تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797872193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرنفت در مجلس: اگر با انگلیسی قرارداد ببندیم می‌گویند روباه پیر، آمریکا هم که هیچ، فرانسه هم که اینطور می‌گید، پس کیا بیان؟/بگویید با سرمایه‌گذاری خارجی مخالفیم/لاریجانی: توضیحات زنگنه مفید بود/هیاتی بر قرارداد توتال نظارت می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وزیرنفت در مجلس: اگر با انگلیسی قرارداد ببندیم می‌گویند روباه پیر، آمریکا هم که هیچ، فرانسه هم که اینطور می‌گید، پس کیا بیان؟/بگویید با سرمایه‌گذاری خارجی مخالفیم/لاریجانی: توضیحات زنگنه مفید بود/هیاتی بر قرارداد توتال نظارت می‌کند
وزیر نفت گفت که حضور شرکت‌های خارجی و تعدد حضور آنها موجب پیشگیری از اعمال تحریم‌ها برکشور خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : بیژن زنگنه در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در پاسخ به اظهارات نمایندگان در مورد قرارداد توتال گفت: افتخار نظام ما این است که با یکدیگر می نشینیم و همه حرف‌ها زده می‌شود و تصمیمی که گرفته می شود اجماع ایجاد می‌کند. ان‌شاءالله تحت رهبری مقام معظم رهبری برای توسعه کشور تلاش کنیم و کشور را جلو بیریم.


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی افزود: آقای شهریاری گفتند که ای پی سی خلاف قانون اساسی است. نظر ایشان این است که این نوع قراردادها خلاف قانون است، من به نظر ایشان احترام می‌گذارم اما من به نظر ایشان عمل نمی کنم بلکه قانون و مقرراتی را در دست دارم که به من اجازه می‌دهد قرارداد ببندم. می‌گویند به جای توتال با یک شرکت خوشنام قرارداد ببندید شما غیر ار قرارگاه و داخلی‌ها دو شرکت خوشنام را نام ببرید؛ اگر با انگلیسی قرارداد ببندیم می‌گویند روباه پیر است؛ در مورد آمریکایی هم حتما می‌گویید نیایند؛ در حالی که من بارها گفته ام موافقیم آمریکایی‌ها بیایند اما آنها نمی‌آیند.



وزیرنفت در مجلس: اگر با انگلیسی قرارداد ببندیم می‌گویند روباه پیر، آمریکا هم که هیچ، فرانسه هم که اینطور می‌گید، پس کیا بیان؟/بگویید با سرمایه‌گذاری خارجی مخالفیم/لاریجانی: توضیحات زنگنه مفید بود/هیاتی بر قرارداد توتال نظارت می‌کند



زنگنه ادامه داد: اتفاقا در مجموعه سیاست خارجی اگر قرار است با اروپا کار کنیم قویترین قدرت سیاسی اروپا فرانسوی‌ها هستند؛ ضمن اینکه فرانسوی‌ها هم با چین آمدند. خیلی‌ها می‌گویند با سرمایه گذاری خارجی موافقیم و لکن ... این صحبت‌های اینها ما را کشته است. اگر مخالفید صریحا بگویید با سرمایه گذاری خارجی مخالفیم و به من بگویید حق نداری قرارداد ببندی، اما مگر با چند شرکت می شود قرارداد درجه یک بست؟ می‌گویند توتال رشوه گرفته است. من بارها گفته‌ام اگر اسنادی وجود دارد آن را به قوه‌قضائیه بدهید تا محکوم و ممنوع المعامله‌اش کند. من نمی‌توانم بدون حکم قضایی با یک عده قرارداد امضا نکنم.


وزیر نفت ادامه داد: می گویند ممکن است توتال بیاید و در تکمیل چاه‌ها و عملیات میدانی به ما ضربه بزنند؛ اولا توتال خودش کاری نمی‌کند و باید پیمانکار این کار را انجام دهد. و حتی اگر بخواهد کاری هم انجام دهد باید با اجازه، نظارت و تایید باشد. ضمن اینکه تمام اموالی که می‌آورد از روز اول متعلق به شرکت نفت و تمام اقداماتی که می کند از روز اول به نام و ازطرف ماست. اینها در قرارداد آمده و جای نگرانی نیست.


وی همچنین اظهار کرد:  می گویند توتال گفته در شرایط تحریم گفته‌اند می رویم. اگر تحریم شورای امنیت سازمان ملل اتفاق بیفتد مگر اینها می توانند بمانند؟ مگر سایرین ماندند؟ اما حضور اینها و تعدد حضورشان موجب می شود تحریمه هرگز اتفاق نیفتد زیرا خودشان ضرر می‌کنند اینها به خاطر خدا با ما ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ هر کس با ما ارتباط دارد از همسایه و غیرهمسایه به خاطر منافعشان است و ما باید کار ی کنیم که آنها احساس کنند اگر آسیب ببینم آنها هم آسیب می‌بینند واین نباید یک طرفه باشد.


زنگنه ادامه داد: گفته‌اند توتال 12 میلیارد دلار سود می‌برد چطور توتال اینقدر سود خواهد برد؟ یک میلیارد دلار به خزانه می‌دهد و 5 میلیارد دلار  جنس، کالا، خدمات و تاسیسات برای ما م‌ یآورد. اگر ما وام از صندوق توسعه می‌گیرم با کمتر از 10 درصد سود است و با ریزش‌ها 12 تا 13 درصد خواهد شد. می گویند حتما کلکی در کارش است؛ نه خیر هیچ کلکی در کارش نیست. لذا اعتماد کنید و قابلیت‌های فرزندان خود را باور کنید.


وزیر نفت همچنین یادآور شد: ما نیروهای باارزشی داریم که در جاهای مختلف کار می کنند در شرایط تحریم هم کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند اما هم طولانی و هم گران شده است. تحریمها از سال 91 اعمال شده ما قراردادی داشتیم که سال 84 بسته شده و باید سال 88 تمام می شد اما در سال 95 هم تمام نشده است لذا باید خود را درست ارزیابی کنیم. من فکر می‌کنم راهی که برای توسعه کشور انتخاب کرده‌ایم تحت رهنمودهای رهبری راه روشنی است وان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.



لاریجانی: هیاتی متشکل از قوه قضائیه و مجلس بر قرارداد توتال نظارت می‌کند


 علی لاریجانی پس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره قرارداد توتال و اظهارات نمایندگان در این زمینه گفت: از نمایندگان و آقای وزیر به خاطر توضیحات مفیدشان تشکر می کنیم و من فکر می کنم ابعاد مختلف  این موضوع روشن شد.


به نوشته خبرگزاری ایسنا، وی افزود: همچنین هیات نظارتی هم وجود دارد که هم از قوه‌قضائیه و هم دو نفر از روسای کمیسیون‌های مجلس (یعنی رئیس کمیسیون انرژی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه) عضو این هیات هستند که بر این قرارداد نظارت خواهند داشت.




۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن