تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797944884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتفاق عجيب براي گلاب آدينه در جشنواره پکن!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: اتفاق عجيب براي گلاب آدينه در جشنواره پکن!

اتفاق عجيب براي گلاب آدينه در جشنواره پکن!


هفتمين جشنواره بين‌المللي فيلم پکن، جايزه بهترين بازيگر زن را به گلاب آدينه اهدا کرد. گلاب آدينه براي بازي در فيلم «آبجي» به کارگرداني مرجان اشرفي‎زاده موفق به کسب اين جايزه شد.
آدينه احساس خود را موقع دريافت جايزه بهترين بازيگر جشنواره فيلم پکن اين‌طور توصيف مي‌کند: «مثل شاگرد دبستاني که هديه دريافت مي‌کند يا دختربچه‌اي که به او کارت صدآفرين مي‌دهند؛ همان‌قدر برايم خوشحال‌کننده و ‌به همان اندازه گذراست». گفت‌وگويمان را با او مي‌خوانيد.

چرا نسل بازيگراني همچون شما به جايزه و اصولا هر تشويقي نگاهي گذرا دارند؟ مگر تشويق،‌ انگيزه ايجاد نمي‌کند. اگر تشويق برايتان گذراست، پس اصولا انگيزه ادامه کارتان چيست؟!

من فکر مي‌کنم اين مسئله به نسل ما يا نسل جوان ربطي ندارد. بيشتر دوستان و همکارانم چنين حس‌وحالي دارند. وقتي کسي جايزه‌اي دريافت مي‌کند، ‌خوشحال مي‌شود و مدتي بعد آن حس فروکش مي‌کند و تمام. چون آدم به ادامه زندگي‌اش مشغول مي‌شود. اگر اين‌گونه نباشد، ‌ادامه زندگي براي آدم متوقف و باعث مي‌شود که درجا بزند. چون معتقدم فردا روز ديگري است. بنابراين بايد اميدوار بود و به کارهاي بعدي فکر و براي بهترشدن آن تلاش کرد. به‌همين‌دليل متمرکزشدن به ادامه کار جذاب‌تر است و انسان را پاگيرتر مي‌کند.

اما نکته‌اي وجود دارد؛ اينکه اصولا براي هنرمندان و بازيگران خوب، ‌فرصت بازي‌کردن نقش‌هاي خوب و کارکردن با فيلم‌سازان بزرگ هميشه پيش نمي‌آيد. به‌عبارت‌دقيق‌تر نقش‌هاي خوب کمتر نوشته مي‌شوند و بازيگران هم در هر کاري کار نمي‌کنند. در اين صورت آيا همين اميدواري به انجام کارهاي خوب، ‌به مرور کم‌رنگ‌تر نمي‌شود؟‌
اول اينکه نااميدي معني ندارد. هرروز خوشي‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد. پس نااميدشدن و پاپس‌کشيدن راه‌ چاره نيست. همان‌طور که زندگي راه‌ورسم خودش را دارد، ‌کارکردن هم از اصولي تبعيت مي‌کند. هر کسي بايد ابعاد و ظرفيت‌هاي شغلي خود را بشناسد و از همه مهم‌تر ميزان توقعات خود از شغلش را در نظر بگيرد. اصلا در ذات هر شغلي چنين نکاتي نهفته است. به‌همين‌دليل من آمادگي کامل رواني براي پذيرش تمام پستي‌وبلندي‌هاي بازيگري را دارم. اصلا معتقدم در کلاس‌هاي آموزش بازيگري و حتي در دانشکده‌هاي هنري در کنار دروس تخصصي بايد چنين نکاتي را به هنرجويان و دانشجويان ياد بدهند. نکاتي مثل توضيح و تبيين مختصات شغلي و نحوه پذيرش آن، پرورش روحي و آمادگي‌هاي رواني براي مواجهه با مشکلات و... .

به نظرم کساني که نااميد و عصبي مي‌شوند، شغل خود را اصلا نمي‌شناسند. مثل بالرين‌هاي حرفه‌اي که از روز اول به آنها آگاهي مي‌دهند که عمر مفيد شغلتان محدود است و اگر سنتان به ٣٠، ٤٠سالگي رسيد ديگر نمي‌توانيد همچون گذشته روي صحنه برويد، اما در تاريخ هنر شاهد بوديم که برخي از بالرين‌ها تاب‌وتحمل پذيرش اين واقعيت را نداشتند و متأسفانه به انواع و اقسام مخدرها و آشاميدني‌هاي ويران‌کننده پناه بردند! در مورد شغل بازيگري هم اين واقعيت وجود دارد که هرچه سنمان بالاتر برود، ‌تعداد نقش‌هاي مطلوب و خوب هم کمتر و از طرفي هم بازيگر سخت‌گيرتر مي‌شود. به نظرم به‌جاي اينکه غصه بخوريم، ‌بهتر است آغوشمان را براي پذيرش اين واقعيت گشوده کنيم. فقط مي‌ماند مسائل مالي که بالاخره هر کسي در هر جايگاهي بايد براي خودش فکري کند.

خانم آدينه! با وجود توانايي‌هاي منحصربه‌فرد شما در بازيگري که در اغلب بازي‌هايتان شاهد آن بوديم، ‌معتقدم که هنوز سينماي ايران آن‌گونه که بايد قدر شما را ندانسته است... .
به‌هرحال اين نظر شماست و خيلي هم خوشحال شدم! چون اين اميدواري را به من مي‌دهد که همچنان نقش‌هاي خوب، ‌فيلم‌نامه‌هاي دقيق و فيلم‌سازان بزرگ در انتظار من هستند و ان‌شاءالله چنين موقعيت‌هايي از راه برسند. بااين‌حال من در همه جهات زندگي‌ام شعاري دارم و اينکه «اگر شد چه عالي،‌ نشد چه بهتر!».
اين جمله از نظر من شگفت‌انگيز است. اين جمله تأثير رواني بسيار عجيبي روي ذهن دارد، ‌پيشنهاد مي‌کنم آزمايش کنيد.

اصولا فيلم «آبجي»، ‌انتظارات شما را برآورده کرد؟ کارکردن با کارگرداني که نخستين فيلم بلند سينمايي خود را مي‌ساخت، ‌چگونه بود؟‌
البته خانم مرجان اشرفي‌زاده، ‌پيش از ساخت «آبجي»، فيلم‌هاي کوتاه و بلند ويدئويي ساخته‌اند که برخي از آنها جوايز جشنواره‌هاي داخلي و بين‌المللي را دريافت کرده‌اند. از نظر خودم فيلم «آبجي» راضي‌کننده بود؛ فيلمي سرحال، ‌سالم و سلامت که دوستش داشتم و توقعات من را هم برآورده کرد. چون اين فيلم از جنگ، جدال و پرخاشگري دوري مي‌کند و مي‌گويد که براي حل مشکلات راه‌هاي بهتري هم هست.

جشنواره فيلم پکن، ‌چگونه جشنواره‌اي بود؟‌
در جشنواره فيلم پکن خيلي به ما خوش گذشت. نه کسي به ما گفت سلام‌عليکم و نه کسي گفت خداحافظ! ما را در هتلي خوب اقامت دادند و پذيرايي خوبي از ما شد، اما حتي يک فيلم هم نديديم!

چرا؟
چون کيفي که مربوط به برنامه جشنواره و بليت‌ها و... بود، ‌دير به دستمان رسيد و جدا از آن اصلا بليتي در آن نبود! وقتي هم به راهنمايمان گفتيم، ‌گفتند شما نمي‌توانيد فيلم خودتان را ببينيد! دست‌آخر هم نفهميديم چه شد! حالا آنها سؤال ما را چگونه فهميدند و ما هم پاسخ آنها را چگونه درک کرديم را بالاخره متوجه نشدم! خلاصه فقط فهميديم نمي‌توانيم فيلم ببينيم!

با مردم هم برخوردي نداشتيد؟
طبعا چون در سالن نمي‌توانستيم فيلم خودمان را ببينيم، درنتيجه مردم را هم نديديم! فقط يک روز جلسه مطبوعاتي برگزار کردند که در آن تعدادي خبرنگار حضور داشتند و ما هم شرکت کرديم. از نوع سؤالات مشخص بود که فيلم را پسنديده‌اند. بعد از آن هم در مراسم اختتاميه شرکت کرديم و جايزه بهترين بازيگر زن را دريافت کردم.

اما هيئت داوران جشنواره از افراد شناخته‌شده سينما بودند. با آنها ملاقاتي نداشتيد؟
انتخاب از سوي اين هيئت داوران برايم خوشحال‌کننده بود. منتها در مراسم تا فارغ شدم، داوران جشنواره را ترک کرده بودند. فقط ملاقاتي کوتاه با آقاي ژان رنو داشتم که ايشان اظهار خوشحالي کردند!

جشنواره، ‌جايزه نقدي هم داشت؟‌
خير. آنها اصلا جايزه نقدي ندارند؛ اما جايزه جشنواره يک مجسمه بسيار زيبا بود به نام «Tiantan Award» و در کنارش هم گواهي‌نامه جشنواره را با امضاي بيل آگوست به من دادند. منبع: روزنامه شرق
 

 یک قدم تا سلامتی


یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 ساعت 12:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن