تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797621311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا قالیباف در نشست «جمنا» شرکت نکرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



چرا قالیباف در نشست «جمنا» شرکت نکرد؟
افتتاح خط ۷ مترو با حضور محمدباقر قالیباف «چون همه اعضای محترم جبهه مردمی بنده را می‌شناسند، نیازی به حضور در جلسه امروز ندیدم». این نقل‌ قول از قالیباف در توجیه شرکت‌نکردنش در دومین کنگره جمنا، پیش از انتخابات، شنیده شد.
روز نو : افتتاح خط ۷ مترو با حضور محمدباقر قالیباف
«چون همه اعضای محترم جبهه مردمی بنده را می‌شناسند، نیازی به حضور در جلسه امروز ندیدم». این نقل‌ قول از قالیباف در توجیه شرکت‌نکردنش در دومین کنگره جمنا، پیش از انتخابات، شنیده شد.


به گزارش روز نو، روزنامه «شرق» در ادامه نوشت: حالا خبر رسیده که در مراسم تقدیر از نامزدهای این جبهه هم شرکت نکرده است. رئیسی بوده، اما قالیباف نه. نشست تقدیر از نامزدها و فعالان اقشاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در غیبت نامزد مستعفی انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦، روز دوشنبه در مسجد بقیةالله تهران برگزار شد. رئیسی، تولیت آستان قدس، برای شرکت در مراسمی که به احتمال زیاد از پیش برنامه‌ریزی و اطلاع داده شده بود، از مشهد به تهران آمد؛ اما قالیباف ساکن تهران غیبت داشت.


حسین قربان‌زاده، سردبیر همشهری و مشاور قالیباف، به «شرق» گفت: تاجایی‌که خبر دارم قالیباف آن روز تهران نبوده است. در این مراسم، اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی و برخی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا که عمدتا اعضای ستاد یا حامیان رئیسی بودند، حضور داشتند؛ اما خبری از نزدیکان قالیباف نبود. از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم می‌توان به علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی، علیرضا زاکانی، مهدی فضائلی، خوش‌چهره، عباس سلیمی‌نمین، حسین نجابت، صدرالدین شریعتی، کرمی‌راد، شاکری، پدر ‌شهید احمدی‌روشن، جهانگیر الماسی و برخی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.


قالیباف در دومین کنگره جمنا هم غیبت داشت. به گزارش میزان همان زمان محمدحسن رحیمیان، رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفته بود: «آقای قالیباف از جبهه اعلام حمایت کرده و به سازوکار انتخاباتی جبهه نیز اعلام تعهد کرد؛ اما گفت چون همه اعضای محترم جبهه مردمی بنده را می‌شناسند، نیازی به حضور در جلسه امروز ندیدم».


او و ابراهیم رئیسی نامزدهای اصلی اصولگرایان یا همان جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا بودند. قرار بر این بود که یکی از آنها در انتخابات بماند و دیگری کنار برود. هنوز فرایند کناره‌گیری قالیباف از انتخابات ٩٦ کاملا شفاف نشده است. اعضای شورای مرکزی جمنا در توجیه کناره‌گیری قالیباف اعلام کرده بودند براساس نظرسنجی‌ها آرای او ریزش داشته؛ بنابراین به نفع رئیسی کنار کشیده است؛ اما حسین قربان‌زاده، مشاور او و سردبیر همشهری، در گفت‌وگویی که بعد از انتخابات با «شرق» داشت، خلاف این ادعا نظر داده بود.


او گفته بود: «ما باید به‌دنبال نظرسنجی‌های معیار و معتبر باشیم. آنچه از سال ٨٤ و ٨٨ و ٩٢ و ٩٦ مجموعه ما به‌عنوان نظرسنجی معیار پذیرفتیم و اتفاقا با کمترین خطا به نتایج نهایی نزدیک بود، نظرسنجی دانشگاه تهران بود که حتی در انتخابات اخیر هم فقط هفت‌دهم درصد اختلاف و خطا داشت. این میزان خطا در علم آمار یعنی نظر‌سنجی کاملا دقیق بوده است. این‌قدر دقیق بود که روز پنجشنبه که نظرسنجی کردند روحانی ٥٧.٥ درصد رأی داشت و رئیسی همان حدود ٤٠ درصد. روز ٢٤ اردیبهشت هم همین نظرسنجی نشان می‌داد انصراف قالیباف نتیجه‌اش این می‌شود که بیش از ٤٠ درصد آرا به سبد روحانی می‌ریزد. بخشی مردد هستند و بخشی از آرا به سبد رئیسی ریخته خواهد شد. قالیباف ٢٥ اردیبهشت انصراف داد. در این نظرسنجی هیچ روزی نبود که رئیسی بالاتر از آقای قالیباف باشد. ما نظرسنجی شاهد را هم داشتیم که همین را تأیید می‌کرد. البته روند آقای رئیسی به نسبت روز ثبت‌نام رو‌به‌رشد بود».


او در پاسخ به این سؤال که در صورت صحت این ادعا چرا رئیسی به نفع قالیباف کنار نرفت، گفته بود: «درباره کناررفتن و نرفتن شخص آقای رئیسی اخبار متناقضی به گوش من رسیده و نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی کنم که ایشان شخصا قبول داشته کنار برود یا نه؛ اما آنچه در عمل و واقعیت دیدیم، این بود که کنار نرفتند. مشخص نیست نقش جمنا یا افراد دیگر چه بوده؛ اما چون بودن دو نفر به ضرر بود، باید ختم به این می‌شد که یک نفر بماند. به‌هرحال در نهایت چون رئیسی کنار نرفت، آقای قالیباف کنار رفت».


فارغ از گفته‌های قربان‌زاده، شواهد امر از همان ابتدا حاکی از این است که اصولگرایان همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد رئیسی قرار داده‌اند و قالیباف گزینه اصلی و جدی آنها نیست. هیچ چهره، حزب یا جریان شاخصی در میان اصولگرایان از قالیباف حمایت نکرد و همه یک‌ به یک از همان ابتدا پشت رئیسی ایستادند. شاید غیبت قالیباف در مراسم «تقدیر» ناشی از قهر یا بی‌اهمیت‌بودن مراسم نزد او بوده باشد.


منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن