تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793323887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: آقای رئیسی چندبار گفتند میان دولت فعلی و گذشته مناظره شود/ پیشنهاد می‌دهم با آقای رئیسی مناظره کنیم زیرا یاران احمدی‌نژاد در ستاد رئیسی فعال هستند/آقای قالیباف چرا کلام غیراخلاقی؟ / در شمال تهران ساختمان‌های مجلل گرفتید و...


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی: آقای رئیسی چندبار گفتند میان دولت فعلی و گذشته مناظره شود/ پیشنهاد می‌دهم با آقای رئیسی مناظره کنیم زیرا یاران احمدی‌نژاد در ستاد رئیسی فعال هستند/آقای قالیباف چرا کلام غیراخلاقی؟ / در شمال تهران ساختمان‌های مجلل گرفتید و...
حسن روحانی از رقبای انتخاباتی‌اش خواست تا منابع ایجاد شغل و یارانه که در شعارهای انتخاباتی خود می گویند را برای مردم مشخص کنند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل نظام بانکی از نظر جنابعالی چیست و چه برنامه‌ای برای تسهیل وام‌های هدفمند به تولید، خدمات، مسکن، ازدواج جوانان و سایر موارد ضروری دارید، اظهار کرد: یکی از ارکان بزرگ برای اقتصاد امروز و فردای کشور بانک‌ها هستند و اساساً در بودجه عمرانی تصمیم ما بر این است که این بودجه را با همکاری بانک‌ها و تقویت آنها افزایش دهیم.


وی با بیان اینکه بانک‌ها نیاز به اصلاح دارند، افزود: برخی از موسسات اعتباری غیرمجاز در دولت قبل ایجاد شدند که بخشی از وقت دولت را برای اصلاح و بازگرداندن پول مردم گرفت. کار زیادی برای بانکی که مربوط به دستگاه آقای رئیسی (میزان) انجام شد تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.


این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: امروز برای تقویت بانک‌ها، سرمایه آنها را تقریبا دو برابر کرده‌ایم تا بتوانند در قبال مسائل اقتصادی تلاش کنند. ما به بانک‌ها برای تولید نیاز داریم در همین راستا در سالی که گذشت حدود 24 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ از تسهیلات بانک‌ها استفاده کردند و فعال شدند.


روحانی تاکید کرد: از طریق بانک‌ها امروز سرمایه خارجی را جذب می‌کنیم.


روحانی ادامه داد: ما اگر بخواهیم فقر را ریشه‌کن کنیم باید اقتصاد به عنوان یک موضوع ملی ظهور پیدا کند باید بانک‌ها را تقویت کنیم. خوشحالم که همین امروز با یکی از بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلار به توافق رسیدیم.


وی ادامه داد: برای رونق اقتصاد باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم، ما نیاز داریم که صادراتمان را افزایش دهیم.


روحانی با اشاره به وعده برخی از کاندیداها برای ارائه یارانه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دوستان ما مرتب به مردم می‌گویند ما به شما پول برای ایجاد شغل و یارانه می دهیم، چرا مشخص نمی‌کنید که این پول‌ها از کجا می‌آید.


وی افزود: اگر منظورتان اخذ پول از بانک مرکزی است که یعنی پول مردم را از یک جیب بردارید و به جیب دیگرشان بدهید، در آن صورت تورم 60 تا 70 درصدی ایجاد می‌شود. این دوستان چرا منابعشان را اعلام نمی‌کنند.


روحانی سپس گفت: به طور کلی 70 میلیارد کل یارانه نقدی و غیرنقدی ما است. آیا مردم پول نقد را بیشتر می‌پسندند یا اجرای طرح تحول سلامت را؟ ما برای شغل روستایی در دولت برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ارائه تسهیلات شغل روستایی را فعال کنیم.


 اسحاق جهانگیری در پاسخ به این پرسش که مهمترین مشکل نظام بانکی از نظر جنابعالی چیست، گفت: نظام بانکی نقش اصلی در اقتصاد ایران دارد، متاسفانه در دولت گذشته منابع بانکی در جاهای مختلف گرفتار شد که یکی از این جاها معوقات بانکی است. مجموعه‌ای از افراد منابع بانکی را گرفتند و برنگرداندند و بخشی از این افراد آدم‌های اقتصادی بودند که باید به آنها فرصت داده می‌شد ولی بخشی از آنها سودجویان بودند. لذا نظام بانکی باید سرمایه‌اش افزایش پیدا کند.


وی افزود: طرح تحول بانکی تهیه شده است و جزو مهمترین طرح‌هاست. ما توانستیم وام ازدواج  را از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش دهیم و یک میلیون نفر به مبلغ 9 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخته شد.


جهانگیری تاکید کرد: باید موانع را در این زمینه برطرف کنیم.


ابراهیم رئیسی  در واکنش به سخنان روحانی درباره مشکلات بانکی کشور اظهار کرد: من در مناظره قبل اعلام کردم که یک بار برای همیشه تلویزیون مناظره ای بین آقای روحانی و دولتمردان قبل صورت دهد تا آنها با هم بنشینند صحبت کنند و دیگر این بحث ها تمام شود که ما هر چه می گوییم آقای روحانی به دولت قبلی نسبت دهد.


وی ادامه داد: آقای روحانی اشاره می کنند که دولت بعدی برای کشاورزی فلان برنامه را داریم. آقای روحانی چرا در همین دولت آن کار رانجام ندادید؟ شما چهار سال کشور را به ناحق و ناروا معطل گذاشتید و الان هم می گویید در دولت بعد فلان کارها را انجام می دهم و باز از ارائه گزارش صد روزه سخن می گویید.


رئیسی با بیان اینکه یکی از گلابی هایی که باید از برجام می چیدیم سرمایه گذاری خارجی بود اظهار کرد: آقای روحانی الان میزان جذب سرمایه خارجی که به عنوان یکی از گلابی هایی که باید از درخت برجام می چیدید، چقدر است؟ الان این میزان 500 میلیون دلار است که کمتر از یک میلیارد به شمار می رود.


وی همچنین با بیان اینکه آماری که ما داریم نشان می دهد صادرات غیر نفتی 10 درصد کاهش داشته است اظهار کرد: ما طبق آماری که داریم صادرات غیر نفتی با 10 درصد کاهش روبرو بوده است اما شما می گویید صادرات غیر نفتی افزایش داشته است. شما صادرات میعانات را که باید در بخش صادرات نفتی قرار گیرد از میزان صادرات غیر نفتی کم کنید و ببینید چقدر باقی می ماند؟ این آمارسازی است نه ارائه یک آمار دقیق.


سیدمصطفی هاشمی طبا با تأکید بر اینکه بدون تردید مشکلات بانکی از دولت قبل و شاید دولت‌های قبل‌تر به ارث رسیده است، اظهار کرد: اینکه نگوییم دولت قبل چه کرده مراجعه به تاریخ را معوق می‌کنیم. این در حالی است که همیشه باید در رسیدگی به مسائل به مسائل تاریخی هم توجه کنیم.


وی با اشاره به وضعیت نظام بانکی ایران گفت: نظام بانکی اسلامی مورد استفاده ما همان نظام بانکداری اروپایی است که عقود اسلامی را بر آن سوار کرده‌ایم. در این نظام نه مدیران و مسئولان بانکی و نه متقاضیان تسهیلات می‌دانند که چه مواردی را به امضا می‌رسانند.


این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر لزوم بازنگری در نظام بانکی کشور اظهار کرد: اگر قرار است بانکداری در کشور به توسعه، تجارت و صادرات کمک کند باید در آن موضوعات مربوط به قرض و وام به درستی مورد توجه و اجرا قرار بگیرد.


قالیباف با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در تولید، کار و اشتغال دارند، اظهار کرد: ما معتقد هستیم دولت در اداره و نظارت بانک‌ها ناکارآمد بوده است. پیش از 500 هزار میلیارد تومان وام داده اما باید ببینیم به چه کسانی این وام‌ها ارائه شده است.


وی ادامه داد: عمدتا این وام‌ها به چند هزار نفر داده شده است. مردم می‌دانند که برای گرفتن وام 10 میلیون تومانی چه باید بکنند.


قالیباف خطاب به جهانگیری گفت: شما می‌گویید دولت 10 میلیون تومان وام ازدواج را افزایش داده است اما خود دولت مخالف این امر بوده و مجلس موافق این مساله بوده است. دولت در این حوزه ضعیف عمل کرده ما امروز امنیت سرمایه را می‌خواهیم.


وی سپس خطاب به روحانی نیز گفت: وقتی می‌گویید دولت قبل از نظر من دولت قبل شما هستید. چهار سال فرصت داشته‌اید. چهار سال دیگر می‌خواهید وعده بدهید. هیچ اصلاحی طی این سال‌هایی که شما در دولت بوده‌اید صورت نگرفته است.


 میرسلیم خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی باید در مسائل بانکی جدی باشید. با اختلاس هایی که صورت می گیرد به طور جدی برخورد کنید. 190 تا از بدهکاران بانکی نورچشمی های دولت اند. بانکداری شما براساس رباخوری است. کد شهری برای آن درست کردید و دارند رباخوری می کنند بگویید چکار می کنید و به چه صورت با غارتگران برخورد می کنید.


وی افزود: بسیاری از بانک ها از جمله بانک صادرات، ملت و تجارت گرفتارند. اگر مردم بدانند که این گرفتاری برای چیست، سلب اعتماد می شود. باید برای بانکداری جدی تر برخورد کنید. به کشاورزان می گویید که از شهر وثیقه پیدا کنند. شما از طرفی می گویید تورم را به زیر 10 درصد کشانده اید ولی بهره بانکی 18 درصد می شود که این تناقض دارد.


حسن روحانی در سخنان پایانی خود در بخش اول مناظره با اشاره به سخنان رئیسی درباره مسائل کشور اظهار کرد: آقای رئیسی تا حال چند بار گفته‌اند که خوب است دولت فعلی با دولت گذشته مناظره داشته باشد. من می‌گویم ما می‌توانیم با خود آقای رئیسی مناظره کنیم. به هر حال افرادی که در ستاد ایشان هستند و برایشان برنامه می‌ریزند در همان دولت قبلی هم بوده‌اند. عیبی ندارد مناظره‌ای را با حضور خبرنگاران با ایشان انجام می‌دهیم.


وی خطاب به رئیسی اظهار کرد: شما مگر در قوه قضاییه نبوده‌اید پس چرا به این موضوع رسیدگی نکرده‌اید که آمریکایی‌ها 3/8 میلیارد دلار پول ملت را بلوکه کنند؟ شما که در سازمان بازرسی کل کشور بودید چه کردید؟ در آن دولت نفت به یک فاسد سپرده شد،‌شما چه کردید؟ در دولت قبلی از جمله کسانی که با شما در قوه قضاییه همراه بودند ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده گرفتند و آن مسائل پیش آمد، ‌شما چه کردید؟‌ شما هم در بازرسی کل کشور و هم در قوه قضاییه بودید،‌ چطور به این مسائل رسیدگی ‌کردید؟


روحانی ادامه داد: مگر در دوران دولت قبلی قوه قضاییه نبوده است؟ چطور الان تا موضوعی پیش می‌آید سخنگوی قوه قضاییه آن را اعلام می‌کند که البته اشکالی هم ندارد و خوب است اما باید عدالت هم رعایت شود. مگر در دولت قبلی سخنگوی قوه قضاییه  و سازمان بازری نبود؟ آن زمان که مردم برای خرید مواد دارویی و بهداشتی در خیابان صف می بستند  و در بازار سوزن برای تزریق پیدا نمی‌شد شما چه کاری انجام دادید؟


وی اظهار کرد: ما که دو سال است در موضوع گندم خودکفا شده‌ایم آیا موضوعات را به آینده حواله داده‌ایم؟ امروز 21 میلیون تن  به مواد غذایی افزوده شده است. آیا ما به موضوعات را به آینده حواله می‌دهیم؟


روحانی با اشاره به تلاش کشاورزان برای خودکفایی گندم و پرداخت 17 برابری از سوی دولت به آنها در مقایسه با سال 91 خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم که کار ما بدون نقص و اشکال است بلکه معتقدیم که باید بتوانیم مسائل را بیشتر حل و فصل کنیم.


این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به میزان معوقات بانکی دولت گفت: در ابتدای دولت یازدهم میزان معوقات بانکی 15.1 درصد بوده است که این میزان امروز به حداکثر 10 درصد رسیده است در نتیجه ما توانسته‌ایم بانک‌ها را در مسیری درست قرار دهیم. نظارتی که امروز در بانک‌ها انجام می‌شود به هیچ‌وجه با دولت قبل قابل مقایسه نیست.


وی اظهار کرد: آقای قالیباف در بانک خود می‌داند که نظارت بانک مرکزی امروز خیلی بهتر از سال‌های قبل شده است البته در این زمینه مصوبه شورای عالی امنیت ملی وجود داشته و رهبری نیز دستوراتی فرموده‌اند که همه کمک کرده‌اند.


روحانی گفت: امروز 9 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت شده است. همچنین 43 درصد تسهیلات بیشتر از قبل پرداخت شد.


این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه نباید غیراخلاقی حرف بزنیم، خطاب به قالیباف خاطرنشان کرد: آقای قالیباف چرا کلام غیراخلاقی به کار می‌برید؟؛ شما که نیاز ندارید؛ در طول این چهار سال با همه امکانات خود علیه دولت کار کردید و به همراه دوستان خود هر روز دولت را تخریب کردید و ساختمان‌های مجللی در شمال تهران گرفتید و شبانه‌روز علیه دولت فیلم درست کردید و تمام تیترهای روزنامه شما علیه دولت بوده است؛ شما دیگر نیاز نیست بیش از این تخریب کنید. این روزها نیز شبانه سی‌دی و جزوه‌هایی از سمت دوستان شما پخش می‌شود.


وی تاکید کرد: مردم در روز جمعه 29 اردیبهشت تصمیم خود را اعلام خواهند کرد.


منبع: ایسنا




۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن