تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797961594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای یک ترور بزرگ در تئاتر شهر+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ماجرای یک ترور بزرگ در تئاتر شهر+تصاویر
نمایش «هفت روز از تیر شصت» براساس ماجرای ترور هفتم تیرماه سال 1360 در تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : کامران شهلایی ـ نویسنده و یکی از دو کارگردان این اثر ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این نمایش که نام آن به یک واقعه تاریخی از ایران معاصر اشاره دارد، بیان کرد:‌ «هفت روز از تیر شصت» فقط راجع به ماجرای هفتم تیر که منجر به ترور سید محمد بهشتی (رییس وقت دیوان عالی کشور) و بیش از 70 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی شد، نیست اما تمرکز اصلی روی آن اتفاق است. در واقع در این نمایش یکسری اتفاقات از روز اول تیرماه سال 1360 بررسی می‌شود و بعد به ماجرای هفتم تیرماه خواهیم رسید و  داستان با نگاهی متفاوت که شاید تا به حال کسی حتی آن را نشنیده باشد، روایت می‌شود.


اوافزود: در روزهای اوایل تیرماه سال 60 سیر اتفاقات بسیار زیاد بود و شاید آن زمان یکی از ناامن‌ترین روزهای تاریخ ایران پشت سرگذاشته شد که در نهایت به ترور ختم شد. براین اساس متن نمایش را پس از حدود پنج ماه  تحقیق و تماس با افراد مختلف آماده کردم و نمایش «هفت روز از تیر شصت» به طور کامل یک اثر مستند محسوب می‌شود. در بخشی از  این نمایش با همسر جواد سرافراز ـ رییس دفتر شهید بهشتی ـ صحبت شده و علاوه بر آن به حزب جمهوری اسلامی، سیر بمب‌گذاری و همچنین به محمد رضا کلاهی که عامل بمب‌گذار در ماجرای هفتم تیرماه بود، پرداخته می‌شود.


 شهلایی که به همراه محمد لارتی «هفت روز از تیر شصت» را کارگردانی می‌کند، با اشاره به اینکه نمایش حزب جمهوری اسلامی یک کولاژ از یکسری اتفاق مستند از تاریخ ایران است، ادامه داد: این اولین بار است که بعد از آن واقعه چنین اثری آماده شده است. البته به طور کلی مستند سیاسی خیلی کم تولید شده و من از آنجا که به تاریخ معاصر علاقه زیادی دارم در کنار گروه همکارم دراین پروژه که علاقه‌مندی‌ مشابهی دارند، تلاش کردم نمایشنامه را به گونه‌ای بنویسم که ماجرا جذاب و غیر خطی روایت شود و تماشاگران به دنبال کردن آن علاقه‌مند باشند.


او تاکید کرد: نمایش «هفت روز از تیر شصت»  به دنبال این است تا تماشاگران بعد از دیدن آن سوالاتی برایشان مطرح شود و سراغ اطلاعات بیشتری از ماجرای ترور هفت تیر برود.


این نویسنده و کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد:‌ یکی از اهدافی که در نگارش و نیز اجرای این نمایش دنبال می‌کنیم، بخاطر دلتنگی‌ای است که در میان خانواده آن شهدا وجود دارد، چون کسی تا بحال به این ماجرا که بزرگترین اتفاق تروریستی قرن در ایران بوده نپرداخته واین خانواده‌ها از این مسئله گله‌مند هستند؛ به طوری که وقتی با برخی از همسرانشان صحبت می‌کردم ابراز ناراحتی می‌کردند که در تمام این سال‌ها هیچ اقدامی در جهت تولید یک فیلم یا سریال و نگارش یک کتاب نشده است.


 شهلایی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مخاطب این نمایش را بیشتر سیاسیون می‌داند؟ گفت: از کسانی که در حوزه سیاست هستند هم دعوت می‌کنیم به تماشای  «هفت روز از تیر شصت»  بنشینند اما من این نمایش ر ا برای مردم نوشته‌ام و دوست دارم بیشتر جوان‌هایی که اطلاع‌ زیادی از تاریخ معاصر ما ندارند به تماشای این اثر بیایند.


رامین سیار دشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری و هدیه رضایی بازیگران نمایش «هفت روز از تیر شصت» به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی هستند. این نمایش که زمان آن حدود 80 دقیقه است، از روز هفتم تیرماه در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.


علی نصر (مدیر تولید)، سعید حسنلو (طراح صحنه)، الهه حاجی زاده (مشاور امور رسانه)، سینا افشار (طراح گرافیک)، شاهین رحمان علی (طراح نور) و علی سینا رضانیا (موسیقی) دیگر عوامل این نمایش هستند.



























۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن