تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796764441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر
سعیده و دیگر زنان خارجی مانند او با وعده آغاز زندگی جدید با مردان قوی و مومن به رقه رفتند. آنان می‌گویند آنچه در رقه دیدند با تصور ذهنی قبلی‌شان کاملا متفاوت بود. زنان طلاق گرفته زنانی که بیش از شش بار ازدواج کرده بودند و خوابگاه‌های زنان آن چیزی بود که می‌دیدند
آفتاب‌‌نیوز : سرویس ببن‌الملل- شبکه خبری «سی ان ان» روایت زنانی را نقل می‌کند که اکنون بیوه‌های داعشی محسوب می‌شوند. آنان به امید زندگی‌ای بهتر به مناطق تحت قلمرو خلافت خودخوانده داعش رفتند اما با بهت و ناامیدی مواجه شدند. این افراد عروس‌های سابق جنگجویان داعش هستند، هنگامی که در خلافت زندگی می‌کردند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یک بیوه فرانسوی از اعضای داعش که رویاهایش را در شام می‌دید یکی دیگر معلم انگلیسی از سوریه از حمص است و می‌گوید که از مسیر ترکیه به رقه رفته بود و عاشق یک ستیزه‌جوی مراکشی شده بود. سه خواهر اندونزیایی می‌گویند که با وعده مراقبت‌های بهداشتی رایگان و اموزش و پرورش راهی رقه شده بودند. 



سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر



شبکه خبری سی ان ان می‌نویسد: «ده‌ها تن از بیوه‌های فراری داعشی در یک زندان بتنی شلوغ همراه با فرزندان‌شان نشسته‌اند و صبر می‌کنند. بقیه زنان در اردوگاه پناهجویان در شمال رقه پایتخت داعش مستقر شده‌اند. سعیده که اصالتا از جنوب فرانسه است در میان زنان داعشی است که توسط نیروهای تحت حمایت امریکا فرار کرده است. بسیاری از این زنان می‌گویند که به قاچاقچیان پول پرداخت کردند تا آنان را به خارج از رقه در منطقه تحت کنترل کردها هدایت کنند. سعیده می‌گوید: «من عاشق زندگی هستم. دوست دارم کار کنم، شلوار جین خودم را دوست دارم. دوست دارم آرایش کنم. من والدینم را دوست دارم». او می‌گوید تنها چیزی که می‌خواهم این است که به عقب بازگردم، خودرویم را بگیرم و به عقب بازگردم». 


او در نزدیکی پسر ۱۴ ماه‌اش نشسته است. سعیده می‌گوید که او و همسرش که ستیزه‌جویی به نام یاسین بود مبلغ ۶ هزار دلار به قاچاچیان پرداختند تا آنان را از شهر خارج کند. او می‌گوید یاسین در حین سفر جانش را از دست داد و او با پسر جوانش فرار کرد. سعیده و دیگر زنان خارجی مانند او با وعده آغاز زندگی جدید با مردان قوی و مومن به رقه رفتند. آنان می‌گویند آنچه در رقه دیدند با تصور ذهنی قبلی‌شان کاملا متفاوت بود. زنان طلاق گرفته زنانی که بیش از شش بار ازدواج کرده بودند و خوابگاه‌های زنان آن چیزی بود که می‌دیدند». 



سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر



این زن فرانسوی می‌گوید که در خوابگاه زنانه برای آنان رزومه و پرونده‌ای تشکیل می‌دادند. او می‌گوید: «سن‌مان را می‌گفتیم. خلقیات‌مان و آنچه از یک مرد می‌خواهد پرونده‌ای برای همسریابی بود. سپس زوج شما را معرفی می‌کنند با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صحبت و سپس بله یا خیر می‌گوید. اگر موافق بودید به سرعت ازدواج می‌کردید». 


«می» یک زن سوری است که معلم زبان انگلیسی بود و از حمص است. او می‌گوید اصلا به دنبال عشق نبوده است. او ادعا می‌کند که در حال عبور از شهر در مسیر به ترکیه بوده؛ جایی که شوهر اولش توسط یک تک‌تیرانداز کشته شد. او با فرزندش در خانه یک دوست می‌مانند و با بلال آشنا می‌شود که در خانه مجاور زندگی می‌کرد. می‌گوید آن زمان فکر می‌کرد خدا او را برایش فرستاده است. مانند بسیاری از همسران داعش می‌گوید بلال در ابتدا مردی خوب بود و نمی‌خواست مبارزه کند اما سایر زنان می‌گویند که آنان به خوش‌شانسی این زن نبودند. «می» می‌گوید زنان اروپایی در عمل در جستجوی مردان اروپایی در رقه بودند؛ آنان مردانی قوی و با اسلحه هستند و می‌توانند از زنان محافظت کنند. این ایده ذهنی‌ای است که این زنان را به رقه می‌کشاند؛ مانند فیلم‌ها. بسیاری از آنان شوکه می‌شدند؛ چرا که می‌دیدند مردی که با او ازدواج کرده بود سه چهار روز بعد و یا یک ماه بعد زنان دیگری را می‌گرفت و یا آن زن را طلاق می‌داد. او یکی از زنانی است که دست کم شش بار طلاق گرفته بود و ازدواج کرد. تا زمانی که قاضی دادگاه طلاق در خلافت داعش او را تهدید به شلاق زدن و زندانی کردن نمود. 


این زن می‌گوید می‌خواهد کسی باشد که او را بکشد چرا که نمی‌تواند خودش خود را بکشد چون این خودکشی است. 



سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر



خبرنگار «سی ان ان» در ادامه به سه خواهر اندونزیایی در اردوگاه اشاره می‌کند و می‌نویسد: «رحمه، فیونا و نور که می‌گویند هرگز با جنگجویان داعش ازدواج نکردند. آنان مبلغ زیادی را برای سفر با خانواده‌شان از جاکارتا به رقه پرداخت کردند؛ می‌گویند که پس از آن ناامید شدند. فهمیدند که داعشی‌های آن مسلمانان خالصی که فکر می‌کردند نبوده‌اند». او می‌گوید که فکر می‌کردند داعشی‌ها بدنبال جهاد در راه خدا هستند اما واقعیت آن بود که تمام فکر آنان زنان و سکس بود. رحمه می‌گوید این منزجرکننده بود. فیونا می‌گوید ستیزه‌جویان اگر باید ازدواج می‌کردند، هزار دلار می‌گرفتند. نور می‌گوید در خوابگاه‌های زنانه شیوه‌ای غیراسلامی حاکم بود. شیوه‌ای خشن و فریاد زدن بر سر یکدیگر و جنگ بین زنان. 


این زنان می‌گویند برای مراقبت‌های بهداشتی رایگان و... به رقه آمدند اما اکنون مشتاق برقراری ارتباط با سفارت اندونزی و بازگشت به کشورشان هستند. 



سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر




سرنوشت غم‌انگیز عروس‌های جنگجویان؛ در اردوگاه بیوه‌های داعشی چه می‌گذرد؟+تصاویر





۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن