تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797818694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوق لیسانس بستنی فروش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فوق لیسانس بستنی فروش
خبرگزاری فارس: فوق لیسانس بستنی فروش
کشاورز اردبیلی می‌گوید: جوانانی مانند من که کارشناسی ارشد دارند و طبق علاقه و استعدادشان، شغلی ندارند و به کار دیگری مشغول هستند، زیادند. ما به عنوان جوان تحصیل‌کرده انتظار آنچنانی نداریم، ولی حمایت باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین بابایی آقبلاغ کارشناسی ارشد فیزیک نظری از دانشگاه فردوسی مشهد است او که حدود 9 ماه است خدمت مقدس سربازی را به اتمام رسانده، اینک در کنار کار کشاورزی و یاری رسانی به پدر و برادرش، دارای یک باب مغازه بستنی فروشی است. اما او همچنان به کارهای تحقیقاتی و پیشبرد اهدافش در زمینه فیزیک و دستیابی به نظریه‌های نوین تلاش می‌کند. وی دارای یک مقاله علمی چاپ شده در مجله فیزیک ریویوD است و مقاله دیگری را به مجله فیزیک لترB ارسال کرده و بر روی پروژه‌های دیگری در حال تحقیق و پژوهش است. هوای گرم مسافرین و اهالی شهر را سوی بستنی فروشی روانه ساخته است عرق بر تن جماعت نشسته و آنان برای خنک کردن گلو و تازه کردن نفس نوشیدنی سرد می‌نوشند یا سفارش بستنی می‌دهند، سرش به شدت شلوغ است، هجوم مشتریان موجب شده کار گره بخورد و نتوانیم به خوبی هم صحبت شویم. به ناچار مجبور می‌شوم فقط سخنانش را ضبط کنم. در ذیل گفتگوی ما را می‌خوانید: از دوران مدرسه بگویید و اینکه چه شد به فیزیک علاقمند شدید؟ راهنمایی را در مدرسه شهید قاضی و دبیرستان را در شهید بهشتی گذراندم سال 84 کنکور دادم و در رشته فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی قبول شدم پس از پایان دوره کارشناسی، در سال 1389 کنکور ارشد دادم و با رتبه 360 به دانشگاه فردوسی مشهد راه یافتم باید بگویم در دوره کارشناسی ارشد مخصوصا با وجود اساتیدی همچون دکتر گروسی، به شدت قوانین و نظریه‌های فیزیک بر تن و جانم رخنه کرد و تا امروز هم این علاقمندی ادامه دارد.

  پس از قبل علاقه چندانی به فیزیک نداشتید؟ در دبیرستان معلم‌های فیزیک خیلی خوبی داشتم که از اول دبیرستان مشوقم بودند ضمن اینکه در کنکور نیز فیزیک، جزو اولین انتخاب‌هایم بود می‌توانم بگویم در کارشناسی ارشد، هم به خاطر رتبه خوب و از آن مهمتر حضور موثر اساتید عالی کشوری و حتی بین‌المللی موجب شد تا به فیزیک علاقه شدیدتری پیدا کنم.

اگر بخواهیم فیزیک را برای‌مان توصیف کنید، چه می‌گویید؟ فیزیک عالم بزرگی دارد دریای وسیعی است که هر کس به اندازه ظرفیت خود می‌تواند در آن شنا کند فیزیک هم به صورت نظری و تجربی بررسی می‌شود فیزیک‌دانان نظری، تئوری ارائه می‌دهند و فیریک‌دانان تجربی، این نظریه‌ها را در آزمایشگاه در معرض آزمایش قرار می‌دهند و آنها را رد یا تایید می‌کنند این نظریه‌ها اگر نتایج مثبتی را به دنبال داشت، وارد زندگی مردم شده و راهگشای بسیاری از مسائل آنان می‌شود. باید بگویم امروزه فیزیک جزو لاینفک زندگی روزمره انسان‌هاست، به این دلیل که هم‌اکنون در گوشی‌های همراه، رایانه، ابررایانه‌ها، تلویزیون و بسیاری از وسایل ضروری، فیزیک بسیار زیاد قابل لمس است حتی می‌توان گفت که کلیه این ابزار از الکترومغناطیس بهره‌ برده‌اند و این اطلاعات از طریق امواج رد و بدل می‌شود که خود حکایت از وجود فیزیک در همه ابعاد زندگی بشر دارد. اولین دانشندان فیزیک چه کسانی بودند؟ فیزیک شناخت انسان از طبیعت است که از عهد باستان شکل گرفته و تاکنون ادامه دارد نظریات فیزیک توسط ارشمیدس در دوران باستان و در ادامه توسط دانشمندانی همچون گالیله، نیوتن، ماکسول و انیشتین توسعه یافته است. برای مثال انیشتین رانش را در مدل‌های ریاضی فرمول‌بندی کرد و این آزمایش مورد بررسی قرار گرفت، چرا که این تئوری در قالب آزمایش بود یا می‌توان گفت نظریه او در خصوص چرخش عطارد به دور خورشید دقیق‌‌تر از نظریه نیوتن بود به دلیل اینکه او همه این تئوری‌ها را در آزمایش به منصه ظهور گذاشت و این باعث شد که نظریات انیشتین به صورت آزمایشگاهی مطرح شود و از حالت ذهنی و ریاضی، حالت واقعی به خود گرفته و ملموس باشد.

  هم اکنون در جهان چه دانشمندان شاخصی وجود دارند که نظریات آنان در حد انیشتین باشد؟ فیزیک دارای شاخه‌های بسیاری است که در هر کدام از آنها دانشمندان بزرگی وجود دارد اما امروزه هاوکینگ در سیاه چاله، ادوارد ویتن در نظریه ریسمان و 2 ایرانی شاخص دارای نظریه‌های مهمی هستند که نقش بسزایی را در فیزیک ایفا می‌کنند.   راجع به دو فیزیک‌دان ایرانی بیشتر صحبت کنید؟ دکتر کامران ‌وفا در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کند او هر دو سال یکبار به ایران می‌آید و به صورت عمومی و خصوصی به سخنرانی می‌پردازد وی با پژوهشکده علوم بنیادی ایران همکاری دارد. دیگری دکتر نیما حامد ارکانی است که در دانشگاه پرینستون آمریکا استاد تمام است جالب اینجاست که او حدود 37 سال سن دارد و جزو دانشمندان جوان دنیا محسوب می‌شود نکته قابل توجه این است که هر دو این دانشمندان از اهالی آذربایجان هستند اصالت دکتر کامران ‌وفا به زنجان می‌رسد و دکتر ارکانی نیز اصالتا تبریزی است.   فعالیت شما در زمینه فیزیک چه بوده است؟ برای پایان‌نامه، زیر نظر دکتر محمدرضا گروسی بر روی نظریه ریسمان کار تحقیقاتی انجام دادم این مقاله در یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا به نام مجله فیزیک ریویوD به چاپ رسید پس از آن یک کار پژوهشی در خصوص تقارن در غشای 4 بعدی نگاشتم که برای چاپ به فیزیکو لترB ارسال شده است.  

می‌خواهید در مقاطع بالاتر تحصیلی فیزیک را ادامه دهید؟ در مقطع دکتری از دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم اما چون پردیس بود و بیش از 600 میلیون ریال هزینه می‌خواست، بنابراین نتوانستم ثبت‌نام کنم ولی با همه وجود می‌خواهم ادامه تحصیل بدهم.   اگر دست خودت بود که در زمینه فیزیک فعالیت کنی، به کجا می‌رفتی و چه می‌کردی؟ دلم می‌خواهد به پژوهشکده علوم بنیادی بروم و در آنجا ادامه تحصیل دهم در این پژوهشکده دکتر محمدمهدی شیخ جباری حضور دارد که اردبیلی است و یکی از برومندترین اساتید دانشگاهی در سطح کشور، فیزیک استاد خوب می‌خواهد تا دانشجو را راهنمایی کند تا او هر چه بیشتر به سوی کشف و اکتشاف گام بردارد دوست دارم کار تحقیقاتی انجام دهم و تحقیقات کار روزمره‌ام شود.   در خصوص دکتر شیخ جباری هم برای‌مان صحبت کنید دکتر شیخ جباری دانشمند بزرگی است که در ایران یکی از نفرات اول در فیزیک محسوب می‌شود با اینکه تنها 35 سال دارد، اما به عنوان چهره ماندگار از او تجلیل شده و حتی یک بار برنده جایزه هرمن وایل از موسسه ICTP دانشمندان آسیا شده است. کارهایی که این دانشمند انجام داده بسیار معروف هستند و مقالات او در بسیاری از مجلات معتبر دنیا به صورت کثیری به چاپ رسیده و ارجاعات زیادی داشته است. البته ناگفته نماند که در ایران دانشمندان بزرگی وجود دارند که شاید در این گفتگوی کوتاه نشود به نام تمامی آنها اشاره کرد مثلا دکتر محسن علی شاهی‌ها، محمدرضا گروسی، محمدرضا ستاره و سایر اساتید دانشگاه‌ها و دانشمندان، هر یک به نوبه خود دارای دانش و علم بسزایی هستند که جهان را متحیر ساخته‌اند.

آیا از دوستان و همکلاس‌های شما کسانی بودند که به خارج از کشور عزیمت کنند؟ بله، دو نفر از همکلاسی‌هایم از ایران رفتند یکی از آنها دوره دکترای خود در دانشگاه صنعتی شریف را نیمه تمام گذاشت و برای ادامه تحصیل به تگزاس آمریکا رفت و دیگری نیز برای تحصیل مقطع دکترا عازم آلمان شد و همانجا ماند دلیلش هم این است که در خارج از کشور، به علوم پایه خیلی اهمیت می‌دهند و ارزش زیادی برای افرادی هم که در این زمینه فعالیت می‌کنند، قائل می‌شوند.   شما چی؟ اگر فرصت پیش بیاید و شرایط فراهم شود، می‌روید؟ زبان انگلیسی‌ام ضعیف است و برای رفتن نیازمند این مدرک هستم اما هم مقاله چاپ شده معتبر دارم و نیز با اساتید خوبی کار کرده‌ام با این حال اشتیاق چندانی به رفتن ندارم، چرا که وابستگی خانوادگی دارم نمی‌خواهم از وطنم دست بکشم چرا که می‌دانم غربت سخت است به شهر دیگر که می‌روی پس از مدتی دلتنگ می‌شوی چه برسد به اینکه به کشور غریبه بروی و در آنجا زندگی کنی همینجا در کنار کشاورزی و بستنی فروشی، به کار تحقیق و تحصیل هر چند کوچک و ناچیز ادامه می‌دهم و خدا را شکر راضی‌ام.  

اگر بخواهید کار تحقیقاتی انجام دهید، روی چه موضوعی متمرکز می‌شوید؟ تحقیق سخت است. ممکن است انسان به بی‌راهه برود و از مسیر خارج شود. کار تحقیقاتی یعنی اینکه محقق کاری کند که هیچ کس آن را نکرده. ممکن است 2 یا 3 بار مسیر را اشتباه بروی. به قول دکتر گروسی که می‌گفت: «نباید به سمت تاریکی رفت و باید چراغ‌ها را روشن کرد». در هر حال خیلی دوست دارم در زمینه دوگانگی S و کنش موثر غشای 4 بعدی تقارن کار تحقیقاتی انجام دهم. حالت ایده آل شما چیست؟ به هر حال، حالت ایده آل هر کس این است که در زمینه‌ای که علاقه دارد شغل خود را فراهم کند. اما وقتی مجبور می‌شوی و شرایط جور نشد، باید با این وضعیت کنار بیایی. کار عار نیست و همواره انسان باید در حال تلاش باشد. مثلا شغل اجداد ما کشاورزی و کاشت سیب زمینی است، اما الان در کنار این کار، مشغول به بستنی فروشی هستیم، چرا که 4 تا 5 سال است سیب زمینی به خوبی به فروش نمی‌رود و وقتی این امر رخ داد، کشاورز مجبور می‌شود به سراغ کار دیگر برود و حتی برای امرار معاش از روستا به شهر مهاجرت کند. باید بگویم در چند سال اخیر نه تنها از کار کشاورزی سودی نجسته‌ایم، بلکه ضرر هم داده‌ایم و مجبور شدیم که تغییر شغل دهیم.

و سخن پایانی شما: جوانانی مانند من که کارشناسی ارشد دارند و طبق علاقه و استعدادشان، شغلی ندارند و به کار دیگری مشغول هستند، زیادند، ما به عنوان جوان تحصیل کرده انتظار آنچنانی نداریم، ولی حمایت باید انجام شود، جوانان و دانشمندان بزرگ کشور که در ایران و جهان مطرح هستند، کم نیستند که انتظار داریم از این افراد حمایت بیشتری صورت گیرد. از کسانی که دانشجو تربیت می‌کنند تا آینده‌ساز کشور باشند، ما برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم ولی لااقل از این اساتید بزرگ حمایت کنند تا مجبور به ترک کشور نشوند تا در آنجا دانشجو تربیت کنند اگر از من حمایت نشود، مشکلی پیش نمی‌آید اما حداقل از امثال دکتر گروسی که عمر می‌گذارند و دانشجو تربیت می‌کنند تا نام ایران پرآوازه و درخشان باشد، باید حمایت صورت گیرد. ---------------------------------- گفت‌وگو از: محمدحسین حسین‌پور -------------------------------- انتهای پیام/62014/چ40

95/05/17 :: 17:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن