تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796791650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در پتروشیمی هم مانند مسکن رکود داریم | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور ازوجود رکودی بی‌سابقه در صنعت پتروشیمی خبر داد؛ ما فقط در بخش مسکن رکود نداریم؛ با اصلاحات پیشنهادی و حمایت های لازم، می توان ۹۰ درصد از ظرفیت های موجود و معطل مانده در صنعت پائین دستی پتروشیمی را فعال کرد.

به گزارش تراز ، نصرالله رضازاده در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه علاوه بر بخش ساختمان که بنا بر اذعان سخنان اخیر رئیس جمهور در رکود به سر می برد، سایر حوزه ها مانند صنعت پلاستیک هم اوضاع خوبی ندارد، اظهار داشت: سیستم بانکی به جای کمک به بخش تولید در حال بلعیدن سودهای بخش تولید است.
وی با بیان اینکه بالا بودن قیمت فروش مواد پلیمری به واحدهای تولیدی داخلی، نرخ اعطای تسهیلات بانکی، دریافت مالیات عملکرد در شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور و دریافت حق بیمه 30 درصد از کارگر و کارفرما از جمله مشکلات امروز صنعت پایین دست پتروشیمی کشور به شمار می‌آید، افزود: مجموعه این عوامل و سایر موارد دیگر باعث شده تا از 16 میلیون تن ظرفیت ایجاد شده تنها 50 درصد آن معادل 8 میلیون تن در شرایط فعلی فعال  آن هم با 25 درصد ظرفیت کار کنند.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور اضافه کرد: در فروش محصولات پتروشیمی و نرخ خوراک آن ها متاسفانه از زمان ابلاغ دستور وزارت صنعت در سال 93 که باید مبنای قیمت فروش محصولات پتروشیمی ها در بورس کالا بر مبنای ارز آزاد باشد شرایط نابسامان و ملتهبی در صنایع پائین دست پتروشیمی ایجاد کرده است به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم قیمت خوراک پتروشیمی ها  به جهت حمایت از صنایع داخلی و بهره مند شدن تمامی زنجیره ارزش افزوده صنایع داخلی، فقط مربوط به آن خوراکی  باشد که معادل آن خوراک تخصیص یافته به پالایشگاهها و پتروشیمی ها به صنایع پائین دستی داخلی به فروش رفته است و آن میزان خوراکی را که معادل محصول تولیدی آن توسط مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی به خارج از کشور صادر می شود  با ارز آزاد محاسبه و وجه خوراک دریافتی بصورت ارزی پرداخت گردد.
رضا زاده با بیان اینکه تأمین مواد اولیه تولید داخل مورد مصرف صنایع واحدهای تولیدی پایین دستی کشور از طریق فروش حداقل 4 ماهه بدون احتساب بهره و کارمزد با استفاده از امکانات صندوق توسعه ملی و بانک های دولتی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صورت پذیرد، گفت: لازم است جهت ارائه خدمات مناسب به بدنه صنعت تفکیک در ارائه خدمات بانک های دولتی و خصوصی انجام شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدهی بانکی معوق کلیه صنایع فعال با قابلیت فعال شدن در کشور حداقل به مدت سه سال فریز، بدهی مالیاتی و بدهی به سازمان تامین اجتماعی کلیه واحد های تولیدی کشور با بخشش کلیه جرایم اقدامات لازم برای حمایت از تولیدکنندگان انجام شود.
 رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور تصریح کرد: باور ما بر این است که با ایجاد اصلاحات پیشنهادی و حمایت های لازم، می توان 90 درصد از ظرفیت های موجود و معطل مانده در صنعت پائین دستی پتروشیمی که متاسفانه با وجود سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی و در حال حاضر بلااستفاده مانده اند را فعال نمود و سهم قابل توجهی از اشتغال در کشور را ایجاد نمود.


منبع: تسنیم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 3 خرداد 1396 - 11:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن