تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797844883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار در خصوص بحران کمبود دارو در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
هشدار در خصوص بحران کمبود دارو در کشور
هشدار در خصوص بحران کمبود دارو در کشور عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تاخیرهای طولانی در پرداخت بدهی‌ها به سیستم درمانی کشور، نسبت به وجود بحران درحوزه داروهای داخلی هشدار داد.


به گزارش فرهنگ نیوز، محمدنعیم امینی‌فرد در خصوص اظهارات مدیرکل نظارت بر دارو سازمان غذا و دارو مبنی براینکه به دلیل مشکل نقدینگی در53 قلم داروی داخلی بحران وجود دارد، گفت: فرآیند تولید دارو درتمامی کشورهای دنیا ازجمله جامعه ما از پیچیدگی‌هایی برخوردار است که به طورحتم باید تدارکات مالی آن به موقع انجام شود، بنابراین درحوزه دارو نمی‌توان منتظر ماند تا پس از اتمام موجودی‌ها ثبت سفارش مواد اولیه آن صورت گیرد؛ ازاین رو عمده مشکلات حال حاضر درحوزه دارو عدم تامین مالی به موقع است.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: تا زمانی که بدهی وسیع و گسترده بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش و این مراکز به شرکت‌های دارویی تعیین تکلیف نشود، شرایط به سمتی پیش خواهد رفت که چندین قلم دارویی در نزدیکی مرز بحران قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید این زنجیره معیوب را درحوزه دارو قطع کرد؛ زیرا مشکلات درحوزه دارو آرامش و امنیت روانی را میان مردم دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

وی گفت: ضمن اینکه تمامی فرآیندهای درمانی به نوعی با دارو در ارتباط است؛ بنابراین اگر تمامی اقدامات تشخیصی هم به موقع انجام شود؛ اما درحوزه دارو مشکلاتی ایجادشود، به طورحتم تمامی فرآیندهای تشخیصی و درمانی دچاراختلال می‌شود.

وی با بیان اینکه با وضعیت فعلی بدهی بیمه‌ها شرایط بحرانی درحوزه دارو قابل پیش بینی بود، تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر دچار مشکلات بسیاری هستند، یعنی عدم پرداخت بدهی‌ها ازسوی بیمه‌ها و عدم دریافت طلب بیمارستان‌ها با تاخیرهای چند ماهه حوزه دارو را نیز با مشکل روبه رو کرده است؛ البته اقدامات مقطعی تا مدتی مشکلات را حل می‌کند، به عنوان مثال سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت در سوی مجلس ازطریق متمم بودجه سال 95 درنظرگرفته شد.

امینی فرد تاکید کرد: در شرایطی که خرید خدمات از طریق سیستم هدفمند و ارجاع صورت نمی‌گیرد، یا اینکه تجویز منطقی دارو نیزاز سیستم ارجاع انجام نمی‌شود، چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد؛ البته اجرای این موارد نیز مستلزم توجه به اجرای پزشک خانواده است.

وی گفت: در شرایط فعلی بیمه‌ها از توانایی کافی برای پرداخت بدهی‌ها برخوردار نیستند؛ هرچند که درحال حاضر تمام تلاش وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت دراین است که برای شهرهای کمتر از 100 هزارنفر، حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها نظام ارجاع در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه تعیین تکلیف بدهی بیمه‌ها عزم جدی مسئولان را می‌طلبد به خانه ملت گفت: نمی‌توان انتظار داشت که تمامی مشکلات ساختاری ظرف مدت کوتاهی حل شود، اما کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت به دنبال این هستند که مسائل را برابر قانون برنامه ششم مورد توجه قرار دهند، البته همکاری وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیز در حل مشکلات موجود ضروری است.
 

منبع: فارس


96/4/24 - 12:16 - 2017-7-15 12:16:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن