تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797722598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی بانک‌ها در پرونده دانه ‌درشت‌ها همکاری نمی‌کنند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: دادستان کل کشور از برخی بانک‌ها در خصوص عدم همکاری برای رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‌ها انتقاد کرد.

به گزارش تراز ،حجت‌الاسلام منتظری دادستان كل كشور كه به مناسبت هفته قوه قضائيه به جمع خبرنگاران آمده بود، با گلايه از تخريب‌كنندگان قوه قضائيه، عنوان كرد كه امروز شاهديم متأسفانه با همان اهداف دهه ۶۰، در جهت تضعيف قوه قضائيه و تخريب دستگاه قضا سخن‌ها و حرف‌ها و مطالب غيرصحيح گفته و به اذهان جامعه القا مي‌شود. 
به گزارش رسانه‌ها، حجت‌الاسلام منتظري، به عمليات تروريستي هفتم تير سال 1360 و شهادت شهيد بهشتي اشاره كرد و گفت كه از آن حادثه تاكنون حدود 36 سال مي‌گذرد و شايد عامه مردم خصوصاً جوانان از جزئيات آن جنايات مطلع نباشند، همان جناياتي كه امروز عامل سرسپرده استكبار در منطقه به صورت جريانات تكفيري و داعش درحال انجام آن است در دهه 60 منافقان اين جنايات را مرتكب مي‌شدند كه خوشبختانه مردم اين جنايتكاران را شناخته و پس زدند.
 وی همچنين در ادامه اين نشست خبري پس از ارائه توضيحاتي در خصوص عملكرد قوه قضائيه به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.  دادستان كل كشور در ابتداي جلسه پرسش و پاسخ در خصوص پرونده بابك زنجاني مجرم نفتي عنوان كرد كه حكم اين پرونده صادر شده است و حكم هيچ اشكالي ندارد البته تلاش بر اين است كه اين سرمايه به نحوي برگردد كه به بيت المال و ثروت ملي خسارت وارد نشود.   
يك حركت زشت را نبايد تكثير كرد
وي سپس در خصوص ادعاي توهين به مقامات عالي كشور و احتمال دستگيري متهمان در اين پرونده نيز اظهار كرد كه قطعاً قوه قضائيه خارج از جريانات سياسي و جناح بندي‌ها اين كار را شايسته نظام و مردم نمي‌داند و اين كار توسط هر جناح و گروهي كه باشد محكوم است. در خصوص حادثه‌اي كه اتفاق افتاد بلافاصله دستور داده شد به دادستاني تهران كه موضوع را پيگيري كنند كه دادستان تهران هم پرونده‌اي تشكيل داده و از ضابطين خواسته است كه اطلاعات لازم را جمع آوري کنند كه اميدواريم برخورد عادلانه با اين موضوع صورت گيرد.
 
دادستان كل كشور سپس توصيه كرد كه بيان انتقاد را با اهانت‌ها آلوده نكنند و بدانند كه اهانت به يك فرد مسلمان حرام و غيرجايز است و مقاماتي كه در قانون تعريف شده‌اند ‌اگر مورد اهانت قرار بگيرند پرونده متخلفان بدون نياز به شاكي خصوصي مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت.  وي در اين خصوص از رسانه‌ها نيز خواست تلاش كنند كه جو را‌ آرام نگه دارند و اگر فرد يا گروهي حركت زشتي انجام داد نبايد آن را تكثير كنند چراكه به نفع جامعه نخواهد بود. همچنين لازم است كه در اينگونه موارد ما گزينشي عمل نكنيم، چنانكه اگر به رئيس‌جمهور اهانت شد، جريانات طرفدار رئيس‌جمهور همان گونه عمل كنند كه اگر به رئيس قوه قضائيه اهانت مي‌شد، بنابراين بايد در خصوص اهانت و پيشگيري از اين كار فرهنگ‌سازي صورت گيرد.   
حضور تروريست‌ها در كدام استان بيشتر بوده؟
دادستان كل كشور سپس در بخش ديگري از اين نشست خبري در خصوص آخرين وضعيت پرونده مديران كانال‌هاي تلگرامي كه اين روزها تبليغات زيادي از سوي هواداران دولت در خصوص آنها صورت مي‌گيرد، هم عنوان كرد كه براي شش نفر از اين افراد كيفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است و مطابق قانون بررسي صورت خواهد گرفت.
 
حادثه تروريستي تهران بخش ديگري از پرسش‌هاي خبرنگاران از حجت‌الاسلام منتظري بود كه وي در اين خصوص گفت: بعد از حادثه تروريستي كه در تهران اتفاق افتاد، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي در سراسر كشور افرادي را كه مظنون و تحت نظر بودند، بازداشت كردند و اين افراد در چند استان كه بيشتر در معرض تردد عناصر تكفيري بودند به دام افتاده‌اند. در مورد عناصر اصلي بايد گفت كه آنها به تهران منتقل خواهند شد و راه قانوني باز است و مي‌توان آنها را به عنوان سازمان واحدي در تهران رسيدگي كرد يا اگر لازم باشد از قانون احاله استفاده خواهد شد.  دادستان كل كشور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه پرونده‌هاي اقدامات تروريستي بيشتر مربوط به كدام استان‌ها بوده است، بيان داشت: عمدتاً مربوط به غرب كشور بوده و برخي هم مربوط به شرق كشور است.    
ان‌شاءالله وزارت اطلاعات پيام شما را مي‌شنود
منتظري دادستان كل كشور همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد اينكه آيا وزارت اطلاعات پاسخ نامه شما را در خصوص وضعيت دوتابعيتي‌ها داده است يا خير هم عنوان كرد كه ان‌شاءالله وزارت اطلاعات پيام شما را مي‌شنود و هرچه زودتر جواب خواهند داد. البته مي‌خواستم پيرو همان نامه درخواست كنم كه پاسخ ما را زودتر بدهند.  وي سپس در رابطه با تعداد تخلفات انتخاباتي و آخرين وضعيت رسيدگي به آن، تصريح كرد: در خصوص تخلفات انتخابي جمعاً 277 شكايت داشتيم كه جزئيات آن موجود است. تعدادي از اين شكايات رسيدگي و در دادسرا منتهي به صدور قرار منع تعقيب شده است و برخي منتهي به صدور كيفرخواست شده و تحقيقات برخي هنوز تكميل نشده است.
 
دادستان كل كشور در همين زمينه ادامه داد: قطعا اگر جرائم مقامات طبق قانون احراز شود برخورد قانوني صورت مي‌گيرد. البته گاهي فرآيند رسيدگي زمانبر است هر چند افكار عمومي انتظار رسيدگي سريع را دارد و حتي خود بنده دغدغه زيادي براي رسيدگي به اين پرونده‌ها دارم و با دادستان تهران صحبت كرده‌ام كه در راستاي تحقيقات به آنها كمك كنيم و اميدواريم در آينده‌اي نزديك سرنوشت اين پرونده‌ها مشخص شود.   
بانك‌ها همكاري نمي‌كنند
خبرنگاري از حجت‌الاسلام منتظري پرسيد كه آخرين وضعيت پرونده معوقات بانكي به كجا رسيد و اينكه آيا ليست جديدي از بدهكاران دانه درشت بانكي به قوه قضائيه اعلام شده است كه وي پاسخ داد: تعدادي از پرونده‌هاي معوقات بانكي در دادسراي اقتصادي مطرح و در حال رسيدگي است. استحضار داريد مسائل بانكي داراي فرآيند رسيدگي طولاني است و طبق آخرين آمار ما حدود شش الي هفت پرونده مهم از بانك‌هاي مختلف داريم كه پرونده آنها در حال رسيدگي است.وي همچنين در اين باره ادامه داد: متأسفانه برخي بانك‌ها همكاري لازم را ندارند، اين پرونده‌ها نياز به نظر كارشناسي دارد، بنابراين به كارشناسان پولي و بانكي ارجاع مي‌شود. بنده در جلسات متعدد شوراي پول و اعتبار موضوع را مطرح كردم و از بانك مركزي خواسته‌ايم كه نظارت خود را بر مؤسسات پولي و بانك افرايش دهد كه البته بانك مركزي نظارت خود را افزايش داده است. نماينده ما در هيئت انتظامي بانك مركزي حضور جدي دارد. پرونده‌هاي تعدادي از بانك‌هاي حصوصي و حتي دولتي در هيئت انتظامي مطرح است و مطمئن باشند كه با آنها برخورد خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام منتظري درخصوص آخرين وضعيت پرونده دانيال‌زاده گفت: آن پرونده در دادسراي تهران در حال رسيدگي است و هنوز منجر به صدور كيفرخواست نشده است.  دادستان كل كشور در بخش پاياني اين نشست خبري در رابطه با آخرين وضعيت پرونده حقوق‌هاي نجومي كه دولت تلاش دارد آن را مختومه نشان دهد هم اظهار كرد: در اين خصوص هنوز اعلام شكايت نشده است، البته يكسري بازرسي‌ها توسط سازمان بازرسي انجام شده است و اقداماتي انجام داد و گزارشاتي از آن به دادسراي تهران ارسال شد كه برخي عنوان مجرمانه نداشت يعني آن فرد كه چنين حقوقي را دريافت مي‌كرده طبق قانون بوده و تصورش اين بوده كه قانون به او اين اجازه را داده است و بلافاصله كه متوجه شد وجوه دريافتي در چارچوب قانون نبوده آن مبالغ را برگردانده است بنابراين در اينجا اين فرد مجرم نيست. در اين زمينه اعلام زيادي از سوي دستگاه‌ها نشده و همكاري‌هايي كه انتظار مي‌رفت صورت نگرفته است.


منبع: جوان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 11 تير 1396 - 10:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن