تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797758246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل دیابت از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت/ ۴.۵ میلیون ایرانی درگیر دیابت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



کنترل دیابت از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت/ ۴.۵ میلیون ایرانی درگیر دیابت
روز نو : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گفت با توجه به بررسی‌های انجام شده در کشور، یکی از اولویت‌های تعیین‌شده در حوزه سلامت به بیماری دیابت اختصاص دارد، گفت: ۴.۵ میلیون نفر در کشور درگیر دیابت هستند.


به گزارش روز نو ، فرزاد پیرویان، در حاشیه نخستین نشست تخصصی آکادمی اقتصاد سلامت گفت: یکی از اولویت‌های ما در حوزه بیماری‌های غیرواگیر در کشور اکنون بیماری دیابت است. اکنون یک شکاف ناشی از ‌آگاهی بین بخش تخصصی و بخش سیاست‌گذاری نظام سلامت داریم و نگاه‌های متفاوتی نسبت به درآمدها و هزینه‌های آن از زاویه دید هر کدام وجود دارد.


وی افزود: در دنیا برای اینکه این موارد را به‌ هم نزدیک کنند ابزارهایی به‌کار می‌گیرند که قابل فهم‌تر باشد. یکی از این ابزارها بار بیماری و مطالعه هزینه ناشی از آن است. با این ابزارها، اولویت‌های حوزه سلامت را تعیین می‌کنند و با بررسی اینکه کدام بیماری، عمر بیشتری را از مردم می‌گیرد سیاست‌گذار خارج از حوزه سلامت هم متوجه می‌شود که در‌حال‌حاضر بیشترین هزینه ناشی از بیماری در کدام زمینه بر جامعه و افراد تحمیل می‌شود و قاعدتا می‌تواند تخصیص بودجه و برنامه‌ریزی‌های مسائل مالی را بهتر انجام دهد.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره کوشش‌ها برای مدیریت هزینه دیابت در کشور اظهار کرد: اکنون در زمینه مطالعات بار بیماری کشوری اقداماتی انجام شده‌است و مورد استان‌های آن را آماده کرده‌اند و روی نمونه‌های شهرستان کار می‌کنند و امیدواریم که در ادامه این کوشش‌ها بتوانیم عدد دقیق هزینه‌ها را هم داشته‌باشیم.


پیرویان ادامه داد: دیابت، یک بیماری پیش‌رونده است و در‌حال‌حاضر چهار و نیم میلیون فرد درگیر این بیماری در کشور داریم و تعداد زیادی هم هستند که شاید نمی‌دانند مبتلا هستند و شناخته نشده‌اند یا اگر شناخته شده‌اند دارو نمی‌گیرند.


وی افزود: تنها خود بیماری دیابت نیست که هزینه دارد و هزینه‌های دیگری نیز هستند که ناشی از عوارض دیابت است، مانند زخم پا، مشکل کلیوی، مشکل چشم و ....و  این موارد، هزینه‌های ریالی و میزان مرگ‌و‌میر را افزایش می‌دهد. اینها عوارض ناشی از عدم کنترل دیابت است. به لحاظ پراکندگی جغرافیایی نیز استان‌های ما به دلیل سبک زندگی و شرایط اقلیمی متفاوت از شرایط یکسانی در زمینه آمار ابتلا به دیابت برخوردار نیستند.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  اضافه کرد: اکنون ما به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه سلامت، چهار حوزه اصلی را داریم که بیماری‌های شایع در کشور را شامل می‌شوند و یکی از این چهار مورد دیابت است که سند ملی آن نیز تدوین شده‌است و اجرای آن جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود.


وی درباره نقش سازمان‌های ذی‌ربط در کنترل و مدیریت هزینه‌های دیابت گفت: مبحثی وجود دارد تحت عنوان عوامل تعیین‌کننده اجتماعی که می‌گوید علی‌رغم داشتن بهترین بیمارستان‌ها، مجرب‌ترین متخصص‌ها و خدمات رایگان باز هم 70 درصد این موضوع بر می‌گردد به عواملی خارج از این حوزه، مثل سطح سواد و ‌آگاهی جامعه درباره دانستن تغذیه مناسب، ورزش کردن و پرهیز از رفتارهای پرخطر که اینها ربطی به حوزه سلامت ندارند و به سطح فرهنگی جامعه بازمی‌گردد و اینجاست که ارکان دیگر جامعه اعم از‌ آموزش‌وپرورش، رسانه‌ها و حتی مساجد تاثیر‌گذار می‌شوند.


 پیرویان گفت:در این راستا همه دستگاه‌ها حتی خارج از حوزه سلامت به هم ارتباط پیدا می‌کنند. پس بدون تعامل همه سازمان‌ها و نهادهای مختلف، این امر پیش نمی‌رود و از همین رو طبق سند ملی پیشگیری دیابت، وظایف و رسالت‌های‌هر بخشی تعیین و تبیین شده‌است و یک حوزه‌ای تحت عنوان معاونت اجتماعی داریم که وظیفه هدایت همین موضوع را در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که تدوین شده و می‌شوند برعهده دارد و اگر در مسیر تحقق این سند پیش برویم قطعا پیشرفت‌های خوبی در کنترل بیماری دیابت و هزینه‌های ناشی از آن خواهیم‌داشت.


منبع: فارس


تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن