تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796427435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا وزارت علوم می‌خواهد از دانشگاه آزاد انتقام بگیرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 آیا وزارت علوم می‌خواهد از دانشگاه آزاد انتقام بگیرد؟
آیا وزارت علوم می‌خواهد از دانشگاه آزاد انتقام بگیرد؟ وزارت علوم در حالی نسبت به حذف برخی رشته‌‌محل‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اقدام کرده که سال گذشته برای همین رشته‌محل‌ها مجوز دوره دکتری صادر کرده بود.


به گزارش فرهنگ نیوز، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی غیرمنتظره  بیش از سی درصد از رشته‌محل‌های ظرفیت دوره‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کرد.

بر این اساس 2 هزار و 800 رشته محل کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی حذف شد که 2 هزار و 300 رشته‌محل مربوط به رشته‌های یک‌بار پذیرش و مابقی مربوط به واحد الکترونیک و برخی واحدهای دیگر است.

 اقدام وزارت علوم به‌زبان ساده به این معنی است که در آغاز سال تحصیلی آینده درصد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجالی برای تدریس نخواهند داشت و دانشگاه آزاد نیز به‌دلیل حذف بسیاری از رشته‌ها، توان پرداخت حقوق و مزایای اساتید و کارکنان خود را از دست خواهد داد.

در حالی وزارت علوم دست به چنین اقدامی زد که طی توافق مکتوب بین این وزارتخانه و دانشگاه آزاد، این دانشگاه اعضای هیئت علمی لازم را برای رشته‌های یک‌بار پذیرش جذب کرده و اکنون این اعضاء در دانشگاه‌ آزاد حضور دارند.

وزارت علوم در شرایطی رشته‌های حذف‌شده دانشگاه آزاد را به دانشگاه‌های غیرانتفاعی بخشیده که این دانشگاه شرایط وزارت علوم را محقق کرده و دلیلی برای حذف این رشته‌ها وجود ندارد.

نکته قابل تأمل دیگر در این خصوص، برخورد دوگانه وزارت علوم با دانشگاه آزاد در دوران سرپرست جدید و رئیس سابق این دانشگاه است. برای جامعه علمی و نخبگی کشور  جای سؤال است که؛ وزارت علوم چگونه در دوره گذشته مجوز ایجاد دوره دکتری حتی به واحد‌هایی که مجوز رشته کارشناسی‌ارشد را  نداشتند، اعطا کرده بود، اما در این دوره رشته‌محل کارشناسی‌ارشد واحدهای مختلف را حذف می‌کند؟!

اساساً بر چه‌مبنا وزارت علوم قبل از انتخابات مجوز برگزاری دوره دکترای برخی رشته‌ها را به دانشگاه آزاد می‌دهد، اما پس از انتخابات برای دوره  کارشناسی‌ارشد همین واحدها مجوز صادر نمی‌کند؟ آیا واحدی که مجوز برگزاری دکترای یک رشته را دارد، صلاحیت برگزاری دوره کارشناسی‌ارشد همان رشته را ندارد؟

نکته مهمتر اینکه، با آشکار شدن عملکرد مدیران سابق دانشگاه آزاد و فسادهای مالی صورت‌گرفته که از علل اصلی عزل رئیس سابق  بود، دانشگاه آزاد را از مسیر علمی خود دور ساخت، حال چرا وزارت علوم علی‌رغم تغییرات مثبت صورت‌گرفته در دانشگاه آزاد ــ تغییراتی که بنا دارد این دانشگاه را در ریل اصلی خود قرار دهد ــ بر این مسیر سنگ‌اندازی می‌کند؟

عملکرد وزارت علوم در قبال دانشگاه آزاد فارغ از ایجاد مشکلاتی برای نظام آموزش عالی، مشکلات دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه را بیشتر خواهد کرد.

مسئولان این وزارتخانه اگر بنا ندارند روند تعاملی گذشته خود را با دانشگاه آزاد به‌دلایلی در پیش گیرند، حداقل در مسیر روند‌های قانونی آن نیز سنگ‌اندازی نکنند.
 

منبع: تسنیم


96/4/3 - 15:41 - 2017-6-24 15:41:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن