محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1796804320
بازیگری، حرفه صبر و تحمل است
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مهدی زمینپرداز با وجود پیشینه تئاتری، نخستین بار با بازی در نقش سردار شهید حسن باقری در مجموعه تلویزیونی «آخرین روزهای زمستان» درخشید و توجهها را به خود جلب کرد. این همکاری موفق و دلپذیر با محمدحسین مهدویان، کارگردان آن سریال مستندگونه باعث شکلگیری رفاقت و ادامه همراهی آنها شد.
زمینپرداز در «ایستاده در غبار» کار انتخاب بازیگر را بهعهده داشت و حالا در فیلم تحسین شده «ماجرای نیمروز» که در آستانه فروشی دو میلیارد تومانی هم قرار دارد، این بخت را یافت تا در کنار جمعی از بهترین بازیگران جوان ایفاگر یکی از نقشهای اصلی باشد. زمینپرداز در این فیلم نقش یکی از ماموران اطلاعات سپاه به نام مسعود را در سال ملتهب 60 به شکلی خوب و باورپذیر بازی میکند. او همچنین بتازگی بازی در فیلم داستانی «مونالیزا» ساخته عباس عمرانی را برای تلویزیون به پایان رساند.
ظاهرا ابتدا قرار بود بابک حمیدیان نقش مسعود را در ماجرای نیمروز بازی کند؟ بله، اما حسین مهدویان خیلی دوست داشت من هم در این کار باشم، حالا چه در صحنه و چه پشت صحنه که سرانجام خدا را شکر قسمت شد در این کار بازی کنم. آقای بابک حمیدیان هم درگیر کار آقای کیانوش عیاری (کاناپه) بود و نتوانست در این فیلم حضور داشته باشد. البته فکر کنم خوشحال باشید که این اتفاق افتاده است؟ (میخندد) بله، اتفاق خوبی است، چون هرچه رو و جلوی دوربین باشید، بیشتر دیده میشوید. بچههای پشت صحنه هم واقعا خیلی زحمت میکشند، اما معمولا مثل بازیگران دیده نمیشوند، درحالیکه فیلم ماحصل یک کار گروهی است و چه بچههای صحنه و چه بچههای تولید و دیگر عوامل در موفقیت و دیده شدن یک فیلم سهیم هستند. گروه حسین مهدویان هم دلی است و بچهها هرکاری که بتوانند برای همدیگر انجام میدهند و به هم کمک میکنند. خوبی کارهای حسین مهدویان این است که منیت در آنها وجود ندارد. همه اعضای گروه تحت مدیریت، اندیشه و استعداد خوب حسین به همدیگر کمک میکنند تا کار خوبی ساخته و ارائه شود. وقتی فیلمنامه را خواندید و مهدویان با شما صحبت کرد، مسعود چه شخصیتی بود و قرار بود چه ویژگیهایی داشته باشد؟ حسین به من میگفت مهدی، مسعود با بقیه شخصیتهای من این فرق را دارد که بیشتر درونگراست و یک جا ساکن است. محیط کار او زندان است و با جوانانی سروکار دارد که ندانسته وارد یک جریان شدهاند، اما بقیه شخصیتهای فیلم بیرونی و درگیر عملیات و خیابانها هستند. مهدویان گفت شخصیت مسعود را خیلی دوست دارم و میخواهم روی آن مانور بدهی و وقت بیشتری بگذاری و ببینم چه چیزی به او اضافه میکنی. برای این مساله من زمان خیلی کمی داشتم و یکروزه به کار اضافه شدم، یعنی موقعی با من تماس گرفتند که پس فردا باید جلوی دوربین میرفتم. خوشبختانه چون ما در تئاتر، تجربههای خاصی داریم توانستم خودم را به نقش برسانم. البته فیلمنامه را قبلا خوانده بودم، اما نه دقیقا برای این نقش. مسعود چون شخصیت درونگرایی بود، خیلی دوست داشت به مغز گروه و افراد نفوذ کند، حتی قضیه موسی خیابانی و افراد و اقامتگاه آنها را هم مسعود بعد از پنج ماه گفتوگو در زندان و اطلاعاتی که از رفیقش به دست میآورد، کشف میکند. با وجود اینکه در نگاه اول به نظر میآید، جنس بازی بازیگران با هم سنخیت ندارد و برخی بازیگران به دلیل پیشینه بازی در نقشهای طنز و کمدی، چندان با بقیه بازیگران در یک موقعیت جدی و نفسگیر سازگار نباشند، اما بازیها یکدستی، پیوستگی و هماهنگی خیلی خوبی دارد و همه حسها بخوبی به تماشاگر منتقل میشود. شاید به دلیل حضور احمد مهرانفر و جواد عزتی، ابتدا چنین ذهنیتی در برخی تماشاگران وجود داشته باشد، اما وقتی کار را میبینند، با شخصیتهای خیلی جدی مواجه میشوند که درگیر مسائلی بسیار جدی هستند. احمد مهرانفر و جواد عزتی با آن بازیهای زیبا، همه انتظارات را برآورده کردند و واقعا نامزد شدن در بخش بازیگری جشنواره فیلم فجر، کمترین حق آنها بود. شاید در مرحله اول این ترس برای حسین مهدویان هم بود که سراغ این چهرهها رفت، اما بچهها اینقدر بااستعداد و توانمند هستند که بهترین بازیها را ارائه دادند. اگر مرا کنار بگذارید، یکدستی و هماهنگی در بازیها هم به خاطر وجود بازیگران خوب و با استعداد است. همانطور که در کنفرانس خبری فیلم هم مطرح شد، ای کاش یک جایزه گروهی بازیگری هم وجود داشت تا از زحمات همگی آنها قدردانی شود. فیلم، پلان راحتی ندارد، همه صحنههایی که شما در آن بازی داشتید نیز به همین شکل است، اما از نظر حسی فکر میکنم سختترین سکانس نقش مسعود، مواجهه با جنازه برادر باشد که توسط گروهک تروریستی منافقین به آن شکل فجیع به شهادت میرسد. بله، واقعا سکانس سختی بود. ضمن اینکه مسعود پس از آن صحنه است که مقداری اندیشهاش تغییر میکند و او هم دوست دارد هرچه زودتر عملیات علیه موسی خیابانی و گروهش آغاز شود. روزی که آن سکانس گرفته شد، صحنه حسی و گریه مسعود را نگرفتیم، چون اصلا در فیلمنامه هم وجود نداشت، اما بعد از آن سکانس بچهها به حسین گفتند، حس مهدی خیلی خوب بود، بگذار یک صحنه دیگر را هم اضافه کنیم. دو روز از این سکانس گذشته بود که حسین مهدویان سر ناهار گفت مهدی میرویم آن صحنه را میگیریم. گفتم حسین، آنموقع من به صحنه فکر کرده بودم، اما الان هیچ احساسی ندارم. حسین گفت میرویم میگیریم. رفتیم و آن صحنه را گرفتیم که خدا را شکر بد نشد. همان صحنهای که احمد مهرانفر هم کنارتان نشسته؛ اتفاقا عکس معروفی شده و یکی از قابهای خوب فیلم است. بله، یک صحنه حسی خوب است. از آن لحظه به بعد است که شخصیت مسعود پخته و به قول حسین، کامل شد و شکل گرفت. هرکدام از شخصیتها درگیری و اتفاقی داشتند، اینجا هم جایی بود که شخصیت مسعود به شکل کاملتر نشان داده میشود. چون بعد از آن است که میگوید من هم میخواهم وارد گروه عملیات شوم و بیرون بزنم. تحقیق، پژوهش و مطالعه لازمه حضور و بازی در چنین نقشهایی است که خودتان در این سه کار با مهدویان آن را تجربه کردید. چقدر خودتان شخصی یا همگام با گروه، سراغ تاریخ معاصر رفتید؟ حسین مهدویان گروه پژوهشی خیلی خوبی دارد و اینقدر با همکارانش، فیلمنامه آثارش را خوب مینویسد و به قدری تحقیق و پژوهش خوبی دارد که وقتی فیلمنامه دست شما به عنوان بازیگر میرسد، خیلی کامل است. این کامل بودن فیلمنامه، خیلی به من بازیگر کمک میکند و انگیزه میدهد. اگر بازیگر روی فیلمنامه مانور دهد و بتواند علاوه بر ظاهر، لایههای زیرین آن را پررنگ کند و ویژگیهای جدیدی را هم به آن اضافه کند، خود به خود نقش پختهتر و بیشتر دیده میشود. اگر فیلمنامه خوب باشد، باعث کیفیت خوب کار میشود. تحقیق و پژوهش در کارهای حسین به قدری خوب است که نتیجهاش را در کیفیت خوب و نهایی آثار میتوان دید. در این دو سه سال اخیر بویژه درباره محمدحسین مهدویان و گروهش اتفاق خوبی افتاده و آن این است که انگار جوانها دارند برای جوانها فیلم میسازند و آن نگاه کلیشهای که به جنگ و انقلاب وجود داشت، جای خود را دارد به نگاه خوب نسل جدید میدهد و مخاطبان جوان را از زاویه جدیدی با مفاهیم و مضامین نظام و انقلاب آشنا میکند. بله، این اتفاق خیلی خوبی است و میخواهد بگوید که قضاوت نکنیم؛ چون تاریخ قضاوت نمیکند، تاریخ مینویسد. ما تاریخ را میخوانیم و به واسطه این خوانش است که میفهمیم فلان آدم خوب یا بد بوده. در فیلم ماجرای نیمروز هم بنای سازندگان بر قضاوت نیست، مخاطب است که باید تصمیم بگیرد و به این نتیجه برسد که فلان گروه یا شخص چقدر بد یا خوب بود. خودم وقتی که این فیلم داشت ساخته میشد، نگران بودم که آیا مخاطب با آن ارتباط برقرار میکند یا نه. اما خوشبختانه تماشاگران ارتباط خیلی خوبی با فیلم برقرار کردند. این اتفاق خیلی خوبی است که تماشاگر میآید فیلمی با این مضمون و با زمانی بیش از صد دقیقه را تا پایان میبیند و خسته هم نمیشود. در این چند سال و بویژه از سال گذشته، فیلمسازان جوان خوبی وارد عرصه فیلمسازی شدهاند و چه خوب که تهیهکنندهها به این استعدادها اعتماد میکنند تا با فکر و اندیشه جدیدی فیلم بسازند. از جنبه بازیگری هم که به ماجرا نگاه کنیم، میبینیم اگر شخصیتها و بازیگران جوان و جدیدی به سینما وارد شوند، باعث یک تنوع میشود تا اینکه آدم همیشه چند بازیگر ثابت را ببیند که در فیلمهای مختلف تکرار میشوند. اعتماد به جوانان در سینما، اتفاق خیلی خوبی است که امیدوارم ادامه دار باشد. تئاتر؛ تضمینی برای موفقیت در تلویزیون و سینما تحصیل در زمینه تئاتر و تجربیات خوبی که روی صحنه دارم، خدا را شکر مرا از نظر بازیگری پخته کرد. واقعا بازی در تئاتر تجربیات خیلی خوبی به آدم میدهد که همه جا بویژه در تلویزیون و سینما میتواند از آن استفاده کند. در فوتبال هم همینطور است و وقتی به این ورزش از پایه توجه کنید، به مراحل بالاتر میرسید و موفق میشوید. در هرکاری از جمله بازیگری هرچه اصولیتر و با درس و سواد بیشتر و پلهپله جلو بروید، نتیجه کار بهتر خواهد بود. بازیگری و سینما، حرفه صبر و تحمل است، اما بعضیها انتظار دارند، یک شبه به بالاترین نقطه برسند و چهره شوند. خوشبختانه در این چند سال اخیر، بازیگران خوبی از تئاتر وارد سینما شدند، از نوید محمدزاده عزیز، احمد مهرانفر، جواد عزتی تا هادی حجازیفر عزیز که در کارهای حسین مهدویان خیلی خوب دیده شده است که همه این موفقیت، حاصل همان صبر و تحمل و کسب تجربه در تئاتر و البته استعداد است. امیدوارم برای همه دوستان تئاتری از این اتفاقهای خوب بیفتد. علی رستگار
دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 03:08
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
عکسی حرفه ای و کامل
این یک عکس فوق العاده است ملوان ساده یک کشتی در بحبوحه توفان شدید دریایی عکسی را گرفت که نه تنها هیچ چیزی کم ندارد و یک عکس کامل و حرفه ای است به گزارش جام جم آنلاین هیگ جیلکرایست ملوان کشتی مانلی در بحبوحه یک توفان شدید دریایی در فاصله ای نه چندان دور از بندر سیدنی استرالیاستفاده حرفهای جشنواره جهانی فیلم فجر از تلگرام
برای اولین بار صورت گرفت استفاده حرفهای جشنواره جهانی فیلم فجر از تلگرام برای اولین بار در ایران جشنواره فیلم فجر بهصورت حرفهای از تلگرام استفاده بهینه میکند به گزارش ایلنا شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر از سادهتر شدن ثبت نام و عضویت در این باشاقتصاد تئاتر باید به سمتی برود که هنرمند دلمشغولی دیگری غیر از حرفه خود نداشته باشد
وزیر ارشاد در دیدار با علی نصیریان اقتصاد تئاتر باید به سمتی برود که هنرمند دلمشغولی دیگری غیر از حرفه خود نداشته باشد در آستانه روز ملی هنرهای نمایشی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی با علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون دیجدایی جشنواره جهانی از بخش ملی بسیار حرفهای بود
باران کوثری جدایی جشنواره جهانی از بخش ملی بسیار حرفهای بود باران کوثری معتقد است جشنواره جهانی فیلم فجر میتواند سطح سینمای ایران را ارتقا دهد به گزارش ایلنا بازیگر فیلم «خون بازی» گفت اگر کمی عادلانه به جشنواره جهانی فجر نگاه کنیم به خوبی متوجه میشویم برگزپیام محسن رضایی یه مناسبت شهادت رجب محمدزاده: حاج رجب، 8 سال جنگ و 28 سال آثار جنگ را مردانه تحمل کرد/ وای به
پیام محسن رضایی یه مناسبت شهادت رجب محمدزاده حاج رجب 8 سال جنگ و 28 سال آثار جنگ را مردانه تحمل کرد وای به حال کسانی که او رادیدند اما کاری نکردند محسن رضایی عنوان کرد در دنیا کدام قهرمان را میشناسید که مانند بابا رجب این همه سختى و درد را تحمل کرده باشد اما نه لب به شکوه گشنمایش «حرفهای» دو اجرایی می شود/ 24گروه در پلاتوهای خانه نمایش
نمایش حرفهای دو اجرایی می شود 24گروه در پلاتوهای خانه نمایش تهران - ایرنا - نمایش حرفهای با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان در سه روز اول اجرای خود به سانس فوق العاده رسید به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی نمایش حرفه ای این نمایش از 17 بهمن تا 27 اسفند ماه ساعت 17«زاويه» کلاس آزادانديشي و تحمل عقايد گوناگون است
زاويه کلاس آزادانديشي و تحمل عقايد گوناگون است برنامه زاويه شبکه4 سيما از جمله برنامههاي حوزه فرهنگ و انديشه است که تلاش دارد با ايجاد کرسيهاي آزادانديشي و فضاي بيان مطالب چالشي زمينه را براي توسعه فرهنگ گفتوگو و مدارا فراهم کند موضوعي که تهيهکنندگان فعلي و سابق اين برناکبر عبدی بازیگر حرفه ای ایرانی
اکبر عبدی زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ تهران از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است بیوگرافی اکبر عبدی نام اصلی اکبر عبدی آقاباقر تولد ۴ شهریور ۱۳۳۹ - نازیآباد تهران زمینه فعالیت بازیگر سینما و تلویزیون محل زندجشن «حرفهای» کیانیان برای تولد بهمنیهای تئاتر
جشن حرفهای کیانیان برای تولد بهمنیهای تئاتر نمایش حرفهای به کارگردانی رضا کیانیان با اجرایی ویژه برای تعدادی از تئاتریهای متولد بهمنماه به صحنه رفت شامگاه ۳۰ بهمنماه و در شنبه شبی که معمولا تئاترها تعطیل هستند گروه نمایش حرفهای در تماشاخانه پالیز اجرای ویژهای رااخلاق حرفهای بحرانیترین چالش امروز رسانهها
حسین انتظامی مطرح کرد اخلاق حرفهای بحرانیترین چالش امروز رسانهها برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای کانون انجمنهای صنفی خبرنگاران و روزنامهنگاران ایران معرفی و تجلیل شدند به گزارش ایلنا مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای کانون انجم-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها