تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797038578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی Rime


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی Rime "به قلم علیرضا رزمجویی"  تصور کنید به سمت منبع نوری درخشان در حرکت هستید. نوری که با درخشش خود، در حال فریاد زدن حقیقتی است. پیام آن در ابتدا واضح است اما هر چه به آن نزدیکتر می‌شوید تزلزل بیشتر و اعتماد به نفس کمتری در آن مشاهده می‌کنید که لحظه به لحظه شک و شبهه‌ی بیشتری در دلتان جاری می‌کند. با اینکه می‌دانید قدم‌های پایانیتان برای رسیدن به آن به اندازه‌ی قدم‌ اولتان مصمم نیست اما در هر صورت نمی‌توانید درخشش غیرقابل وصف آن را نادیده بگیرید و تا جایی در روشنایی پیش می‌روید که دیگر اثری از ذره‌ای تاریکی نمی‌بینید. اما ناگهان متوجه می‌شوید که شک‌هایتان در میانه‌ی راه بی‌دلیل نبوده است. روشنایی با حقه‌ای کاملا قابل‌تشخیص و البته اجتناب‌ ناپذیر شما را به مکانی مملو از تاریکی هدایت کرده است تا حقیقتی اندوهناک را در گوشتان زمزمه کند. Rime این رویکرد را یکبار بطور کلی از ابتدا تا انتهای بازی و همینطور در بازه‌هایی کوتاهتر در رویدادهای مختلف بازی تکرار می‌کند. حتی اگر به قبل از عرضه بازی بنگریم، در خواهیم یافت نور جذابی که بازی سالها برای جذب طرفداران خود ساطع کرده است نیز در نهایت همین نیت را داشته است. چیزی که ما ابتدا از Rime تصور می‌کردیم، جزیره‌ای زیبا، پسربچه‌ای کنجکاو و همراهی با روباهی بازیگوش در مسیرِ ماجراجویی‌هایی دلنشین برای کشف رازهای هیجان‌انگیز بود اما Rime در واقع بصورت تعجب‌آوری تنش‌زا می‌باشد. Rime نمی‌خواهد که از منظره‌های زیبایش لذت ببرید و آرامشی وصف‌نشدنی را تجربه کنید. با اینکه در اوایل بازی با آنها سرمست‌تان می‌کند. ندایی از درون Rime مداوما در طول بازی شما را فرا می‌خواند و با اینکه می‌دانید بازی بر خلاف ظاهر نشاط‌ بخش خود، در ادامه خوابی تاریک‌ برایتان دیده است اما نمی‌توانید این درخشش و ندای مرموز را انکار کنید. این ابدا چیزی نیست که آنرا به عنوان نقص بازگو کنیم و بیشتر ماهیت غیرمنتظره و عمیق بازی را بازتاب می‌کند اما با این حال وقتی از محیطی بیرونی به بازی نگاه کنیم، اثری از آن را نمی‌بینیم؛ که ممکن است برای افرادی که با دیدن نمایش‌های Rime اسیر جادوی فریب‌دهنده‌ی آن شده‌اند و برای تجربه‌‌ای آرامش‌بخش و نشاط‌انگیز به سمت آن روانه شده‌اند، ناامید کننده و حتی غلط‌انداز باشد.

  گفتیم که Rime تنش‌زا می‌باشد اما چگونه؟ عنوانی که هیچ سیستم مبارزه و سلاحی در خود ندارد و در جزیره‌ای رنگارنگ و خوش‌منظره اتفاق می‌افتد، چطور می‌تواند تنش‌زا باشد؟ ابتدا باید تاکید کنم که این جزیره‌ی رنگارنگ تنها یک خوش‌آمدگویی مودبانه با لبخندی شرورانه است! در عمق این جزیره‌ی پرصلح و صفا، تاریکی، مرگ و ناامیدی پنهان شده است. بیش از نیمی از بازی با محیط‌های تنگ و تاریک، عاری از هر گونه زندگی و موجوداتی که با لحنی خیلی رک ثابت می‌کنند که از حضورتان دل خوشی ندارند، پر شده است. بسیاری از تنشی که در Rime رخنه کرده است از پسر‌بچه‌ی بی‌دفاعی که کنترلش را بر عهده گرفته‌ایم نشات می‌گیرد. با اینکه به غیر از یکی دو مورد، به طور کلی جان او در خطر نیست اما همین که بدون هیچ وسیله‌ای برای دفاع و تنها در محیطی تاریک و مرموز رها شوید، مطمئنا آرامش‌ بسیاری برایتان باقی نمی‌گذارد. یکی از معدود اعمالی که این پسربچه می‌تواند برای پیشبرد بازی و خروچ از وضعیت‌های نابسامان انجام دهد، حل معماهای بازی است. معماهایی که ابدا برای ایجاد چالش طراحی نشده‌اند و بیشتر به عنوان موانعی موقتی در بازی گنجانده شده‌اند تا کمی به مخاطب حس کنترل به بازی را تلقین کند و بهانه‌ای برای در اختیار گذاشتن دستاوردی برای مخاطب باشد. اما گاهی اوقات این معماها به حدی ساده و تکراری هستند که کمی چاشنی خسته‌کنندگی به بازی اضافه می‌کنند. بسیاری از معماها با صدای این پسربچه قابل پیشبرد هستند. با اینکه در بازی هیچ کلمه و جمله‌ای رد و بدل نمی‌شود اما واکنش‌ها و فریادی که می‌توانیم در هر لحظه از بازی از شخصیت اصلی شاهد باشیم، لحظات بامزه و بعضا عمیقی را برایمان رقم می‌زند. با فشردن دکمه‌ای که فقط برای این ویژگی تدارک دیده شده است، او واکنش خود را در وصف چیزی که در مقابلش قرار دارد بیان می‌کند. این ممکن است مربوط به منظره‌ای زیبا یا تاسیساتی عظیم باشد که او را به حیرت وامی‌دارد باشد یا واکنشی به سنگ قبری در مقابل او باشد که باعث گریه و اندوه او می‌شود. این ویژگی بعضا باعث می‌شود اشاراتی را به رازهایی از بازی بدست بیاوریم. در واقع این رویکرد در بسیاری از بخش‌های بازی مشاهده می‌شود که هر چه بیشتر به محیط توجه کنید و به جمع‌آوری آیتم‌های مختلف بپردازید، بیشتر به پیامی که بازی سعی دارد به شما منتقل کند پی می‌برید.

  این یکی از مثال‌های بارز داستانسرایی از طریق محیط می‌باشد که بازی به شکل تحسین‌برانگیزی آن را ارائه می‌دهد. از طراحی هنری کم‌نظیر و البته کاملا بدیهی بازی که بگذریم، اگر به اندازه‌ی کافی کنجکاو باشید و به خوبی خود را وقف بازی کنید، با روایتی همراه خواهید شد که از طریق نمادها و نقاشی‌های هنری که در سراسر بازی می‌بینید بازگو می‌شود و بسیار با دقت و پله‌پله تدارک دیده شده است. داستانی بسیار تاثیرگذار و عاطفی که با جلوه‌های بصری زیبای بازی درآمیخته است و با پایانی هوشمندانه و بسیار رضایت‌بخش، خود را برای مدتی طولانی در ذهنتان حک می‌کند. پایانی که بدون گفتن حتی یک کلمه، شما را قانع می‌کند تا بازی را دوباره شروع کرده و اینبار با چشمانی بازتر به اتفاقات اطراف خود بنگرید. یکی از موانع آزاردهنده‌ای که به این تجربه‌ی تاثیرگذار ضربه وارد می‌کند، بخش‌های پلتفرمینگ بازی می‌باشد که بخش بزرگی از بازی را تشکیل می‌دهد. بالا رفتن از دیوارها، موانع و حتی برج‌های عظیم ممکن است در مواقعی سرگرم‌کننده و کارا باشد اما زمانی که بازی تاکیدی بیش از حد بر روی آن انجام می‌دهد و شما را مجبور می‌کند مسافتی طولانی را به این شکل بگذرانید، آرزو می‌کنید که کاش همه جای جزیره با پله‌های زیبا تزیین می‌شدند! با این حال در طول این ماجراجویی، جست‌وخیزها و بالارفتن از بناهای مختلف، دوربینی که شخصیت اصلی را دنبال می‌کند کاملا منعطف عمل کرده و با اینکه در بازی فضاهای تنگ بسیاری وجود دارد، تقریبا همیشه چشم‌اندازی که مخاطب به آن نیاز دارد را به او ارائه می‌دهد. این با توجه به مشکلی که امروزه بسیاری از پلتفرمر‌های سه‌بعدی دچار آن شده‌اند، بسیار راضی کننده و حتی تحسین‌برانگیز است.

  با تمام این تفاسیر برگ برنده‌ی پایانی Rime موسیقی بسیار تاثیرگذار و استادانه‌ی آن است که هنری جادویی را در سرتاسر بازی جاری کرده است. بخش‌هایی از بازی وجود دارد که بازی تنهایتان می‌گذارد و حتی عمدا مناظر زیبایش را از شما دریغ می‌کند. اینجاست که موسیقی تنها همراه و مونس شماست که در تک‌ تک لحظات به شما یادآوری می‌کند: چیزی که بازی در گوشتان زمزمه می‌کند، صرف نظر از اینکه خشنودکننده یا غم‌انگیز می‌باشد...زیباست.  نکات مثبت طراحی هنری کم‌نظیر توانایی بالا در داستاسرایی از طریق محیط شاهکاری در بخش موسیقی اتمسفر عمیق و محیط‌‌های متنوع انعطاف بسیار مناسب دوربین در محیط‌های مختلف پایانی راضی‌کننده و مناسب نکات منفی برخی معماهای نه چندان جذاب بخش‌های پلتفرمینگ بیش‌ از حد  سخن آخر:   Rime داستانی تاثیرگذار را با روایتی هوشمندانه و درگیرکننده ارائه می‌دهد و با اینکه گیم‌پلی بازی به اندازه‌ی بقیه‌ی اجزایش تحسین‌برانگیز نیست اما به لطف طراحی هنری و موسیقی فوق‌العاده‌ی آن، تجربه‌ای خلق شده است که پس از پایان، شما را به شروعی دوباره وسوسه می‌کند.  Verdict Rime tells an impactful story with an engaging and smart narrative. While the gameplay isn’t as admirable as its other aspects, thanks to its fantastic art design and amazing music, Rime creates an experience that  you want to start it again after the credit roll. Score: 8.5 - PS4 Version

 



21 خرداد 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن