تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797751424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با طرح گندم؛ خودمان برای کشور شغل ایجاد کنیم | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سایت «گندم» یک پلت‌فرم تامین مالی جمعی‌ست که مثل یک بنگاه عمل می‌کند تا با جذب سرمایه‌های مردمی فقرزدایی، اشتغال‌زایی و مدرسه‌سازی کند.

به گزارش تراز ، اگر شما هم از آن دسته آدمهایی هستند که از آرزوهایتان داشتن پولی بود که بتوانید با آن یک تولیدی و یا کارگاهی راه بیندازید که عده‌ای را سرکار بفرستید باید به شما بگوییم که لازم نیست برای چنین کاری پول زیادی داشته باشید. کافیست سری به سایت گندم بزنید تا انتخاب کنید حتی خرده پول‌هایتان را خرج کدام کار در زمینه اشتغال‌زایی و فرق زدایی کنید. سایت گندم به همت بنیاد کرامت همچون یک بنگاه واسطه‌ای بین شما و موسسات مختلف است تا با جذب سرمایه‌های مردمی قدم‌های بزرگی را در زمینه تولید اشتغال بردارد. با طرح «پروژه اشتغال‌ زنان سرپرست خانوار روستای امین آباد شهرری» با این سایت آشنا شدیم. فهمیدیم این استارت‌آپ تازه وارد قرار است محلی برای سرمایه‌گذاری‌های مردمی با مبالغ مختلف باشد تا مردم بتوانند با دست‌های خودشان و کمک‌های کوچک و بزرگشان در راه اشتغال‌زایی و فقرزدایی قدم بردارند و شاهد بازگشایی کارگاه‌های مردمی و به ثمر رسیدن کمک‌هایشان باشند. با محمود کلانتری مدیر این پلت‌فرم گفتگو کردیم تا درباره این ایده بیشتر بدانیم.هدف ویژه ما کارآفرینی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم استبه گفته‌ گندمی‌ها گندم یک پلت فرم «کرادفاندینگ» است. حالا اینکه کلمه کرادفاندینگ به چه معناست؟ می‌توان به زبان ساده گفت که اگر تامین منابع مالی مورد برای انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی از طریق مشارکت مردم انجام شود. کراد فاندینگ اتفاق افتاده‌است. در دنیا کرادفاندینگ‌های زیادی وجود دارد که از جمله مشهورترین‌ها می‌توان به سایت «کیک استارتر» اشاره کرد که در آن متقاضیان سرمایه با هدف تولید اشتغال ایده‌ها و طرح‌هایشان را قرار می‌دهند و کاربران باتوجه به این آگهی‌ها تصمیم می‌گیرند که به کدام یک برای راه‌اندازی و توسعه ایده‌اش کمک کنند و حالا گندم می‌خواهد با بومی سازی این طرح و نظارت هرچه بیشتر به آگهی‌های قرار گرفته قدمی در راه اشتغال و فقرزدایی بردارد. آقای کلانتری دراین‌باره می‌گوید:«ما واسطه‌ای هستیم بین مردم و موسسات خیریه‌ای که کارشان اشتغال‌زایی و کارآفرینی به ویژه در مناطق محروم است. یکی از موسساتی که ما با آن ارتباط نزدیکی داریم بنیاد برکت است که خودش ماموریت فقرزدایی از مناطق محروم را دارد و حالا ما این کارها را به مردم از طریق گندم معرفی می‌کنیم و کمک‌ها را به صورت آنلاین می‌گیریم. مردم میتوانند مستند پروژه‌ها را ببینند و بین آنها انتخاب کنند و در نهایت بین آنها برای حمایت انتخاب کنند و در انجام روند کار قرار بگیرند. اولین پروژه ما نیز در اسفندماه انجام شد.»

طرح گندم بومی سازی شده یک طرح جهانی استطرح «گندم» طرح سه دوست تحصیلکرده و فعال در فضای استارت‌آپ بود که باتوجه به دانسته‌ها و تحقیقاتشان تصمیم گرفتند این طرح را برای اجرایی شدن به بنیاد برکت ببرند تا با جذب سرمایه کارشان را آغاز کنند:« گروه ما پیش از این باهم کار کرده بود و از هم شناخت خوبی داشتیم. باتوجه به اینکه دیدیم این ایده در دنیا وجود دارد و سایت‌هایی از این دست فعالیت‌های بسیار خوبی دارند خواستیم این ایده را باتوجه به شرایط کشورمان بومی‌سازی کنیم. به طور مثال سایت «کیک‌استار» در حال حاضر موفق‌ترین پلت‌فرم کراد ماندینگ در دنیا است. ما این موفقیت‌ها را پیش از این دیده بودیم و حس کردیم که این پتانسیل در کشور ما خیلی بیشتر وجود دارد. چون مردم ما به بهانه‌های مختلف و برای کمک به دیگران نذر می‌کنند. برای همین ما این طرح را به یک موسسه دانش بنیان زیرنظر بنیاد برکت بودیم. آنها طرح ما را پذیرفتند و سرمایه محدودی در اختیار ما قرار دادند که ما از طریق آن یک استارت آپ راه انداختیم که اثبات کنیم این کار شدنی است. اگر بتوانیم این موضوع را اثبا کنیم؛ می‌توانیم سرمایه بزرگتری جذب کنیم که کار در سطع کل کشور توسعه پیدا کند.»

مردم برای مردم تلاش می‌کنندبه گفته آقای کلانتری این راه بهتر از کمک‌های دستی به نیازمندان و تامین مواد اولیه زندگی برای آنهاست. چون با این روند آنها دارای شغل می‌شوند و تمرکز گندمی‌ها نیز روی این موضوع است. از طرفی بر روی همه این آگهی‌ها هم نظارت ویژه‌ای وجود دارد:« در حال حاضر ما با موسسات معتبر و یا افرادی که خودمان شناخت خوبی داریم همکاری می‌کنیم. اما در آینده خود مردم می‌توانند آگهی‌هایشان را بدهند. منتهی باید مجوز کاری داشته باشند و ما با این حال با آن‌ها را از فیلتر نظارتی که داریم رد می‌کنیم تا اتفاق ناخوشایندی نیفتد. یکی از جاهایی که این نظارت را برای ما انجام می‌دهد بنیاد برکت است.عده‌ای می‌گویند چرا از همان بنیاد برکت کمک نمی‌گیرید. ما نسبت به این بنیاد استقلال داریم اما منابع مردمی یک منبع بی‌پایان و بسیار تضمین شده‌تر از هر منبع دیگری‌ است. اینکه مردم برای مردم تلاش کنند چون تنها تکیه به منابع دولتی کفایت نمی‌کند و مردم می‌توانند خودشان به روند کار نظارت کنند. بسیار پیش آمده که تلویزیون در یک زمانی از مردم خواسته که از طریق USSD به زندانیان کمک کنید. شما در یک لحظه می‌بینید که ۴ میلیارد تمام شد بدون آنکه بازی‌های اداری را داشته باشد و این همه جای دنیا متداول است.»

طرح هایتان را به گندم پیشنهاد بدهیدآقای کلانتری می‌گوید مردم می‌توانند طرح‌های پیشنهادی‌شان را برای اشتغالزایی به گندم پیشنهاد دهند اما این پیشنهاد باید با واسطه و از طریق یک شرکت مجوز دارد باشد:« مردم می‌توانند پیشنهادهایشان را بدهند ولی ما مستقیم کار نمیکنیم پس اگر کسی خواست با ما کار کند برای اطمینان باید پیشنهاد را از طریق یک موسسه به ما بفرستند. سایت کیک استارکر هیچ مسئولیتی در مقابل پول کاربران خود به عهده نمی‌گیرد. اما ما میخواهیم سخت‌گیرانه‌تر روی آگهی‌هایمان کار کنیم تا مشکلی به وجود نیاید. در حال حاضر هم طرح‌های زیادی به ما پیشنهاد می‌شود. به طور مثال در یکی از پروژه‌ها می‌خواهیم در منطقه «راور»‌کرمان با خانواده‌های روستایی تولیدی تخم مرغ رسمی با هزینه ۵ تا ۱۵ میلیون راه بیندازیم که هم یک شغل پایدار برای اهالی است و هم ماهیانه می‌تواند درآمدی حدود یک تا یک و نیم میلیون تومان برایشان داشته باشد.»




منبع: مجله مهر

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 30 خرداد 1396 - 15:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن