تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797958475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسین مرعشی:شهردار تهران نمی‌شوم/ایران آماده تحول است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



حسین مرعشی:شهردار تهران نمی‌شوم/ایران آماده تحول است
حماسه‌ای که مردم ایران در این دوره از انتخابات آفریدند قابل ستایش است حسن روحانی در جهت سپاسگزاری از حمایت گسترده مردم باید اولویت عملکرد خودرا رسیدگی به مطالبات مردم قرار دهد. رای مردم نشانه امید است نشانه‌ای از یک مطالبه تاریخی اما در میانه میدان دغدغه تغییر کابینه او و تبدیل کابینه به کابینه‌ای جوان و پرنشاط نیز وجود دارد. در سوی دیگر انتخابات لیست امید به صورت شگفت‌انگیز به پیروزی رسیده است و مهم‌ترین مطالبه مردم تهران تغییر در فضای شهر و آمدن یک شهردار جدید است. فضای سیاسی کشور این روزها داغ و پر التهاب است و هر لحظه مردم در پی شنیدن اخبار جدیدی از عملکردها و برنامه‌های روحانی در ادامه دولتش هستند. حسین مرعشی مرد پر سر و صدای این روزهای سیاست ایران است او در شکل‌گیری لیست امید نقش جدی داشته با او از حال و هوای این روزهای سیاست ایران پرسیدم. او می‌گوید ایران آماده تحول است.
روز نو : حماسه‌ای که مردم ایران در این دوره از انتخابات آفریدند قابل ستایش است حسن روحانی در جهت سپاسگزاری از حمایت گسترده مردم باید اولویت عملکرد خودرا رسیدگی به مطالبات مردم قرار دهد. رای مردم نشانه امید است نشانه‌ای از یک مطالبه تاریخی اما در میانه میدان دغدغه تغییر کابینه او و تبدیل کابینه به کابینه‌ای جوان و پرنشاط نیز وجود دارد. در سوی دیگر انتخابات لیست امید به صورت شگفت‌انگیز به پیروزی رسیده است و مهم‌ترین مطالبه مردم تهران تغییر در فضای شهر و آمدن یک شهردار جدید است. فضای سیاسی کشور این روزها داغ و پر التهاب است و هر لحظه مردم در پی شنیدن اخبار جدیدی از عملکردها و برنامه‌های روحانی در ادامه دولتش هستند. حسین مرعشی مرد پر سر و صدای این روزهای سیاست ایران است او در شکل‌گیری لیست امید نقش جدی داشته با او از حال و هوای این روزهای سیاست ایران پرسیدم. او می‌گوید ایران آماده تحول است.


در پی پیروزی حسن روحانی، علامت‌های زیادی وجود دارد، بسیاری اعتقاد دارند خطر ونزوئلا شدن و بازگشت به عقب از سر کشور کنار رفت.


دست توانای مردم ایران حماسه آفرید. خرد گرایی و اعتدال در ایران نتیجه بخش بود و قطعا مردم هم به دنبال این خردگرایی برای سعادت ایران حرکت می‌کنند و همان‌طور که اتفاق افتاد با مشارکت وسیع در این دوره از انتخابات نشان دادند که دغدغه‌ای جز آینده بهتر و پیشرفته‌تر در ایران ندارند. و امید است این مشارکت بی‌پاسخ نماند و مطالبه‌های مردم به همان شکل که شایسته آن‌هاست پاسخ داده شود.


اصولگرایان، با وجود وعده و وعید‌های نجومی آن‌ها باز هم شکست خوردند این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید


این شکست قابل پیش‌بینی بود. قبل از برگزاری انتخابات هم این شکست پیش‌بینی شده بود. اصولگرایان بعد از شکست سنگین و سقوط سیاستی در سال 84 نتوانستند حتی درصد پایینی از تعامل گروهی را به خود اختصاص دهند. هیچ گونه اجماعی در میان گروه‌های فکری که تابع اصولگرایی است وجود ندارد. و طبعا به اجماع نرسیدن هم به تمام دلایلی که از پیش وجود داشت برای شکست آن‌ها اضافه شد. هیچ سازمانی در میان اصولگرایان برای انجام کارهای جمعی وجود ندارد. گروه جمنا هم هیچ گونه تاثیر قابل توجهی روی به تعامل رسیدن جمع اصولگرایان نداشت. در نهایت هم با کش و قوس‌های فراوان نتوانستند به اجماع برای معرفی یک نامزد واحد از سمت جبهه اصولگرایی برسند. بسیاری از اصولگراهای معتدل و خردگرا که می‌توانستند شاخص جبهه اصولگرایی باشند از این جمع خارج بودند.


رای به روحانی نتیجه ترس از بازگشت به عقب بود یا امید به تغییر؟


ترکیبی از هردو این مسائل علل پیروزی بزرگ روحانی محسوب می‌شود. بازگشت به عقب به معنی تکرار تجربه تلخ شرایط بحران زده ایران در دولت قبل است و مطمئنا مردم برای جلوگیری از پیشآمد دوباره این تجربه تلخ به سیاست‌های کارآمد روحانی آری گفتند اما علاوه بر همه این مسائل تغییرات در دولت روحانی برای مردم ملموس بود. و رای آن‏ها نتیجه همه این مسائل بود. حضور حامیان شاخص روحانی هم در این امر بی‌تاثیر نبود، خاتمی، ناطق، و تمام افرادی که حرف آن‌ها برای مردم سندی معتبر است تاثیر به سزایی در پیروزی روحانی داشتند.


متاسفانه اصولگرایان بعد از شکست باز هم بحث‌های عجیبی مثل رای حلال و حرام را پیش کشیده‌اند قبلا هم تهرانی‌ها را کوفی خوانده بودند .


رقابت بین روحانی و جبهه اصولگرایی به دلیل تجربیات روحانی در امر مدیریت کشور و عدم تجربه جبهه مقابل نه‌تنها توجیه پذیر نبود بلکه هیچ عاملی دال بر پیروزی اصولگرایان در این انتخابات وجود نداشت. رقابت با رییس جمهوری که در دور اول ریاستش بسیاری از سد‌های موجود در کشور در مسیر پیشرفت را از بین برد و برای دور دوم انتخابات در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات بنایی خود است منطقی محسوب نمی‌شود. علاوه بر این مسائل اصولگرایان با ترکیب نامناسبی وارد عرصه انتخابات شدند. افرادی که از جبهه اصولگرایی وارد انتخابات شدند با امور سیاست فعلی ایران آشنا نبودند. اشتباه پشت اشتباه آن‌ها باعث شد شکست تنها نتیجه منصفانه برای آن‌ها باشد. همه مردم ایران باید این را ببینند و بفهمند که چگونه یک تفکر در کشور هستند به رای مردم توهین‌های با رنگ مذهبی می‌کند تا بتواند خودش را اثبات کند. مشکل اصولگرایی دقیقا همین تبحرشان در انکار واقعیت و توهین به رای مردم است. همه باید ماهیت این تفکر را بشناسند که برای آنها زمانی رای مردم حماسه است که به اصولگرایان رای بدهند.


سریال شکست‌های متوالی در سال 92 و بعد 94 و حالا هم در ریاست جمهوری و شوراها شما را به این باور نرسانده که اصولگرایان باید به صورت ماهیتی تغییر کنند؟


اول باید در جهت اجماع و تعامل تلاش کنند و اینکه سیاست‌های سوخته اصولگرایان دیگر پاسخ‌گوی نیازهای فعلی کشور نیست، تمام سیاست‌هایی که اصولگرایان از آن پیروی می‌کنند قدیمی و منسوخ شده است. و شاید اگر در روند تفکری که از آن پیروی می‌کنند تغییر ایجاد کنند بتوانند بازهم درعرصه‌های سیاسی تصویری از خود نشان دهند.


سیاست‌های قدیمی یعنی ابعاد فرهنگی یا نگاه اقتصادی و سیاسی؟


آن‌ها باید گذشته خو درا بازخوانی کنند


حسین مرعشی فکر می‌کند که مهم‌ترین اولویت حسن روحانی در حال حاضر چیست؟


بخش مهم اولویت‌های دولت باید به مردم و مطالبات آن‌ها اختصاص یابد، و قطعا بخش مهمی از این مطالبات مربوط به از بین بردن باقی مانده آثار سال 88 است، دولت می‌تواند با تعامل سازنده درها را باز کند تا فضای آشتی همه جناح‌ها و تفکرات با یکدیگر فراهم شود. اولویت‌های مهم دیگر دولت باید در خصوص پیگیری سیاست خارجه و تعامل با جوامع بین‌الملل است. روحانی به مردم قول داده همه تحریم‌ها را بر می‌دارد و دیگر آنکه تحرک لازم در منطقه برای ایجاد ثبات ضروری است.


دولت روحانی البته قول داده نهاد‌های مدنی جان بگیرند که مهم‌ترین آن‌ها برای من انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است


در دوره اول دولت روحانی تا جایی که توانست بستر را برای فعالیت‌های حزبی و مدنی فراهم کرد و در دوره دوم هم مطمئنا شاهد پیشرفت در این زمینه خواهیم بود. انجمن‌ها و نهاد‌های مدنی محصول اصلاحات است و روحانی بایستی فضای لازم را ایجاد کند تا این نهادها شکل بگیرند


عملکرد دولت‌ها معمولا در دوره دوم ضعیف‌تر می‌شود، اما روحانی بارها وعده حضور قدرتمند‌تری داده است، تحقق این وعده‌ها تا چند درصد امکان‌پذیر است؟


باتوجه به آمار بالای آرای روحانی در این دوره بعید است قدرتمند عمل کردن او در دوره دوم با هاله‌ای از تردید مواجه باشد. روحانی همواره از حضور و حمایت مردم در انتخابات تشکر می‌کند. قطعا این سپاسگزاری می‌تواند عملکرد بهتر روحانی در دوره دوم دولتش را اثبات کند. او امده است کار نا مه تمامش را تمام کند


تاثیر جریان‌های اصلاح‌طلبی در پیروزی روحانی انکارناپذیر است. آیا اصلاحات به دنبال سهم خود از دولت خواهد بود؟


البته اصلاحات کارخانه سهامی نیست یک فرآیند رفورمیستی و مردمی است با اتکا به تجربه دوره اول دولت روحانی بدیهی است که تغییر در کابینه به طور وسیع اتفاق می‌افتد و ضمن این‌که رویکرد روحانی اساسا رویکرد اصلاح‌طلبانه است. من پیشنهاد می‌کنم روحانی به دنبال اصلاح‌طلبان برود،. اما با نگاه تخصص گرا نه سهم طلب.


لیست امید پیروز شده گزینه‌های زیادی برای انتخاب شهردار وجود دارد، حتی رسانه‌ها نام شما راهم در گزینه‌ها قرار داده‌اند، این احتمالات تا چه اندازه حقیقت دارد؟


قاعدتا افرادی که در داخل شورا فعالیت دارند باید برای این موضوع تصمیم‌گیری کنند اول از همه بگویم انتخاب باید از بین افرادی باشد که در داخل شورا فعالیت ندارند و عضو شورا نیستند. شورای عالی و افراد هدایت کننده مسیر اصلاح طلبی باید فردی اصلح در این زمینه را انتخاب کنند که بتواند پاسخ گوی اعتماد والا و ارزشمند مردم باشد. ضمن این‌که من برای سمت شهرداری آمادگی ندارم و فکر نمی‌کنم برای شهرداری گزینه جدی محسوب شوم. کارهای زیادی دارم و ترجیح می‌دهم به آن‌ها رسیدگی کنم


باید قبول کنیم ایران و بسیاری از کشورهای جهان سوم در دامگه پوپولیسم قرار دارند یکی از راه‌های جلوگیری از پوپولیسم عبور از فعالیت جبهه‌ای و به تعبیر باهنر هیاتی در ایران است


من باور دارم ابتدا باید توسعه اقتصادی در ایران شکل بگیرد، توسعه اقتصادی باعث توسعه سیاسی نیز می‌گردد، تاکید می‌کنم توسعه اقتصادی ایران باید تصحیح شود. رشد اقتصادی می‌تواند موجب شود که از وعده‌های اقتصادی برای جمع‌آوری آرا استفاده تشود. نه قاطع مردم به افزایش یارانه‌ها نشان از کاهش تاثیر پوپولیسم است. البته فعالیت‌های حزبی هم می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. ثبات اقتصادی می‌تواند موجب شود رقابت‌هایی که در توده‌های ضعیف مردم پیاده می‌شوند بر سر مسائل اقتصادی کنترل و ریشه کن شود.




تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن