تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797530193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی What Remains of Edith Finch


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:  

نقد و بررسی What Remains of Edith Finch "به قلم سینا ربیعی" "من فکر می‌کنم که ما آنقدر توسط مرگ و میر احاطه شده‌ایم که به آن عادت کرده ایم" این جمله را دختری 17 ساله به نام "ایدِت فینچ" در زمان قدم زدن در گورستان خانواده فینچ بر زبان می‌آورد، او این جمله را به خودش می‌گوید زیرا کسی نیست که با او قدم بزند و تمامی اعضای خانواده فینچ از دنیا رفته‌اند. "ایدت" آخرین بازمانده‌ی این خانواده است و  ما در بازی باید سرگذشت خانواده فینچ را مرور کنیم.

"ایدت" 17 ساله پیش از شروع بازی مادرش را از دست داده و یک کلید را از او به یادگار برده است. این کلید زمینه ساز بازگشت "ایدت" به خانه قدیمی خانواده فینچ و بازگشودن اسرار نهفته‌ی در آن است. تمامی اعضای خانواده بخاطر طلسمی مرموز در این خانه از دنیا رفته‌اند و اتاق‌های آن‌ها نیز به طور کامل مهر و موم شده و کلیدواژه اصلی طراحیِ پیشبرد بازی نیز دقیقا در یافتن مسیری برای رفتن به داخل اتاق‌ها خلاصه می‌شود. گیم‌پلی بشدت ساده‌گرایانه است و در اکثر دقایق تنها با دکمه R2 می‌توان بازی را به پیش برد و جدای از نوع طراحی مکانیزم‌ها، لول دیزاین و طراحی کلی آن نیز در محوریت یافتن مسیرهای مخفیِ درون خانه متمرکز شده است. با این وجود نباید انتظار محیط‌های پیچ‌درپیجی را داشته باشید زیرا تا حد زیادی در بازی سعی شده که مسیر شما کاملا خطی باشد و هیچ خللی در روند گیم‌پلی ایجاد نگردد. از لحاظ داستان‌پردازی شروع بازی شباهت فراوانی به یکی از نمونه‌های طلایی این ژانر یعنی Gone Home دارد؛ دختری پس از مدت‌ها به یک خانه باز می‌گردد و اسرار و رازهای فراوانی در این خانه منتظر اوست. در نگاه اول بازی بیشتر حالت یک شبیه‌ساز قدم‌زدن را دارد که دوست دارد تا آخر برای شما قصه بگوید، شخصا این رویکرد را هدردهنده پتانسیل‌های مدیوم گیم می‌دانم و خوشبختانه سازندگان خیلی زود از این ورطه فاصله می‌گیرند و از پتانسیل "بازی بودن" بدرستی در طراحی و روایت بهره می‌برند. این پتانسیل در بازخوانی خاطرات اعضای فوت شده‌ی خانواده فینچ و بهره‌مندی شایسته از قدرت گیم‌پلی و طراحی هنری نمایان می‌شود.

بازخوانی خاطرات سیستمی کلیشه‌ای اما مناسب دارد، به طوری که "ایدت" باید با رفتن به تمامی اتاق‌های خانه، برگ‌نوشته‌هایی از خاطرات اعضا را بخواند و در این لحظه ما به درون خاطرات رفته و از دید شخص نگارنده بخش‌هایی از زندگی‌اش را تجربه می‌کنیم و شما باید دقت داشته باشید که تمامی خاطرات را مرور کنید زیرا امکان از دست رفتن خاطرات برخی از اعضای خانواده بدلیل بی‌دقتی در جستجوی محیط وجود دارد. اما دقیقا در روند و چگونگی بازخوانی خاطرات است که هنر داستان‌سرایی نویسندگان نمایان می‌شود و بازی از یک لایه واقع‌گرایانه به پس‌زمینه‌های فکریِ عمیق و وهم‌آمیزی نقل مکان می‌کند که نمایانگر شخصیت و چالش‌های فکری اعضای خانواده است. تا به اینجا متوجه می‌شویم بازی از پتانسیل گیم بودن در راستای عمق بخشیدن به روایتش بهره برده اما کار سازندگان در اینجا به پایان نمی‌رسد و مفهوم گیم‌پلی را با رویکردی فوق‌العاده جالب در تک‌تک خاطرات ارائه می‌دهند. این رویکرد به شکلی است که ما خاطرات هر فرد از این خانواده را با گونه‌ای منحصربفرد از گیم‌پلی تجربه می‌کنیم. مثلا خاطرات یک کودک در قامت تبدیل شدن به حیوانات و شکارکردن روایت می‌شود، خاطرات یک میان‌سال که بخاطر طلسم خانواده ترس فراوانی از مرگ دارد، بر پایه روهایایش از چیزی که به دنبالش بوده می‌گذرد و این موجب می‌گردد که هر خاطره برای ما یک زاویه دید، یک شخصیت منحصربفرد و از همه مهم‌تر یک گیم‌پلی منحصربفرد را داشته باشد.

جدای از گونه‌ی گیم‌پلی، هر خاطره یک طراحی گرافیکی و بصری منحصربفرد نیز دارد که با موسیقی وهم‌آمیز و جادویی همراه گشته و به طور کامل تجربه‌ای رویا‌گونه از مرور خاطرات افراد فوت شده را به مخاطب منتقل می‌کند. سازندگان به دور از اغراق و فخرفروشی عناصر طلایی مدیوم گیم را درک کرده و از تک تک آن‌ها برای انتقال بهتر تجربه و حسِ داستان و شخصیت‌ها بهره برده‌اند و با مفاهیمی نظیر مرگ، زندگی، خانواده و .... شما را آماده تجربه‌ی پایانِ منحصربفرد و تاثیرگذار خود می‌کنند. What Remains of Edith Finch از خطر رفتن به سمت یک بازی شبیه‌ساز قدم زدن و بی‌روح دوری کرده و به یک تجربه‌ عمیقِ داستانی با گیم‌پلی ساده‌گرایانه اما موثر تبدیل می‌شود که بدرستی از مدیوم گیم استفاده کرده است. ایدت فینچ در ظاهر یک بازی برای مرور کردن سرگذشت خانواده‌ای طلسم شده است اما در لایه‌های درونی‌تر کاملا چالش‌های شخصی و فکری انسان در دوره‌های مختلف و شرایط مختلف زندگی را به تصویر می‌کشد. بازی در مدت زمان 90 دقیقه‌ای خود بارها شما را با رویکردهای جدیدش در طراحی و روایت غافلگیر می‌کند تا به مانند عنوان قبلی خالقانش یعنی The Unfinished Swan در زمره آثار خاص، ارزشمند و منحصربفرد این صنعت بازی قرار گیرد. بازبینی تصویری:













نکات مثبت داستانسرایی قوی و تاثیرگذار در هم تنیدگی مثال‌زدنی روایت داستان با طراحی هنری و گونه‌ی گیم‌پلی ارائه فوق‌العاده زیرنویس در بازی جزئیات محیطی عالی و کاملا در خدمتِ داستان ایده‌های بکر و جالب در بازخوانی خاطرات نکات منفی پاره‌ای از مشکلات فنی سخن آخر What Remains of Edith Finch یک تجربه کوتاه اما بشدت تاثیرگذار است. Giant Sparrow پنج سال پس از The Unfinished Swan بار دیگر هنر خود در ارائه‌ی مفیدِ ایده‌های جدید در گیم‌پلی و روایت را ثابت کرده است و هر دوی این عناوین در عین ظاهر جذاب و نوآورانه خود، تصویری مثبت و قابل‌تحسین از ارزش‌های زندگی را نمایش می‌دهند. اگر به دنبال یک تجربه کوتاه، تاثیرگذار و قابل‌تامل در مورد مرگ و زندگی هستید، بی‌شک تجربه‌ی داستان ایدت فینچ برای شما واجب است. نقد این بازی بر اساس نسخه PS4 انجام شده است. Verdict “What Remains of Edith Finch" is a short but impressive experience. After the last Giant Sparrow’s game namely “The Unfinished Swan” which was released five years ago, this company proves their talent in introducing new ideas in gameplay and narrative once again. Both mentioned games depict a positive and admirable view in life values in an appealing and creative way. If you are pursuing a short but impressive and thoughtful experience in order to find more about life and death, with no doubt the story of Edith Finch is made for you Score: 9 - PS4 Version





4 ساعت پيش





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن