تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796804719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنجارشکنی سپاه با حمله به داعش، سپاه پاسداران چگونه نظم نوین منطقه را شکل خواهد داد؟


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: هنجارشکنی سپاه با حمله به داعش، سپاه پاسداران چگونه نظم نوین منطقه را شکل خواهد داد؟
پاسخی که سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به عملیات مذبوحانه تروریست‌های داعش داد، پاسخی به جا، به موقع و حساب شده بود. این اقدام، از این نظر به جا بود که حرکات تروریست‌ها را در تهران بدون پاسخ نگذاشت، به موقع بود، از این جهت که دشمنان انقلاب بدانند که به تعبیر رهبری: (زمان بزن و دررو تمام شده) و باید پاسخگو باشند.
نامدار یوسف وند، استاد دانشگاه کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار استادنیوز از اقدام متقابل سپاه در مقابل تحرکات تروریستی گروهک داعش در تهران، دفاع کرد و با اشاره به پیامدهای این اقدام در جامعه بین المللی، بیان داشت: «پاسخی که سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به عملیات مذبوحانه تروریست‌های داعش داد، پاسخی به جا، به موقع و حساب شده بود. این اقدام، از این نظر به جا بود که حرکات تروریست‌ها را در تهران بدون پاسخ نگذاشت، به موقع بود، از این جهت که دشمنان انقلاب بدانند که به تعبیر رهبری: (زمان بزن و دررو تمام شده) و باید پاسخگو باشند، همچنین اقدام درستی بود به این دلیل که به تروریست‌هایی که به ایران حمله کردند، جواب درستی داده شد تا حساب کار دستشان بیاید و در حقیقت داعشی‌ها باید تنبیه می‌شدند که شدند». یوسف وند در ادامه به جنایات منافقین در دهه ۶۰ اشاره کرد و افزود:
«منافقان نیز در آن دهه، ضمن خیانت به ایران اسلامی، یا برای صدام اطلاعات جمع آوری می‌کردند و یا دست به عملیات تروریستی می‌زدند و مردم را داغدار می‌کردند تا اینکه ایران، پایگاه اشرف را در هم کوبید و از آن زمان مشاهده کردیم اقدامات تروریستی کاسته و حتی قطع شد. این امر نشان‌دهنده‌ این است که اقدامات پاسخ‌گویانه، لازم است تا ما امنیت ملی خود را تعریف کنیم و بر اساس آن تعریف، امنیت ملی ما تحقق پیدا کند». این استاد دانشگاه افزود:
«همچنین مشاهده می‌کنیم که در پی اقدام سپاه پاسدارن تروریست‌ها تنبیه شدند و سکوتی مرگبار رسانه های جهان استکبار را فرا گرفته وعلی‌رغم اینکه در سطح جهانی رسانه‌های بی طرف این دفاع جانانه را منعکس کردند، اما آمریکائی‌ها و دیگر دولت‌های مرتبط با آنها سکوت اختیار کردند». یوسف وند با اشاره به اینکه سکوت طرفداران تروریست‌ها پس از این اقدام، دو معنی متفاوت را می‌رساند، تشریح کرد:
«در ابتدا آنها می‌خواهند این اقدام مهم را کوچک نشان دهند، یعنی کار بزرگی نبوده تا رسانه ای شود، در صورتی که اگر این اقدام توسط آنها رسانه‌ای می‌شد نقطه ضعفی برای آنان بود که ایران در نقطه‌ مقابل تروریست قرار دارد و در پاسخ به تروریست‌ها نیز جواب کوبنده داده است».
وی با ذکر این مطلب که همین تروریست‌ها در لندن، پاریس و دیگر شهرهای اروپایی انفجارهایی انجام دادند، اما پاسخی دریافت نکردند، بیان کرد:
«اما به محض انجام عملیات تروریستی در تهران پاسخی به جا، کوبنده و دقیق دریافت کردند و پیامد آن برای ما نیز این است که تعریف واقع بینانه تری از جمهوری اسلامی ارائه می‌کند تا دشمنان نخواهند با امنیت جمهوری اسلامی بازی کنند». این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا این حملات از خاک ایران ادامه خواهد داشت و اگر ادامه دار باشد این اقدام منطقی است یا خیر؟ بیان داشت:
« ادامه این اقدام بستگی به سیاست جمهوری اسلامی دارد و بنده در جایگاهی نیستم تا اعلام کنم این اقدام ادامه دار خواهد بود یا نه اما، یکی از احتمالاتی که می‌شود مطرح کرد این است که اگر تروریست‌ها از این اقدام کوبنده درس نگرفتند و تنبیه نشدند، باید بدانند احتمال ادامه‌ این اقدامات در سوریه و عراق وجود دارد. در حال حاضر تنها دو درصد از مناطق اشغال شده، از ۶ سال گذشته در دست داعش باقی مانده و بقیه در شهرهای موصل و الانبار آزاد شده‌اند و همچنین تروریست‌ها در سوریه نیز شکست حلب را تجربه کردند و اخیراً شنیده شده که در رقه که پایتخت رسمی داعش بود نیز متحمل شکست‌های سنگینی شدند و به نظر می آید همان شکست‌های مفتضحانه برای تروریست‌های تکفیری کافی باشد». وی ادامه داد:
«با توجه به تحولات گسترده‌ای که اخیرا در منطقه خاورمیانه شاهد بودیم و بحث اقدامات تروریستی در ایران، کارشکنی عربستان، سفر ترامپ و حمله موشکی سپاه، خاورمیانه یک روی خشن و تروریستی و متکی به حمایت‌های خارجی و تا حدودی اجاره‌ای دارد و انتفاعی که آمریکا از این قضیه می‌برد کاملا ملموس و روشن است، در حالی که ترامپ در عربستان قراردادهایی را منعقد کرد و درآمدهای نفتی عربستان به جیب آمریکائی ‌ها واریز شد». استاد دانشگاه کرمانشاه افزود:
«همچنین رویکرد ترامپ بیشتر تجاری و جهت تجارت اسلحه و مسائلی از این قبیل در عربستان است تا سیاسی و شاهد بودیم به محض وقوع این سفر ناتو عربی شکل گرفت، اما در انتهای آن ناکام ماند و کشورهایی با عربستان ماندند که به آنها یارانه پرداخت می‌کند و به نوعی آنها را اجاره کرده تا هم‌پیمان عربستان بمانند. بلافاصله بعد از این قضایا کشور قطر از این ائتلاف واگرایی پیدا کرد، اما در حال حاضر دوباره یک قرارداد خرید اسلحه با این کشور بسته‌اند تا او را در مدار قرار دهند ولی به هرجهت خاورمیانه وضعیتی ندارد که بر اساس خواست آمریکائی‌ها و جناح عبری، عربی، غربی پیش رود. نا آرامی‌هایی که در حال حاضر در خاورمیانه وجود دارد، بازآفرینی در نیروهایی است که در میدان هستند و دیدگاه مردم نسبت به این قضایا چیزی نیست که بر اساس خواست آمریکائی‌ها و دول پوسیده‌ی عربی شکل گیرد، بلکه به طور قطع در آینده ملت‌های مسلمان بیدارند و با تجمع داعشی‌ها مقابله خواهند کرد و قدرتی در منطقه شکل می‌گیرد و ریشه می‌دواند که قدرت مقاومت منطقه‌ای با محوریت ایران، سوریه، عراق، حماس و حزب الله است». وی در پایان خاطرنشان کرد:
«امیدواریم در آینده نزدیک شاهد باشیم که این تلاش‌های مذموم به سردمداری آمریکا و سران مرتجع عرب راه به جایی نبرد و سیاست‌های آنان در رابطه با عراق و سوریه و یمن شکست بخورد، چنانچه آینده از آن ملت‌های منطقه و مقاومت خواهد بود چرا که آنها ریشه دارند و آنچه که ریشه و اصالت دارند ماندگار خواهد بود و بی ریشه ها نیز زوال پذیر هستند».



چهارشنبه, 31 خرداد 1396 ساعت 12:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن