تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797654340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست عربستان و روسیه در بازار نفت


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: شکست عربستان و روسیه در بازار نفت
آیا روسیه و عربستان در هدف دستیابی به کاهش ذخایر نفتی در بازار شکست خورده اند؟ این موضوعی است که این روزها تحلیل گران نفتی هر کدام از زاویه ای به آن می پردازند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اوپک، روسیه و تولیدکننده های بزرگ دیگر این هفته توافق کردند تا کاهش تولید خود را برای 9 ماه دیگر تمدید کنند.


هدف همکاری برای کاهش تولید نفت در بازار این بوده که بتوانند مازاد تولید در بازار را از بین ببرند و در راستای آن قیمت نفت افزایش پیدا کند.


این در حالی است که اوپک توانسته در سال جاری قیمت ها را از آن افتی که دو سال گذشته رخ داده بود، نجات دهد ولی همچنان نتوانسته مشکلات اساسی را تا الان حل کند.


با وجود کاهش تولید روسیه و اوپک؛ ذخایر نفتی در آمریکا و دیگر کشورهای بزرگ اقتصادی همچنان زیاد است و این موضوع سرمایه گذاران ترسانده است.


مت اسمیت، مدیر تحقیقات کالا در کلیپردیتا می گوید:« این توافق همچنان بی تاثیر است؛ آنها(اعضای اوپک)  هنوز کیلومترها با تحقق هدفشان فاضله دارند. ذخایر نفتی به سختی حتی تکان خورده است.»


ذخایر نفتی آمریکا کاهش پیدا نکرده است


در آمریکا حدود 516.3 میلیوت بشکه در روز ذخیره می شود. این آمار 6 درصد بیشتر از زمانی است که اوپک در نوامبر سال گشته تصمیم گرفت تولید خود را کاهش دهد.


کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ذخایر نفتی در بازار کاهش پیدا نکرده است به همین دلیل واجب بود که این توافق در بازار تمدید می شد.»


تمرکز اوپک بیشتر بر ورودی نفت به بازاربوده ،حال آنکه با کاهش عرضه هم قیمت ها تغییر خاصی نداشته است. ذخایر نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه صنعتنی در چهارماه اول اجرای این توافق 24 میلیون بشکه افزایش داشته است. بر اساس گزارش مجمع بین المللی انرژی « بر خلاف خواسته قوی اوپک برای کاهش ذخایر نفتی دربازار، این میزان تغییر خاصی نکرده است.»


برخی موسسه ها معتقدند که استراتژی جدید اوپک سیگنال های گمراه کننده ای به بازار داده است. از سویی شک و تردیدهایی در خصوص استراتژی اوپک وجود دارد، روز پنج شنبه قیمت نفت با کاهش 5 درصد به کمتر از 49 دلار رسید.


برخی از فعالان بر این باور بودند که روسیه و عربستان به کشورهای دیگر فشار مضاعف می آورند تا تولید خود را بیشتر کاهش دهند.


معضل اوپک


فعالان نفتی فکر می کنند که اوپک به زمان بیشتری نیاز دارد تا این کشتی را کنترل کند. آن ها بر این باورند که با نزدیک شدن به تابستان، تقاضا برای بنزین در آمریکا افزایش پیدا می کند و به این دلیل ذخایر نفتی در بازار روندی کاهشی به خود می گیرد.


خالد الفالح، وزیر نفت قدرتمند عربستان معتقد است که بازار نفت در اوایل سال 2018 به تعادل می رسد. البته این پیش بینی او با پیش بینی که در سال گذشته کرده بود کمی متفاوت است.


گلدمن ساچ نیز موافق است که در اوایل سال 2018 ذخایر نفتی کشورهای OECD به حد نرمالی برسد. اما این به این معنا نیست که این تعادل پایدار باشد، اگر قیمت ها افزایش پیدا کند تولید نفت آمریکا نیز زیاد خواهد شد و دوباره بازار به روندی حال حاضر خود باز می گردد.


مرگان استنکی نیز در گزارش خود نوشته است که اگر این توافق تحقق پیدا کند و در بازار ذخایر نفتی کاهش پیدا کند؛ بازار با افزایش قیمت رو به رو می شود و دوباره با افزایش ذخایر نفتی.»


به همین دلیل مرگان استنلی پیش بینی قیمت نفت خود را در سال 2018 از 60 دلار به 55 دلار کاهش داد.




۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن