تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797798103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید تضمینی گندم از مرز 8000 میلیارد تومان گذشت/ پرداخت 62 درصدی مطالبات


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: خرید تضمینی گندم از مرز 8000 میلیارد تومان گذشت/ پرداخت 62 درصدی مطالبات
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از خرید تضمینی بالغ بر 8800 تومانی گندم خبر داد و گفت: کشاورزانی که تا نیمه تیر ماه محصول خود را تحویل دولت داده‌اند 50 درصد مطالبات خود را دریافت کرده و مطالبات پرداخت شده کشاورزان به حدود 62 درصد رسیده است.

حسن عباسی معروفان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بالغ بر شش میلیون و 850 هزار تن گندم از 31 استان کشور به ارزش بیش از 8800 میلیارد تومان خریداری شده است که در استان‌های خوزستان، بوشهر و برخی مناطق جنوبی کشور خرید تضمینی گندم به پایان رسیده و فصل خرید این محصول تا حدود یک ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون 4800 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده که حدود 62 درصد از مطالبات محسوب می‌شود و هر یک از آنها که تا 15 روز گذشته گندم خود را به دولت تحویل داده‌اند، حدود 50 درصد بهای محصول شان را دریافت کرده‌اند.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی، ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم به استان خوزستان با یک میلیون و 352 هزار تن اختصاص دارد و پس از آن استان‌های گلستان با یک میلیون و 100 هزار تومان، استان فارس با 890 هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند که البته خرید تضمینی گندم از این مناطق همچنان ادامه دارد.

کاهش میزان خرید تضمینی گندم یا کاهش تولید؟

عباسی معروفان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به باقی ماندن کمتر از دو ماه به پایان فصل خرید تضمینی گندم، آیا به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر خرید حدود 11 میلیون تن گندم می‌رسیم، گفت: براساس پیش بینی‌ها و برآوردهای اولیه معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی امسال بالغ بر 10 میلیون تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که باید منتظر ماند و دید این پیش بینی محقق خواهد شد یا خیر، اما کمتر شدن میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته دلیلی بر کاهش تولید نیست.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق که اراضی دیم گندم زیر کشت رفته‌اند به دلیل کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته محصول کمتری تولید شده است، اما باید ببینیم با چه میزانی خرید تضمینی گندم به پایان خود می‌رسد و آن وقت علت آن را ارزیابی کنیم، اما هیچ مشکلی از نظر موجودی گندم با توجه به مازادی که از سال گذشته باقی مانده است، نداریم.

معامله بورسی 3000 تن گندم در 4 استان کشور

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی درباره‌ فرآیند و چگونگی خرید تضمینی گندم و شیوه پرداخت مطالبات نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: امسال تا 22 خرداد ماه فرآیند تفاوتی با پارسال نداشت، اما از این تاریخ براساس مصوبه‌ای اعلام شد که چهار استان زنجان، مرکزی، خراسان شمالی و اردبیل می‌توانند گندم را از طریق بورس کالا معامله کنند در صورت این که پس از 15 روز از عرضه آن در بورس کالا مشتری‌ای یافت نشد، شرکت بازرگانی دولتی به عنوان متولی اصلی ورود خواهد کرد و گندم را برای دولت خریداری و ذخیره می‌کند که تا امروز 3000 تن از این استان‌ها در بورس کالا برای صنف و صنعت معامله شده و باید منتظر بمانیم تا این روش خرید و فروش گندم در این استان‌ها و مابقی استان‌ها به خوبی نهادینه شود.

وی همچنین در خصوص شیوه‌ پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار کرد: دولت مانند سال گذشته روش‌های متفاوتی برای تامین و پرداخت مطالبات کشاورزان در نظر گرفته که می‌توان به یارانه پیش بینی شده در بودجه امسال، اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی از محل فروش محصولات خریداری شده و تسهیلات بانکی اشاره کرد که امسال نیز 3000 میلیارد تومان تسهیلات از طریق پنج بانک عامل پیش بینی شده و برخی از بانک‌ها مانند بانک کشاورزی سهم خود را پرداخت کردند و منتظریم تا بقیه بانک‌ها نیز تسهیلات مورد نظر را به شرکت بازرگانی دولتی پرداخت کنند، اما در صورت نیاز از دیگر ابزارهای مالی مانند عرضه اوراق سلف موازی نیز اقدام خواهیم کرد.


تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۶ - 20 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن