تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796833776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند نکته درباره سرطان پروستات


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چند نکته درباره سرطان پروستات
یک اورلوژیست در توصیه‌هایش برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات گفت: بهترین راه پیشگیری از سرطان پروستات تشخیص زودرس این بیماری است.
آفتاب‌‌نیوز : یک اورلوژیست در توصیه‌هایش برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات گفت: بهترین راه پیشگیری از سرطان پروستات تشخیص زودرس این بیماری است.

دکتر محمدرضا نوروزی با بیان اینکه سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا و ایران است، گفت: این سرطان معمولا در سنین بالای 50 سال بروز پیدا می‌کند. همچنین اگر در خانواده‌ای موارد بروز سرطان پرستات وجود داشته باشد، شانس مردان خانواده برای ابتلا به این بیماری بیشتر است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر پدر یک خانواده سرطان پروستات داشته باشد، پسر او چهار برابر بیش از سایر مردان در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار می‌گیرد. بر این اساس اگر کسی در خانواده‌اش بویژه از سمت پدری، موارد ابتلا به سرطان پروستات را مشاهده کرد، حتما برای بررسی و کنترل شرایط خودش هرچه زودتر به پزشک مراجعه کند.

نوروزی با بیان اینکه متاسفانه سرطان پروستات از جمله سرطان‌های بدون علامت است و حتی ممکن است هیچ‌گونه علائم خاصی از خود بروز ندهد، ادامه داد: این موضوع حتی در موارد پیشرفته این سرطان نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال ممکن است فردی به دلیل کمردرد به ما مراجعه کند و ما متوجه شویم که سرطان از پروستات به ستون فقرات پخش شده است.

این اورولوژیست با بیان اینکه سرطان پروستات با بیماری بزرگی خوش‌خیم پروستات متفاوت است، گفت: در بیماری بزرگی خوش‌خیم پروستات، افراد اکثرا دچار علائم ادراری مانند تکرر ادرار، مشکل در ادرار و... هستند. درحالیکه سرطان پروستات از بخش محیطی پروستات منشا می‌گیرد و ممکن است، هیچ علامتی از خود بروز ندهد. بنابراین در این بیماری تنها هوشیار بودن است که اهمیت دارد.

نوروزی ادامه داد: خیلی‌ها می‌پرسند ما چگونه متوجه شویم که مبتلا به سرطان پرستات هستیم یا خیر؟. به این افراد توصیه می‌کنیم که وقتی برای چکاپ به پزشک مراجعه می‌کنند،‌ از پزشک درخواست کنند که آزمایش مربوط به سرطان پروستات حتما داده شود که در صورت مشکوک بودن آزمایش، با نمونه‌برداری این سرطان را تشخیص می‌دهیم.

وی همچنین گفت: در عین حال برخی می‌پرسند آیا تغذیه در سرطان پروستات نقش دارد؟. باید گفت که طبق مطالعات انجام شده، بسیاری از غذاهای چرب وقتی دائما استفاده می‌شوند، شانس ابتلا به سرطان پروستات را هم تفزتیش می‌دهند. همچنین بخری مطالعات نیز می‌گویند که مصرف زیاد گوجه فرنگی شانس بروز سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. البته این مطالعات کاملا اثبات شده نیست.

نوروزی تاکید کرد که بر این اساس بهترین راه پیشگیری از سرطان پروستات تشخیص زودرس این بیماری است. چراکه در این صورت اگر در مراحل اولیه، بروز این سرطان را تشخیص دهیم، می‌توان آن را با یک جراحی یا رادیو تراپی به طور کامل درمان کرد. این درحالیست که اگر بیماری گسترش یابد و به غدد لنفاوی یا استخوان‌ها پخش شود، درمان کمی سخت‌تر می‌شود و ممکن است از هورمون درمانی استفاده کنیم. بنابراین زمانی می‌توانیم از درمان کامل سرطان پروستات صحبت کنیم که بیماری محدود و در محدوه پروستات باشد، بنابراین تشخیص زودرس در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع:‌ایسنا




۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن