تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796823723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون روحانی: تعبیر حلال و حرام آراء بدعت و انحراف در ادبیات سیاسی کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: معاون روحانی: تعبیر حلال و حرام آراء بدعت و انحراف در ادبیات سیاسی کشور است


معاون حقوقی رئیس‌جمهور، به حلال و حرام خواندن آراء انتخاباتی از سوی برخی افراد، واکنش نشان داد.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با «جماران»، در پاسخ به پرسشی درباره حلال و حرام خواندن رأی مردم توسط برخی شخصیت‌ها، اظهار کرد: تعبیر «حلال» و «حرام» در رابطه با آراء انتخاباتی یک بدعت و انحراف در ادبیات سیاسی کشور و مغایر با قوانین و مقررات است، چراکه شاخص در ارزیابی آرا مطابق قانون انتخابات، آراء صحیح و باطل است و معیار تشخیص آن هم ضوابط و مقرراتی است که در قوانین و مقررات کشور پیش‌بینی شده و مرجع اعلان صحت و بطلان آرا هم هیأت‌های اجرایی و نهایتاً شورای نگهبان است.


وی افزود: بنابراین، عبارات حلال و حرام دستاویزی برای توجیه شکست انتخاباتی برخی کاندیداها و هواداران آنها شده است؛ لذا بهتر است به جای فرافکنی و دوقطبی‌کردن جامعه و استفاده ابزاری از تعابیر دینی به بررسی علل واقعی شکست خود در روش‌های نادرستی که در تبلیغات انتخاباتی و اقدامات تخریبی آنها علیه دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید ظرف چهار سال گذشته به کار گرفته‌اند جست‌وجو کنند و به تصحیح رفتار و گفتار خود با جامعه بپردازند.


معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصریح کرد: تجربه انتخابات نشان داد مردم با نهایت هوشمندی گفتار و رفتار کاندیداها و جریانات سیاسی را رصد می‌کنند و کنار صندوق رأی قضاوت و داوری خودشان را اعلان می‌کنند.


انصاری همچنین گفت: از برخی ائمه جمعه محترم انتظار می‌رود که حرمت جایگاه نمازجمعه و شرط عدالت را، که از لوازم این جایگاه هست، نگه دارند و با ادبیات ناعادلانه وارد بازی‌های سیاسی نشوند.


وی در پاسخ به پرسشی درباره عدم امکان رأی دادن چند میلیون نفر از مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت گفت: متأسفانه نظام انتخاباتی ما دارای نواقص قانونی است که فرصت اعمال سلیقه در نحوه اخذ رأی و تمدید یا عدم تمدید زمان انتخابات را ایجاد کرده است و همین مسأله موجب شد که امسال با کمال تأسف باوجود حضور بی‌سابقه مردم از نخستین ساعات اخذ رأی و بلکه ساعت‌ها قبل از آن تا نیمه شب جمعه در صف‌های طولانی، بعضاً با ۵ یا ۶ ساعت معطلی در صف موفق به ریختن رأی‌شان به صندوق شوند و جمع زیادی که حدود ۴ میلیون نفر پیش‌بینی شده‌اند از دادن رأی محروم شوند.


معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: به نظر می‌رسد که این موضوع برخلاف مصلحت ملی و منویات رهبری معظم انقلاب بود که بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشتند و طبیعی است هرچقدر میزان مشارکت بیشتر بود، شکوه حماسه بزرگتر و انسجام ملی مستحکم‌تری به دید جهانیان گذاشته می‌شد.


انصاری در ادامه خبر داد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری مصمم است طی روزهای آینده با همکاری وزارت محترم کشور در اصلاح و تکمیل لایحه جامع انتخابات به گونه‌ای عمل کند که در آینده شاهد چنین نارسایی‌هایی نباشیم تا مردم بتوانند راحت‌تر با صرف وقت کمتر با استفاده از روش‌های نوین و مدرنی که در دنیا متعارف است آراء خود را به صندوق‌ها واریز کنند.


وی در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که آراء جناب آقای دکتر روحانی در صورتی که همه مردم امکان رأی دادن پیدا می‌کردند به حدود ۲۷ میلیون نفر می‌رسید.


انصاری یادآور شد: در دنیا روش‌هایی برای آراء حزبی و جمعی وجود دارد که با تعیین علامت‌ها، نشانه‌ها یا کدهای کسانی که مایل به رأی دادن به یک لیست رأی دهند به ثبت آن علامت و کد اقدام کنند و کسانی که مایل به نوشتن لیست ترکیبی با انتخاب از لیست‌های مختلف یا کاندیداهای مستقل باشند آنها هم مجاز به انتخاب لیست دلخواهشان باشند. همه اینها در دنیا امتحان شده و امیدواریم که با همفکری وزارت کشور و شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بتوانیم برای انتخابات آینده زمینه مشارکت مردم را تسهیل کنیم.


تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن