تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796767995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات جابری انصاری با نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مذاکرات جابری انصاری با نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه
مذاکرات جابری انصاری با نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه این مذاکرات در چارچوب هماهنگی های ایران و روسیه دو کشور بانی روند مذاکرات آستانه است که همراه ترکیه از دی ماه سال گذشته این ابتکار را با هدف برقراری هر چه زودتر آرامش و صلح در سوریه بنیاد گذاشتند.


بهگزارش فرهنگ نیوز؛ حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در چارچوب رایزنی های دوجانبه پنجمین دوره کنفرانس بین المللی سوری -سوری عصر سه شنبه با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در پایتخت قزاقستان ملاقات کرد.در این دیدار جابری معاون وزیر امور خارجه ایران و لاورنتیف رئیس هیات اعزامی روسیه به مذاکرات آستانه، پیرامون آخرین تحولات روند گفت وگوها و شرایط سیاسی و میدانی سوریه از جمله مناطق کاهش تنش و همچنین آخرین وضعیت اسناد تهیه شده در اجلاس کارشناسی، رایزنی و تبادل نظر کردند.

این مذاکرات در چارچوب هماهنگی های ایران و روسیه دو کشور بانی روند مذاکرات آستانه است که همراه ترکیه از دی ماه سال گذشته این ابتکار را با هدف برقراری هر چه زودتر آرامش و صلح در سوریه بنیاد گذاشتند.

جابری انصاری صبح امروز نیز با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و مذاکره کرد.

برگزاری برنامه های دور پنجم مذاکرات سوری-سوری آستانه امروز با شرکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت سوریه و معارضان مسلح در پایتخت قزاقستان شروع شد.

مذاکرات امروز در قالب دوجانبه برگزار می شود و هیات های شرکت کننده در گفت وگوها با یکدیگر در باره مسائل مربوط به آخرین وضعیت سوریه گفت وگو می کنند و فردا (چهارشنبه) هم نشست عمومی بامشارکت همه هیات ها برگزار خواهد شد.

اسپوتنیک به نقل از یک مقام آگاه در مذاکرات آستانه نوشت: در این دور از مذاکرات، ایران، روسیه و ترکیه آغاز اقدام ها برای کنترل محدوده های کاهش تنش را اعلام و مرزهای این محدوده ها را تعیین می کنند.

وی افزود: کارشناسان این سه کشور، شاخص های این محدوده ها را تعیین می کنند که در توافق نامه ایجاد محدوده های کاهش تنش گنجانده خواهد شد.

رسانه روسی به نقل از مقام آگاه بدون معرفی نام نوشت: در این دور از مذاکرات، همچنین توافق در باره آزادی زندانیان اعلام خواهد شد.

وی افزود: متن این توافق نامه در دور قبلی مذاکرات آستانه مورد موافقت قرار گرفته بود که در این دور تایید آن اعلام می شود.

موضوع هایی مانند تقویت آتش بس در سوریه، تعیین و مرزبندی چهار محدوده امن یا کاهش تنش در این کشور در دستور کار دور پنجم مذاکرات سوری آستانه قرار دارد و انتظار می رود اسناد مربوط به ایجاد این محدوده ها نیز به امضای طرف های مذاکره کننده برسد.

ایران، روسیه و ترکیه 14 اردیبهشت و در چهارمین دور این مذاکرات، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن را در سوریه امضا کردند که در برگیرنده مناطقی در استان های ادلب، بخش هایی از حمص، غوطه شرقی، درعا و قنیطره با هدف کاهش زودهنگام خشونت ها است.

توقف همه اقدام های جنگی بین طرف های مناقشه شامل نیروهای دولتی و معارضان پیوسته به آتش بس، تسهیل دسترسی ساکنان به کمک های انسانی، بازسازی زیرساخت ها، تامین شرایط ارائه کمک های پزشکی و بازگشت آوارگان نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

ایجاد کمربند امنیتی برای جلوگیری از بروز وقایع و حوادث از جمله برخوردهای جنگی بین طرف های مناقشه در امتداد مرزهای مناطق کاهش تنش، فعالیت ایستگاههای بازرسی و گذرگاهها همراه مقرهای ویژه نظارت بر آتش بس از دیگر تدابیر پیش بینی شده است.

بنا به این تفاهم نامه، کشورهای ضامن روند مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) متعهد می شوند، همه تدابیر لازم را در چارچوب تامین شرایط ایجاد مناطق امن برای تمامی طرف های مناقشه بکار گیرند و همزمان مبارزه با داعش، جبهه النصره و همه گروههای مرتبط با آنها اعمال می شود و تلاش ها برای پیوستن گروههای معارض به آتش بس نیز ادامه می یابد.

روند مذاکرات چندجانبه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، برای نخستین بار مذاکره مستقیم نمایندگان دولت قانونی سوریه و معارضان مسلح را در پی داشت و همچنین سبب برقراری آتش بس تقریبا فراگیر و پایدار مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل در این کشور شده است.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.


منبع: ایرنا


96/4/13 - 16:56 - 2017-7-4 16:56:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن