تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796777911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محقق ایرانی از فرودگاه بوستون به ایران بازگردانده می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: محقق ایرانی از فرودگاه بوستون به ایران بازگردانده می‌شود
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت پژوهشگر ایرانی که در فرودگاه بین المللی لوگان بوستون بازداشت شده بود به ایران بازگردانده خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش صدا و سیما؛ در این گزارش به قلم ماریا ساچتی آمده است: مقامات فدرال آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند اداره گمرک و حفاظت از مرز آمریکا یک محقق ایرانی - که درباره بیماری سرطان تحقیق می‌کند - و خانواده اش - از جمله یک کودک - را به مدت بیست و چهار ساعت در فرودگاه بین المللی لوگان بوستون بازداشت و آن‌ها را مجبور کرد این کشور را ترک کنند.

محسن دهنوی سی و دو ساله که پدر سه فرزند است، با اکسچنج ویزا (نوعی روادید که برای افراد محقق به منظور انجام کارهای آموزشی و تحقیقی داده می‌شود) قصد داشت برای انجام تحقیق فوق دکترای خود در بیمارستان کودکان بوستون - که به دانشگاه هاروارد وابسته است - به ماساچوست سفر کند.

استفانی مالین سخنگوی اداره گمرک و حفاظت از مرز آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «این فرد بر اساس اطلاعات به دست آمده از بخش بازرسی اداره گمرک و حفاظت از مرز آمریکا اجازه ورود به آمریکا را نداشت.» در این بیانیه همچنین آمده است: «همان گونه که برای افراد ممنوع الورود به آمریکا معمول است، آن‌ها با پرواز بعدی دیپورت خواهند شد.»

این اتفاق دو هفته پس از آن رخ داد که دادگاه عالی آمریکا به دولت ترامپ اجازه داد نسخه تعدیل شده ممنوعیت ورود شهروندان خاص از ایران و پنج کشور دیگر عمدتا مسلمان به آمریکا - که رئیس جمهور آن را تهیه کرده بود - را اجرایی کند.

مقامات فدرال اعلام کردند اخراج قریب الوقوع دهنوی هیچ ارتباطی با قانون ممنوعیت سفر ندارد. اما آن‌ها با استناد به قوانین مرتبط با مسائل خصوصی نگفتند چرا او اخراج می‌شود.

مالین تن‌ها به مسائل کلی در این زمینه اشاره کرد که بر اساس آن می‌توان جلوی ورود یک فرد را به آمریکا گرفت.

او گفت: «فرد متقاضی برای آن که نشان دهد قابلیت ورود را دارد باید بر همه مسائل مربوط به غیر قابل پذیرش بودن غلبه کند از جمله مسائل مربوط به سلامت، مجرمیت، دلایل امنیتی، هزینه‌های عمومی، مجوز کار، مهاجران غیر قانونی، نقض قوانین مهاجرت، تهیه اسناد لازم و مسائل متفرقه دیگر.»

مقامات بیمارستان کودکان بوستون از مقامات اداره گمرک آمریکا خواستند دهنوی و خانواده اش را آزاد کنند و آن‌ها یک وکیل به فرودگاه بوستون فرستادند.

راب گراهام سخنگوی بیمارستان کودکان بوستون گفت: «دکتر دهنوی یک محقق است که با روادید جی- وان به همراه همسر و سه فرزندش به بیمارستان کودکان بوستون می‌آمد.» وی همچنین گفت: «بیمارستان کودکان بوستون امیدوار است این مشکل به سرعت حل و فصل شود و دکتر دهنوی و خانواده اش آزاد شوند و اجازه ورود به آمریکا را بیابند.

تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا - که یک سازمان مستقر در واشنگتن است - گفت: ساعت دو بامداد روز سه شنبه پیامی از سوی یکی از دوستان دهنوی - که از روز دوشنبه در فرودگاه بوستون منتظر این خانواده بود - دریافت کرد.

پارسی گفت: محمد رشیدیان - که او نیز یک محقق در بیمارستان بوستون و دوست دهنوی است - به او گفت: مقامات فدرال اعلام کردند دهنوی یک مشکل مرتبط با اسنادش دارد، اما دقیقا نگفتند این مشکل چیست. پارسی گفت: رشیدیان نتوانست با دهنوی تماس برقرار کند و این که خانواده اش در ایران «به شدت نگران شده اند.»

او گفت: اگر او یک مشکل اداری داشت، چرا دهنوی و خانواده اش اجازه سوار شدن بر پروازی به مقصد آمریکا را یافتند. او گفت: «او چگونه توانست اجازه سوار شدن بر هواپیما را پیدا کند، اما اینجا جلوی او گرفته شد؟»

پس از آن که ترامپ ممنوعیت اولیه خود را در ارتباط با سفر به آمریکا در روز بیست و هفتم ماه ژانویه اجرایی کرد، فرودگاه بین المللی لوگان صحنه اعتراضات گسترده شده بود. این دستور از سوی دادگاه‌های فدرال بلافاصله تعلیق شد و سپس دولت در ماه مارس در آن بازنگری کرد. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و دیگر نهاد‌ها این ممنوعیت را به چالش کشیدند و آن را تبعیض آمیز دانستند، اما دولت می‌گوید با این کار در تلاش برای تقویت امنیت ملی است.

دادگاه عالی آمریکا این ماه اجازه اجرای نسخه تعدیل شده این ممنوعیت سفر را صادر کرد. این ممنوعیت سبب محدود شدن موقت سفر افراد و پناهجویانی می‌شود که شهروند ایران و پنج کشور دیگر عمدتا مسلمان هستند: لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن.

پارسی گفت: حتی بدون وجود قانون ممنوعیت سفر، به نظر می‌رسد دولت ترامپ سفر از این شش کشور را محدود کرده است. او گفت: میزان صدور روادید برای ایرانی‌ها - بزرگترین گروهی که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار گرفته اند - کاهش یافته است. او شنیده است که روند انجام مصاحبه برای گرفتن روادید لغو شده و زمان جدیدی برای آن‌ها تعیین نشده است. بر اساس قوانین جدید دولت، پدربزرگ و مادربزرگ ها، نوه ها، عمو و دایی، عمه و خاله و نامزد افراد در آمریکا اجازه ورود به این کشور را ندارند.

پارسی این سوال را مطرح کرد که چگونه ممنوعیت ورود یک محقق سرطان همانند دهنوی یا مادر بزرگ‌ها سبب بهبود امنیت ملی می‌شود.

او گفت: «این اقدام در واقع سبب می‌شود آمریکا ناامن‌تر شود. این اقدام سبب می‌شود مشکل واقعی را نادیده بگیریم.»

دهنوی با روادیدی در حال سفر بود که بر اساس پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، به هزاران خارجی اجازه می‌دهد به مدت یک سال «جامعه و فرهنگ» آمریکا را تجربه کنند و «با آمریکایی‌ها وارد تعامل شوند.»



۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن