تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796887209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاكتورسازي جعلي براي خالي كردن جيب بيماران | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اينجا همه چيز مبهم است؛ ‌تنها يك فاكتور به دست شما مي‌دهند و مبلغي نجومي كه بايد براي دريافت خدمات درماني بپردازيد و حتي خودتان هم نمي‌دانيد كي و كجا همه اين خدمات را دريافت كرده‌ايد!

به گزارش تراز ،اينجا همه چيز مبهم است؛ ‌تنها يك فاكتور به دست شما مي‌دهند و مبلغي نجومي كه بايد براي دريافت خدمات درماني بپردازيد و حتي خودتان هم نمي‌دانيد كي و كجا همه اين خدمات را دريافت كرده‌ايد! يك مراجعه ساده به يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي مي‌تواند حسابي جيب شما را خالي كند. كافي است تا پاي درد‌دل بيماراني كه به صورت اورژانسي راهي بيمارستان‌هاي خصوصي شده‌اند، بنشينيد تا دريابيد براي چند ساعت بستري در اورژانس يا براي يكي دو روز بستري در بيمارستان چند ميليون تومان بدهكار مي‌شويد. نكته قابل تأمل اينجاست كه مردم احساس مي‌كنند نظارت مناسبي روي بخش خصوصي درمان وجود ندارد و انگار آزاد حساب شدن هزينه‌ها در بخش خصوصي موجب عملكرد آزاد اين بيمارستان‌ها هم شده است. 
با روشن شدن افزايش 5 درصدي تعرفه‌هاي درمان در سال 96 صداي اعتراض انجمن‌هاي پزشكي يكي پس از ديگري بلند شد. به خصوص اينكه در برخي رشته‌ها همچون بيهوشي يا انجمن راديولوژي با كاهش تعرفه‌ها مواجه بوديم. اين كاهش تعرفه‌ها اما با واكنش‌هاي جالب‌توجهي از سوي اعضاي اين انجمن‌ها مواجه بود؛ واكنش‌هايي همچون تهديد به ايجاد اخلال در درمان مردم. در كنار اين اما برخي از پزشكان و حتي چهره‌هايي همچون عليرضا زالي، رئيس سازمان نظام پزشكي نيز به جاي دعوت از جامعه پزشكي براي تمكين به قانون اينگونه اظهارنظر كردند: اگر رشد منطقي و متوازن تعرفه‌ها صورت نگيرد، شاهد بروز تعرفه‌هاي غيررسمي خواهيم بود؛ اين درحالي است كه دولت تلاش كرد با نگاه منطقي‌تر به تعرفه‌ها، انتظام تعرفه‌اي را ايجاد كند و اگر به صورت منطقي به اين موضوع توجه نشود، اين انتظام تعرفه‌اي مخدوش خواهد شد كه براي مردم و جامعه پزشكي آسيب جدي خواهد بود.
 
اين اظهارات در حالي است كه برخي از مراكز درماني خصوصي و همچنين برخي پزشكان هيچگاه زير بار تعرفه‌هاي مصوب نمي‌روند و هميشه ساز خودشان را زده‌اند و مي‌زنند. مردمي هم كه به اين پزشكان اعتماد دارند و تحت نظر آنها معالجه مي‌شوند، هيچگاه حاضر نيستند با شماره 1690 اعلامي از سوي وزارت بهداشت تماس بگيرند و تخلفات تعرفه‌اي پزشك معالج يا بيمارستاني را كه به توصيه پزشك معالجشان در آن بستري هستند، گزارش دهند. اين مسئله موجب مي‌شود تا چالش زيرميزي‌هاي آشكار و پنهان همچنان باقي بماند. به خصوص اينكه با اجراي طرح تحول سلامت بازار بيمارستان‌هاي خصوصي عملاً كساد شد و آنها حاضر نيستند به راحتي بيماري را كه به اين مراكز مراجعه مي‌كند، از دست بدهند!
 
نوسان غير منطقي در خدمات يكسان سلامت
اگر در گزارشي ميداني به بيمارستان‌ها و مطب‌هاي خصوصي سري بزنيد يا با پرس و جويي از اطرافيان و دوستان آشنايان بخواهيد از قيمت‌هاي دوا و درمان سر در بياوريد با فهرست عجيب و غريبي مواجه خواهيد شد. فهرستي از پزشكان و مراكز درماني كه خدمت مشخصي را با قيمت‌هاي بسيار متفاوتي ارائه مي‌كنند؛ از 40 هزار تومان براي ويزيت پزشك گرفته تا ويزيت‌هاي 200 هزار توماني در يك تخصص. اين وضعيت در بيمارستان‌هاي خصوصي از مطب‌ها هم بدتر است. تنها كافي است تا سر و كارتان به اين بيمارستان‌ها بيفتد. در اين صورت هنگام ترخيص از بيمارستان با فاكتوري مواجه مي‌شويد كه برق از سرتان مي‌پرد. نكته قابل تأمل اينجاست كه بسياري از مواردي كه در فاكتور مورد نظر ذكر شده اصلاً براي بيمار انجام نشده است و از آنجايي كه هنگام خروج از بيمارستان و پاي صندوق آن نمي‌توانيم مانند هنگام خريد از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خدمات دريافتي و هزينه‌هاي آنها را كنترل كنيم و اساساً تعرفه خدمات پزشكي براي عموم مردم مشخص نيست، خيلي از افراد تن به اين ارقام نجومي مي‌دهند. اما اين سؤال كه چرا هزينه چند ساعت بستري در اورژانس يا يكي دو شب بستري در بيمارستان خصوصي اين قدر گران تمام شده سؤالي است كه در ذهن اغلب بيماران ترخيص شده از اين بيمارستان‌ها وجود دارد. 
2ميليون و 200 هزار تومان بابت يك شب بستري
آقاي سعيدي يكي از افرادي است كه نسبت به هزينه 2 ميليون و 200 هزار توماني بابت 24 ساعت بستري در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي پايتخت معترض است. به گفته وي در حالي كه تنها پس از بستري شدن از وي عكس گرفته شده اما در فاكتور نهايي بيمارستان يك هزينه راديولوژي در اورژانس هم لحاظ شده است. آنطور كه وي مي‌گويد هزينه ويزيت پزشك متخصص برايش 170 هزار تومان آب خورده و در طول اين 24 ساعت چندين متخصص وي را ويزيت كرده‌اند و در نهايت هم از آنجايي كه مشكلش چندان جدي نبوده مرخص شده است.  فرد ديگري نيز مي‌گويد: براي شش شب بستري شدن در يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي شهر تهران، در حدود 8 ميليون تومان پرداخت كرده است. 
 
به گفته اين بيمار البته فاكتور اصلي بيمارستان ۱۲ ميليون تومان بوده كه بعد از اعتراض وي مديريت بيمارستان به او تخفيف مي‌دهد و به جاي 12 ميليون 8 ميليون تومان از وي دريافت مي‌كنند.  انجام مشاوره براي بيماران با مبالغ كلان، در نوع خود جالب‌توجه است. ۲۲۰ هزار تومان حق ويزيت مشاوره كه در طول مدت بستري بيمار، چند نوبت صورت مي‌گيرد.  
 
پشت پرده فقدان نظارت
فاكتور هزينه‌هاي خدمات درماني در بيمارستان‌ها و مراكز درماني خصوصي نوشته و در هنگام بيماري به دست بيمار داده مي‌شود؛ ‌راديولوژي، ‌اسكن، چندين مدل آزمايش و ويزيت. مواردي كه بيمار قيمت هيچ يك را نمي‌داد و حتي اگر مطمئن باشد بخشي از اين خدمات را دريافت نكرده نمي‌تواند آن را ثابت كند. اينجا باز هم جاي خالي نظارت خودش را نشان مي‌دهد؛ نظارتي كه شايد به دليل سهامداري برخي از مسئولان وزارت بهداشت در بيمارستان‌هاي خصوصي اين چنين كمرنگ باقي مانده است.


منبع: جوان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 19 تير 1396 - 11:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن