تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796400127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد
«نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب» منتشر شد انتشارات چشم ساعی اصفهان کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از خبرگزاری کتاب ایران، کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» با پژوهش ولی‌الله اسماعیلی درکه به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات چشم ساعی چاپ و منتشر شده است.
 
این کتاب پژوهشی، به طور مختصر به نقش و سابقه تاریخی زن در جامعه دینی  تا به حال پرداخته است و از مقام زن در اسلام شروع شده و تا نقش زنان در انقلاب و جنگ و دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرده است. در این کتاب سعی شده با استفاده از منابع معتبر و به صورت علمی جایگاه و نقش زن را در برهه‌های مختلف و تاثیرگذار بر جامعه اسلامی و به‌ویژه جامعه ایران اسلامی نشان دهد و توصیف کند.
 
کتاب «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در 19 بخش به «مقام زن در اسلام»، «نقش زن در تاریخ اسلام»، «نقش نظامی زنان در صدر اسلام»، « نقش نظامی زنان در عصر حضرت علی (ع)»، « نقش نظامی زنان در حماسه عاشورا»، «مقایسه زن در اسلام با دیگر ادیان»، «آموزش نظامی برای زنان»، «زن و دفاع مقدس»، نقش نظامی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران(دفاع مقدس)»، «نقش زنان و ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت»، «نحوه حضور زنان در جبهه‌های نبرد»، «زنان و دفاع از خرمشهر» و «زنان و دفاع از آبادان» پرداخته است.

«نقش زنان در تامین معاش زندگی، تحکیم خانواده و تربیت فرزندان بدون حضور مردان خانواده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه امام خمینی»، «بخشی از بیانات امام خمینی در مورد رشادت‌های زنان دلاور رزمنده»، «نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری»، «بازخورد دفاع مقدس در ادبیات داستانی ایران بر هویت زنان رزمنده» و «نویسندگان جنگ و شخصیت پردازی قهرمان زن» دیگر بخش‌های کتاب را دربرمی‌گیرد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اوج حضور حماسی و شجاعانه زنان رزمنده بعد از محاصره شهر آبادان و در تنگنا قرار گرقتن مردم باقیمانده در شهر است. به نحوی که اغلب آن‌ها به همراه همسران و خواهران، مادران و دختران سپاهیان و نیروهای مردمی و رزمنده، حاضر به ترک خانه و کاشانه خود و تنها گذاشتن همسر، برادران و مبارزان شهر نشدند و با قبول رنج و مشقات زندگی طاقت‌فرسا در شهری جنگ زده، همه مشکلات و گرفتاری‌ها را تحمل نموده و تا پای مجروح شدن و به شهادت رسیدن، دلاورانه مقاومت کردند.
 
این زنان دلاور با این که هر روز شاهد شهادت عزیزان خود بودند همانند زنان عاشورایی تمامی مصائب و مشکلات را از درمان و معالجه مجروحان تا تشییع پیکر پاک شهیدان به دوش می‌کشیدند. و در همه امور یاور رزمندگان بودند. این حضور و مشارکت تا پایان جنگ و به صورت مستمر ادامه داشت مگر در مواردی که به دستور فرماندهان نظامی دستور تخلیه شهر داده می‌شد. اسارت تعدادی از زنان خود گویای حضور زنان متعهد در سنگرهای پشتیبانی، امداد و درمان است که حتی حاضر به رها نمودن مجروحین نشدند.»
 
کتاب مصور «نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی» در 93 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات چشم ساعی اصفهان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.




96/4/25 - 08:14 - 2017-7-16 08:14:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن