تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796609201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران در کاخ‌سفید درباره برجام


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



بحران در کاخ‌سفید درباره برجام
روز نو : نشریه «فارین پالسی» در گزارش اصلی خود به نقل از منابع آگاه و نزدیک به وزارت خارجه امریکا و کاخ سفید گزارش داده که دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بشدت از تایید پایبندی ایران به برجام از سوی رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت اش ناراضی است. 

 این نشریه می‌نویسد: «پس از این نارضایتی او بیش از پیش به مشاوران مورد اعتمادش در کاخ سفید نزدیک خواهد شد. منابع آگاه گزارش داده‌اند که پس از دیدار جنجالی این هفته تیلرسون با ترامپ، رییس جمهوری امریکا امیدوار بود تا او مدارکی دال بر نقض برجام از سوی ایران ارائه دهد اما تیلرسون چنین کاری نکرد. در نتیجه، ترامپ با تشکیل تیمی در درون کاخ سفید آنان را مسئول ارزیابی و بررسی پایبندی ایران به برجام برای سومین گزارش در ۹۰ روز اینده کرده است. این موضوع نشان می دهد که ترامپ آنچه را از وزارت خارجه امریکا درباره ایران می‌خواسته انجام نشده است: اعلام این موضوع که تهران برخلاف تعهدات خود در برجام عمل کرده است». 


بحران در کاخ‌سفید درباره برجام/افشای اختلاف ترامپ و تیلرسون/برنامه ترامپ چیست؟


این نشریه در ادامه به نقل از منبعی نزدیک به کاخ سفید اشاره می‌کند که ترامپ پیش از ارائه دومین گزارش از تیلرسون خواسته بود که علیه ایران مدارکی را ارائه کند. این منبع اشاره کرده که ترامپ روز سه شنبه گذشته انتصاب‌های جدیدی را در در میان کارکنان کاخ سفید برای تیم بررسی برجام و پایبندی ایران به آن انجام داده است تا در سومین بررسی در ۹۰ روز اینده آن نتیجه‌ای اعلام شود که مدنظر و دلخواه اوست. 

فارین پالسی در ادامه اشاره می کند که سه منبع اگاه اشاره کرده‌اند که ترامپ مستقیما از این اعضای تعیین شده گزارش می‌گیرد. همه این فرایند نشان‌دهنده راهی برای دور زدن تیلرسون وزیر خارجه در موضوع برجام و ایران است. 

این نشریه اشاره می‌کند که منبع دوم گفته است ترامپ قاطعانه می‌خواهد در سومین گزارش در ۹۰ روز بعدی کاری کند که برجام قابل اجرا نباشد. یکی از منابع گفته است که از دید ترامپ تیلرسون متهم به عدم موفقیت در ارائه شواهد لازم مبنی بر نقض برجام از سوی ایران شده است. 

فارین پالسی اشاره می‌کند که اصطکاک در روابط کاخ سفید و وزارت خارجه در مورد چگونگی رسیدگی به توافق هسته‌ای از ماه‌ها پیش در جریان بوده است. دیدار میان ترامپ و تیلرسون که اخیرا صورت گرفت به یک «بحران» تبدیل شد و جلسه جنجالی بوده است. سومین منبع گفته است که استیو بانون استراتژیست ارشد کاخ سفید و سباستین گورگا معاون دستیار رییس جمهوری در این جلسه با صدای بلند فریاد زده‌اند و از تیلرسون خواسته‌اند تا به امنیت ملی و منافع ملی امریکا توجه کند و گفته‌اند چرا مجوز پایبندی ایران به برجام را صادر کرده است که تیلرسون سکوت کرده و قادر به پاسخگویی نبوده است. در این جلسه ترامپ نیز از تیلرسون پاسخ خواسته و او را مواخذه کرده و پاسخ‌های تیلرسون او را عصبانی کرده است. 

تقریبا اکثر افراد در آن جلسه با وزیر امور خارجه امریکا مخالف بودند. این نشریه اشاره می‌کند شدت ناخرسندی ترامپ از تیلرسون به حدی است که او دیگر در موضوع ایران به وی اعتمادی ندارد و ترجیح می‌دهد به کارکنان کاخ سفید که مورد اعتمادش هستند تکیه کند. 

علاوه بر تیلرسون سه تن دیگر یعنی جیمز متیس وزیر دفاع و اچ ار مک مستر مشاور ارشد امنیت ملی و ژنرال جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا نیز از برجام دفاع کرده‌اند. 

این نشریه در ادامه به گمانه‌زنی درباره افرادی پرداخته که در تیم بررسی برجام منصوب شده از سوی ترامپ حضور دارند و می‌نویسد: «انتظار می‌رود درک هاروی مشاور خاورمیانه، جوئل ریبرن مدیر امور عراق، ایران، لبنان و سوریه در کاخ سفید و مایکل انتون مدیر بخشی ارتباطات استراتژی در این تیم به همراه بانون و گورکا حضور داشته باشند». 

یک منبع دیگر در وزارت خارجه در بخش پایانی این گزارش می‌گوید که تیلرسون تلاش می‌کند تا در برابر مخالفان برجام از جمله پمپئو رییس تازه سیا مقاومت کند و از برجام دفاع کند او اما می‌افزاید: «او تا چه زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد و برجام را نجات دهد؟ واقعیت آن است که کاخ سفید به وزارت خارجه به دیده یک باتلاق می‌نگرد».




تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن