تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796636896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار کتاب «اعجاز و شگفتی‌های ریاضی در قرآن» | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کتاب «اعجاز و شگفتی‌های ریاضی در قرآن» تالیف محمد علی‌پور از سوی موسسه انتشاراتی حسینی‌اصل منتشر شده است. این کتاب به معرفی سیستم ریاضی که توسط خداوند در کتاب آسمانی قرار داده شده، می‌پردازد.

به گزارش تراز ،نویسنده کتاب «اعجاز و شگفتی‌های ریاضی در قرآن» هدف اصلی از تالیف این کتاب را اثبات و معرفی یک منبع و مآخذ مورد اعتماد و خارج از دستبرد نوع انسان، برای پیمودن مسیر زندگی و وصول به نهایت موفقیت دانسته و معتقد است در این مجموعه، مقصود معرفی یک سیستم ریاضی است که توسط خداوند در یکی از کتاب‌های آسمانی نهاده شده و این سیستم ریاضی چنان در تاروپود این کتاب آسمانی تنیده شده که احتمال تصادفی بودن آن یا ساخته دست بشر بودن و یا دستبرد و تحریف آن را محال و به آسمانی بودن آن گواهی می‌دهد.
کتاب حاضر در پنج فصل تدوین شده است. فصل نخست با عنوان «معجزه ریاضی قرآن» به شرح موضوعاتی مانند اعجاز در سه کتاب بزرگ آفرینش، کشف سیستم ریاضی، طرحی بسیار شگفت‌انگیز، ارزش عددی حروف عددی و پدیده مشابه در کتب آسمانی قبلی اختصاص دارد.
نویسنده در فصل دوم که «اعجاز عددی قرآن» است، موضوعاتی همچون راز عدد 19، جمله آغازین قرآن، همبستگی ارتباط اسامی خداوند در قرآن، شگفتی‌های غیرمنتظره، راز عدد 7 و اعجاز عددی آیات در عدد 7 را مورد بررسی قرار داده است.
سومین فصل این کتاب در هشت قسمت به معجزاتی که در کوتاه‌ترین واژه متجلی شده است (الله)، معجزه عددی لااله‌الاالله، نام محمد(ص) در سوره‌های قرآن، اعجاز عددی و ریاضی نام مسیح و آدم در قرآن، اعجاز عددی در سه سوره حشرات، عجایب عددی بسم‌الله الرحمن الرحیم، شگفتی‌ها و اعجاز عددی سوره اخلاص و اعجاز عددی در حروف مقطعه اشاره کرده است.
فصل چهارم به تشریح دو موضوع مهم و محوری اختصاص دارد. نویسنده در این فصل چیستی فایده علم روابط ریاضی و عددی در قرآن و همچنین فایده‌های تحقیق در اعجاز عددی قرآن را بیان کرده است.
در فصل پایانی کتاب نیز موضوعاتی همچون تناسب و تساوی و توازن کلمات در قرآن، ارتباط مصادیق، شگفتی عظیم، اصحاب کهف و مدت خواب آن‌ها، طرح هندسی نزول آیات، تصریح قرآن در مورد قوم عالمان بی‌عمل، برگشت به قرآن و علت اختلاف در میان مسلمانان مطرح شده است.
در صفحه 82 کتاب می‌خوانیم: «تناسب و هماهنگی اعداد در قرآن کریم از جنبه‌های اعجاز این کتاب مقدس است که هر روز موارد بیشتری از آن مورد کشف و شناسایی قرار می‌گیرد. از نمونه‌های این سیتم اعجازی می‌توان به تساوی و توازن در کلمه «محبت» اشاره کرد. نکته عجیب این است که خداوند حکیم، 16 آیه از کتاب خود را به «کسانی که دوست دارد» و 16 آیه را به «کسانی که دوست ندارد» اختصاص داده است. به این معنا که در قرآن مجید، عبارت «الله یحب» یعنی «خداوند دوست دارد» 16 بار و عبارت معکوس «الله لا یحب» یعنی «خداوند دوست ندارد» نیز به همان تعداد یعنی 16 بار تکرار گردیده است!!»
در صفحه 219 نیز آمده است: «از فایده‌های بزرگ تحقیق در اعجاز عددی قرآن این است که حقایق عددی در قرآن قابل تغییر و تبدیل نیست، برخلاف نظریه‌های علمی بهره‌گیری شده در اعجاز علمی قرآنی که ممکن است براساس توانایی‌عای علمی و تکنولوژی در دسترس هر زمان، پیشرفت و تغییر یابد و این است که شگفتی‌های عددی قرآن دارای بلاغت و اثر بیشتریست، مخصوصا که ما در عصر تکنولوژی شمارشی هستیم. (روش دودویی Binary).»
کتاب «اعجاز و شگفتی‌های ریاضی در قرآن» در 298 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 30 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی حسینی‌اصل راهی بازار نشر شده است.


منبع: ایبنا

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 7 تير 1396 - 09:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن