تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796906021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم رکود در بخش‌های تولیدی کشور | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وضعیت صنایع مختلفی از جمله کابینت‌سازی و پیچ و مهره‌سازی نشان می‌دهد رکود اقتصادی در بخش‌های تولیدی کشور همچنان پابرجاست.

به گزارش تراز ،هرچند بارها از سوی مقامات دولتی شنیده‌ایم که از رکود خارج شدیم و یا طبق برخی آمار‌ها، بخاطر فروش نفت به رشد بالای اقتصادی هم دست پیدا کردیم، اما آنچه که به واقع نشان دهنده وضعیت رکود یا رونق کشور است، فعالیت کسبه و جریان عادی بازار می‌باشد.
کیهان نیز در این خصوص هم به نقد علمی این آمار‌ها پرداخته و هم با بررسی وضعیت تولید در کشور و توجه به مقوله چک‌های برگشتی، شرایط رکودی اقتصاد کشور را نشان داده است.
در همین راستا، رئیس ‌اتحادیه کابینت‌سازان البرز هم از بدون فعالیت ماندن 50 درصد واحدهای تولیدیشان خبر داد.
قاسم پورنظری در گفتگو با نسیم آنلاین گفت: بازار کابینت به بازار مسکن مرتبط است، که مدتی کوتاه یعنی چیزی در حدود 15 روز اوضاع بهتر شده بود و کمی خرید افزایش یافت که بعد از آن با شروع ماه رمضان سفارش‌ها متوقف شد.
وی افزود: رکود بازار را متوقف کرده و منتظریم ببینیم پس از ماه رمضان اوضاع چگونه خواهد شد که بعید می‌دانم تغییر خاصی شاهد باشیم.
رئیس‌اتحادیه کابینت‌سازان البرز با بیان این مطلب که کمبود سفارشات و رکود موجب شده است تا 50 درصد از واحدهای تولیدی‌شان هیچ‌گونه فعالیتی نداشته باشند، ادامه داد: همیشه در اردیبهشت، خرداد و تیر سفارشات کابینت افزایش چشمگیری داشت و تمامی همکاران من مشغول فعالیت بودند اما امسال به جز یک مقطع کوتاه بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و سفارش‌ها بسیار کم و محدود است.
پورنظری در رابطه با قیمت کابینت‌0سازی عنوان کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این حوزه نداریم، زیرا بازار در رکود است و از طرفی مواد اولیه مانند MDF هم گران نشده است، در حال حاضر قیمت MDF از متری 400 تومان تا متری یک میلیون و 200 هزار تومان است.
وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای است که انگار شنیدن وضعیت نامناسب تولید کنندگان به یک پدیده عادی تبدیل شده، هرچند در سال گذشته کمی از بار رکود کاسته شد ولی همچنان تولید کنندگان در مضیقه به سر می‌برند. چنانچه یک تولید‌کننده پیچ و مهره اعلام کرده؛ پایین آمدن ظرفیت تولیدی کارخانه‌ها بر روی بازار پیچ و مهره تاثیر بسیار بدی گذاشته است.
رحمان غفاری، در گفتگو با نسیم آنلاین گفت: بنده 20 سال است که در حوزه تولید پیچ و مهره فعالیت دارم اما به جرأت می‌توانم بگویم که در حال حاضر 90 درصد فروش نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی افزود: تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و یا پایین آوردن ظرفیت تولیدشان تأثیر بسیار بدی بر روی بازار کاری ما داشته است، خیلی از کارخانه‌ها که سفارش پیچ و مهره به ما می‌دادند الان تولید را متوقف کرده و حتی برخی به جای فعالیت در حوزه تولید، واردکننده شده‌اند بنابراین خرید پیچ و مهره نیز پایین آمده است زیرا آنچه را که احتیاج دارند به راحتی وارد می‌کنند.این تولید‌کننده پیچ و مهره ادامه داد: تولید در ایران نه تنها در رابطه با بازار پیچ و مهره بلکه در تمامی بازارها معنایی ندارد، زیرا آن قدر جنس وارد می‌شود که تولید داخلی را نابود می‌کند.
غفاری بیان کرد: واردات از چین بیشترین سهم در نابودی تولید پیچ و مهره را دارد، وقتی کالای وارداتی با احتساب هزینه گمرکی بازهم قیمت فروشش از تولید داخل ارزانتر می‌شود مسلما مشتری به سمت جنس خارجی رفته و به این ترتیب تولید داخل نابود می‌شود، به طور مثال یک پیچ چینی وارداتی در ایران چهار هزار تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که تهیه مواد اولیه برای تولید آن پیچ در ایران پنج هزار تومان تمام می‌شود.


منبع: کیهان

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 4 تير 1396 - 10:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن