تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797552472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف از انتشار نامه ۷۱ اقتصاددان به رئیس‌جمهور درباره کابینه دوازدهم چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هدف از انتشار نامه ۷۱ اقتصاددان به رئیس‌جمهور درباره کابینه دوازدهم چیست؟
روز نو : در همین ارتباط فریدون رضوی، تحلیلگر رسانه ای و مدیر موسسه دیدبان توسعه، در تحلیل محتوای نامه مذکور گفت: این نامه نگاهی فردمحور به مقوله اقتصاد و سیاستگذاری‌های اقتصادی دارد. این همان مسیر اشتباهی است که قبلا بارها تکرار شده است. صرفِ تاکید بر افراد بدون نگاهِ برنامه‌محور گره‌‍گشای مشکلات اقتصادی ایران نیست. مهمتر از افراد، برنامه هایی است که آنان بتوانند نه با نگاهی انتزاعی و کتابخانه ای، بلکه مبتنی بر واقعیات روز جامعه و در مسیر تحقق اسناد بالادستی نظام ارائه دهند و در عمل نیز ثابت کرده باشند که توان اجرای آن را دارند.
وی افزود: در مقدمه این نامه برخی مشکلات اقتصادی که عمدتا ساختاری و بین‌رشته‌ای هستند فهرست شده است اما در ادامه وقتی از تیم اقتصادی دولت سخن گفته می‌شود، صرفا بر دو نهاد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه تاکید می‌شود. مشخص نیست که سایر اعضای تیم اقتصادی دولت در این میان چه نقشی دارند. این نحوه برخورد، نامه مذکور را از اقدامی در مسیر خیر عمومی به نامه‌ای سرگشاده با کارکرد تبلیغاتی تنزل داده و این شائبه را ایجاد می کند که هدف از انتشار آن شاید صرفا نفی گزینه های موجود بوده است.

این تحلیلگر رسانه‌ای با اشاره به بخشی از نامه که در آن تاکید شده است «امضاکنندگان این نامه بدون هرگونه حمایت از گروه یا فرد خاصی، درخواست دارند که ... » اظهار داشت: اکنون روز انتخاب است. رئیس جمهوری با شناخت، تجربه و تصویری که از شرایط  روز و عملکرد همکارانش در دولت یازدهم دارد گزینه‌هایی را برای تیم اقتصادی خود در نظر گرفته است. حال اینکه بگوئیم این افراد خوب نیستند بدون آن که بگوییم چه فرد یا افرادی خوب یا خوبتر هستند، مشکلی را حل نمی‌کند.

مدیرمسئول نشریه دیدبان توسعه افزود: این نحوه برخورد به معنای آن است که در خوشبینامه ترین حالت این بار نیز همچون بسیاری دیگر از نامه‌نگاری‌های مشابه در ایامی مشابه، با یک ادبیات سلبی مواجه هستیم که در ادبیات عامه به آن غرزدن می‌گویند. آیا این گروه از اقتصاددانان نتوانسته‌اند یک یا چند گزینه مشخص ارایه کنند؟ شاید بهتر بود که نویسندگان نامه می کردند که از نظر آنان، ردای عضویت در تیم اقتصادی دولت مناسبِ چه فرد یا افرادی است که البته در این صورت شاید تعداد امضاکنندگان نامه به رقمِ کنونی هم نمی رسید.

وی محتوای این نامه را «مبتنی بر آرمانگرایی صرف و دوری از واقعگرایی» ارزیابی کرد و گفت: نویسندگان نامه، با برشمردنِ برخی خصوصیات گزینه مطلوب، صرفا نقطه آرمانی خود را مشخص کرده اند، اما به این پرسش پاسخ نداده‌اند که از نظر آنان در کدام دوره یا دوره‌ها، تیم اقتصادی دولت کارنامه‌ای نزدیک به نگاه آرمانی آنان داشته است و آیا آن تیم برای راهبری وضعیت کنونی و تداوم توفیقات دولت یازدهم در حوزه اقتصادی توان و کارکرد دارد؟

مدیر موسسه دیدبان توسعه با اشاره به برخی موفقیت های تیم اقتصادی دولت گفت: در کنار انتقاداتی که طبعا در برخی حوزه ها مطرح باشد اما بر همگان مبرهن است که کنترل تورم مرهون سیاست های درست مالی و کنترل کسری بودجه بوده که با راهبری سازمان برنامه و بودجه محقق شد. همچنین شایسته نیست که فراموش شود همین تیم منسجم اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه بود که با سیاست های خود اقتصاد ایران را با آرامش و بی‌هیاهو از روزهای اوج تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران و نفت ارزان در سال های نخست استقرار دولت یازدهم به سلامت عبور داد.

رضوی در پایان تاکید کرد: قطعا نویسندگان این نامه نیز بر این مهم واقف بوده اند که تیم اقتصادی دولت یازدهم از حیث انسجام و عملکرد، با در نظر گرفتن شرایط روز جامعه و شاخص های اقتصادی که در سال ۹۲ تحویل گرفته اند، مطلوب‌ترین کارنامه‌ ممکن را نسبت به تیم های اقتصادی پیشین داشته اند. اینکه نویسندگان نامه به آسانی از اظهارنظر در این باره گذشته‌اند، بر ابهامات درباره مقصودِ اصلی تهیه کنندگان آن دامن می زند. چرا که شاید اذعان بر این مهم، نگارش نامه را از اساس فاقد معنا می‌کرد.




تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن