تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796678165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه اصفهان: حجاج با اطمینان خاطر به سرزمین وحی بروند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: امام جمعه اصفهان: حجاج با اطمینان خاطر به سرزمین وحی بروند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مراسم حج یک فریضه الهی است و حجاج بدون نگرانی و با اطمینان خاطر برای شرکت در این فریضه الهی به سرزمین وحی بروند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان بااشاره به در پیش بودن ماه ذی الحجه و گردهمایی عظیم مسلمانان در مکه مکرمه برای انجام مناسک حج، افزود: مسائل سیاسی بوجود آمده در منطقه نباید این فریضه بزرگ الهی را تحت تاثیر قرار دهد و مسلمانان را برای شرکت در این مراسم که تجلی گاه وحدت مسلمین است، دچار ترس کند.
وی تاکید کرد: انجام مناسک حج، ربطی به دعواهای سیاسی ندارد.

امام جمعه اصفهان در عین حال افزود: البته حکومت آل سعود در گذشته میزبان خوبی برای حجاج بیت الله الحرام نبوده و با ضعف در مدیریت، نشان داده که لیاقت نگهداری خانه خدا و برگزاری مراسم حج ابراهیمی را ندارد.

براساس اعلام مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از این استان پنج هزار و 750 نفر در قالب 41 کاروان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

عملیات انتقال زایران ایرانی به عربستان از 9 مرداد با اعزام نخستین کاروان آغاز می شود و آخرین گروه زایران ایرانی نیز سوم مهر به کشور بازمی گردند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه از مردم اصفهان بخاطر حضور باشکوه در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس که عصر پنجشنبه برگزار شد تقدیر کرد و افزود: مردم اصفهان ساعت‌ ها در گرمای تابستان منتظر پیکر مطهر این شهدا بودند و مردم این شهر با حضور در این مراسم باشکوه بار دیگر نشان دادند که انقلابی هستند و انقلابی بودن نعمت خداوند است که باید شکرگزار آن باشیم.

وی همچنین به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق مصادف با پنجشنبه گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم دهه صادقیه توسط مردم اصفهان قابل تقدیر است زیرا شیعه هرچه دارد از امام صادق(ع) است.

امام جمعه اصفهان افزود: بیش از چهارهزار نفر از امام صادق(ع) حدیث روایت کرده‌اند که این موضوع برای پیروی از سنت پیامبر اسلام بسیار مهم است.

وی در گذشت حجت‌ الاسلام و المسلمین " غلامرضا فیروزیان " از چهره های ماندگار تبلیغات دینی در اصفهان را به مردم و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: حجت ‌الاسلام و المسلمین فیروزیان از علمای بزرگ اسلام بود و حتی در سن 80 سالگی و کهولت سن، فعالیت خود را برای ساخت مسجد و مدرسه در استان های محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان متوقف نکرد.

حجت الاسلام فیروزیان از چهره های ماندگار تبلیغات دینی و از روحانیان بنام استان اصفهان چهارشنبه 21 تیر در سن 98 سالگی در بیمارستان امین اصفهان درگذشت.

ایجاد مدارس دینی، بنای بیش از 45 مسجد و تاسیس مراکز فرهنگی، مبارزه در کنار شهید نواب صفوی و آیت‌ الله اسلامی و کمک به نهضت ملی‌ شدن صنعت نفت از خدمات این عالم دینی بود.

آیت الله طباطبایی نژاد به در پیش بودن اول ذی القعده مصادف با سوم مرداد سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره کرد و افزود: ارزش زن در اسلام آرایش کردن برای دید مسموم دیگران نیست.

وی با بیان اینکه یک زن مسلمان باید مردان و بانوان آینده جامعه را پرورش دهد ، افزود: این بدان معنا نیست که زنان در جامعه حضور پیدا نکنند اما باید در جایگاه مناسب قرار گیرند.

امام جمعه اصفهان افزود: تفکر اسلام مخالف این است که زنان خانه نشین باشند و در فعالیت های اجتماعی مشارکت نکنند زیرا بسیاری از مشاغل از جمله پزشکی زنان باید توسط آنها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام با ملعبه قرارگرفتن زن مخالف است از انعقاد مهریه ها و دادن جهیزیه های سنگین نیز انتقاد کرد و گفت: اکنون گاهاً ترویج مهریه و جهیزیه ‌های سنگین به مصابه خرید و فروش زنان انجام می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال 1367 را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و افزود: با حضور جوانان این مرز و بوم در عملیات مرصاد، هزاران نفر از منافقان پلید به درک واصل شدند و غنایم جنگی فراوانی از آنها به دست آمد .

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد منافقین متوجه شدند که نمی‌ توانند اقدامی علیه ایران انجام دهند، اضافه کرد: اکنون نیز منافقان به دنبال همصدایی با داعش هستند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند اما باید با هوشیاری اهداف پلید آنان را خنثی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی به دستور امام خمینی را گرامی داشت و افزود: هر هفته 900 نماز جمعه در کل کشور برگزار می‌ شود و در بیشتر شهرهای استان اصفهان نیز این فریضه الهی اقامه می شود.

وی افزود: امید است که دستورات حضرت امام خمینی(ره) در سالروز تشکیل نماز جمعه اجرایی شود.


تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۶ - 21 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن