تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797950535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان سینمایی: جشنواره‌ها خودبه فکر کسب درآمد باشند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رئیس سازمان سینمایی: جشنواره‌ها خودبه فکر کسب درآمد باشند
رئیس سازمان سینمایی: جشنواره‌ها خودبه فکر کسب درآمد باشند رئیس سازمان سینمایی گفت که سینمای کودک و نوجوان ما باید به قدری تکنیکی شود که بتوان برای آن از سینمای جهان سهم خواهی کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، نشست رسانه‌ای محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی تحت عنوان«سینمای کودک، چشم‌اندازها و سیاست‌ها» ظهر امروز چهارشنبه 14 تیرماه در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد.

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در ابتدای این نشست گفت: ما سینمای کودک و نوجوان را در ساختمان و ساختار سینما در مهمترین بخش برنامه خودمان می‌دانیم. ما تلاش می‌کنیم در دوره جدید سینما با برنامه ریزی که درخور این قشر است این عقب ماندگی سینمای کودک و نوجوان را ترمیم کنیم. سینما همانطور که می‌دانید برای اقشار مختلف تولید محتوا می‌کند. همه این‌ها مختصاتی به ما می‌دهد که مخاطبان را نمی‌توانیم محصور در منطقه خاصی بدانیم.

وی ادامه داد: ما اگر مرزهایمان را مشخص نکنیم ضربه خواهیم خورد. باید به این سمت برویم که سهم خود را در تولید آثار بصری بالا ببریم. ما باید بتوانیم حرفمان را استاندارد و با علم روز به تصویر بکشیم و به مخاطب ارائه کنیم. اصولاً نمی‌توان با نحوه و گونه‌ای که با بزرگسالان رو به رو می‌شویم با کودک رو به رو شویم به خاطر این که آن نستالژی‌های دیروز را ندارد. کار برای کودک را بسیار باید جدی بگیریم، ما سینمای کودک را سینمای بسیار مهمی می‌دانیم. من بارها این مطالب را گفته‌ام و باز هم می‌گویم، به خاطر این که بسیار مهم هستند.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: ما نمی‌توانیم بدون استفاده از نکات روانشناسان تولید آثار مناسب برای  کودکان داشته باشیم. ایده‌‌یابی در سینمای کودک بسیار مهم و حساس است. اگر جشنواره‌ کودک و نوجوان را برگزار می‌کنیم باید تعریف درستی از آن داشته باشیم و با آن تعریف از بازار جهانی کسب سهم کنیم، کماً اینکه سینمای بزرگسال ما نیز باید اینگونه باشد. امیدواریم که بنیاد سینمایی  فارابی که وظیفه دارد در این مسیر گام بردارد به زودی برنامه‌های خود را اعلام کنند. از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که با نگاه تخصصی خود به ما کمک کنند که به امید خدا در این راه موفق باشیم.

حیدریان اظهار کرد:پس از این کمی تغییر رویه در بنیاد فارابی خواهیم داشت و آن حمایت از فیلمهای مناسب در عرصه خواهد بود. درگذشته از فیلمها در بخش تولید حمایت می‌شد در حالی که ممکن بود آن فیلم چیزی که متصور بوده‌ایم نشده باشد و شرایط اکران را کسب نکند. با امید به خدا از این پس حمایت‌های ما از این جنبش خواهد بود.

وی افزود: سینمای کودک بعدی سینمایی خواهد بود که افراد جوان بسیاری خواهد داشت چرا که جوانهای ما جسارت بیشتر در کار دارند و به کار می‌گیرند. ما تلاش می‌کنیم با بحث کارشناسی و خواهش از فیلمسازان جوانمان بخواهیم که به سینمای کودک و نوجوان ورود کنند. سینمای کودک و نوجوان سودش باید در دیده شدن آن باشد. مدیران سینما به این اعتقاد دارند که سینما یک سنتزی است که از هنرها و رشته‌های مختلف بهره می‌برد. ما باید به سمت صنعتی شدن سینما گام برداریم، اگر سینمای ما نیز صنعتی شود، صنعت خود تمام مسیرها را هموار می‌کند.

جشنواره‌ها خودبه فکر کسب درآمد باشند

حیدریان گفت: ما به عنوان سازمان سینمایی نباید بودجه جشنواره‌ها را بدهیم، بلکه جشنواره‌ها باید خود به فکر کسب در آمد باشند. جشنواره کودک و نوجوان اصفهان هم اینگونه است. به نظرم اصفهان به طریق اولا بهترین مکان و فضایی که می‌توان جشنواره کودک و نوجوان برگزار  کرد. نگاه ما فراتر از آن است که بخواهیم برای فیلم‌های کودک سینمای سرگروه انتخاب کنیم. ما باید تعداد سالنها را برای نمایش فیلم‌های کودک افزایش بدهیم، سینماهایی که فیلم کودک اکران می‌کنند باید بسیار دسترسی بسیار خوبی داشته باشد. در مورد حمایت‌ها، بسیاری از موضوعاتی که کارگردانانمان به آن پرداخته‌اند متاسفانه در یک فقر تکنیکی به سر می‌برند، این باعث می‌شود که فروش خوبی در گیشه به دست نیاورند. باید کمی به سمت تکنیکی کردن فیلم گام بردارند.

منبع: تسنیم


96/4/14 - 14:04 - 2017-7-5 14:04:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن