تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797658894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سازمان اطلاعات داعش تا شکنجه‌هایی به سبک زندان گوانتانامو


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: از سازمان اطلاعات داعش تا شکنجه‌هایی به سبک زندان گوانتانامو


زمانی که داعش مکانی را اشغال می‌کند دغدغه اول داعش ساخت دستگاه امنیتی و نظارت بر زندگی روزمره غیرنظامیان و کسانی است که سلاح‌های خاصی داشته باشند، چراکه از نظر داعش نباید مردم سلاح داشته باشند.


به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، اولین کاری که داعش با اشغال مناطق انجام می‌دهد این است که شروع به سربازگیری از کودکان می‌کند تا گزارش‌هایی از خانواده‌ها و نزدیکان خود به داعش ارائه دهند و آن در مقابل سادگی کودکان روش‌های کثیفی را در پیش می‌گیرد که از جمله این اقدامات وسوسه کردن کودکان با پولی ناچیز است. 


در برخی موارد با کودکان بازی می‌کند و زمانی که کودکان در کنار آنها احساس امنیت می‌کنند، از آنها سوال می‌شود که "آیا پدرت سلاح دارد؟" اما سوال دوم این است که "آیا پدرت داعش را دوست دارد و در مورد آن چه می‌گوید؟". از آنجا که کودکان به صورت خودجوش صحبت می‌کنند، تمام آنچه که در خانه اتفاق می‌افتد، می‌گویند. داعش همچنین با باز کردن  سوپرمارکت‌ها، به حرف کشیدن از کودکان متوسل می‌شود.


مردم می‌گویند که مناطق تحت تصرف داعش که "اراضی خلافت" نامیده می‌شود، زندان‌های ترس و مرگ است و در زندان‌های داعش، اگر دیوارها به صحبت درآیند، یقیناً تعداد جسدها را اعلام می‌کنند و ناله‌های هر کس را که در بازداشتگاه‌های مرگ و ترس، شکنجه شده‌اند، منعکس می‌کنند.


با وجود اینکه داعش شهر الباب و شهرهای دیگر تحت تصرف خود را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است، اما همچنان زندان‌های خاص خود را در زیر ساختمان‌های دولتی دارد. زندان‌ها در مناطق تحت تصرف داعش تبدیل به قلعه‌هایی از ترس شده‌اند، تا جایی که غیرنظامیان در شهر الباب می‌ترسند که از نزدیکی این زندان‌ها عبور کنند، در این زندان‌ها اتفاقاتی دیده شده است که بسیار بدتر از داستان‌ها و دردها در بازداشتگاه‌های سیاسی است که در داستان‌ها خوانده می‌شود. 


در زندان‌های داعش، هر متهمی یک زندانی همیشگی است و این مقوله در مورد او رخ نمی‌دهد که "هر متهم تا زمان ثابت شدن محکومیتش، بی‌گناه است" بلکه در اراضی داعش، هر متهم یا کشته شده یا زندانی‌ای است که امیدی برای آزادی ندارد! از روش‌های داعش برای شکنجه دادن، غرق مصنوعی است که این روش در زندان‌های گوانتانامو نسخ‌برداری شده است اما داعش عملاً این روش را پیچیده‌تر نیز کرده است و بازداشت شدگان را به برکه‌ای که برای شکنجه اختصاص داده است، می‌برد و با قطعات فلزی، بدن آنها را سنگین می‌کند و آنها را در این برکه می‌اندازد.


سمیر بکور، بازداشت‌شده‌ سابق داعش درخصوص ساعات‌ شکنجه، می‌گوید که عملاً به منزله مرگ بود و بسیاری از زندانی‌هایی که توسط داعش شکنجه می‌شدند، تلاش کردند تا برای رهایی از روزهای عذاب تلخ، خودکشی کنند.


وی گفت: گویی که سرهای ما قطع می‌شد. مرگ برای هر فرد بازداشتی که وارد زندان‌های داعش می‌شد، تبدیل به یک آرزو می‌شد. از دیگر روش‌های شکنجه، این بود که داعش گروهی از جوانان را در برکه‌های آب بزرگی می‌انداخت و پاها و دستان آنها را با طناب محکمی می‌بست و کودکانی که سن‌شان بیشتر از ۱۲ تا ۱۴ سال نبود، بر این اقدام ناظر بودند و به کودکان دستور داده می‌شد تا به هر کس که سرش را از عمق آب بالا می‌آورد، گلوله شلیک کنند تا در آب بمیرد. داعش در آخرین روزهای حضورش در شهر الباب و پیش از آنکه نیروهای سپر فرات این شهر را تحت کنترل خود درآورند، دست به اعدام‌های دسته جمعی در زندان زد و زندان‌ها را به گورستان تبدیل کرد تا جایی که بوی تعفن جسدها در ساختمان دادگاه الباب در زیر زمین پس از برداشتن اجساد نیز تا یک ماه مانده بود.


ساکنان الباب پس از شکست داعش زندگی دیگری را تجربه کردند که خالی از ترس و مرگ و وحشت بود، آنها این روزها را به عنوان "جهنم سرخ" یاد می‌کنند و می‌گویند که خدا نکند آن روزها برگردد.


در همین حال، محمود عقیل ابو صالح، مدیر موسسه امنیتی در شهر الباب سوریه در مصاحبه با عکاظ گفت که داعش گروهک‌های زیرزمینی در شهر الباب دارد.


وی گفت، طرز تفکر داعش کاملاً همچون یک ویروس است و در نتیجه حتی پس از پاکسازی این شهر از این گروه، باید هوشیار و آگاه بود.


تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 08 May 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن