تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796850364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان‌هایم مانند ویتامین میوه است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
نشست
هوشنگ مرادی کرمانی گفت در داستان‌هایش آموزش نمی‌دهد و داستان‌هایش مانند ویتامین میوه است. به ‌گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان در جمع اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری استان خراسان‌ جنوبی و در نشست ادبی «دو پنجره»، ضمن گفت‌وگو با مخاطبان آثار خود و پاسخ‌گویی به پرسش‌های آنان، از نقش و اهمیت کلمات، واژگان و عبارات در کتاب‌ها و سایر آثار یاد کرد و گفت: باید اهمیت واژه‌ها را در ذهن کودکان پررنگ کنیم. تفاوت انسان‌های موفق با دیگران در آن است که این افراد، توجه بیشتری به محیط پیرامون داشته و طراحی سوال و پاسخ‌گویی به سوال‌های مخاطبان و به‌ویژه کودکان را جدی می‌گیرند. در این برنامه، اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون استان که به بررسی آثار این نویسنده پرداخته بودند، به اعلام نظرها و سوال‌های‌شان درباره کتاب « مربای شیرین» پرداختند. هوشنگ مرادی کرمانی نیز در این نشست با بیان این‌ نکته که هر داستان بذر گیاهی را در ذهن نویسنده می‌کارد، گفت: این گیاهان در ذهن نویسنده کاشته می‌شود، سپس جوانه می‌زند و به درخت تبدیل خواهد شد.
نویسنده کتاب «مربای شیرین» در ادامه افزود: همه سوژه‌هایم ریشه در واقعیت دارد و پشت هر کدام داستانی نهفته است به طوری که جرقه کتاب «مربای شیرین» از ماجرای تلاش پسرم برای باز کردن درِ شیشه مربا زده شد.
مرادی کرمانی در پاسخ به سوال یکی از اعضای کانون درباره‌ی انتخاب اسم کتاب «مربای شیرین» گفت: اسم کتاب باید سوال برانگیز باشد، به گونه‌ای که موضوع داستان را فاش نکند، یا با تضاد همراه باشد تا مخاطب جذب شود، به همین دلیل همیشه از عنوان‌های کلیشه‌ای پرهیز می‌کنم.
در ادامه این نشست، اعضای مرکز آفرینش‌های ادبی پرسش‌های دیگری را درباره کتاب «خمره» مرادی کرمانی مطرح و پاسخ‌های‌شان را از او دریافت کردند. این نویسنده برنده جایزه جهانی هانس کریستین آندرسن در بخش دیگری از نشست به تشریح برخی از ویژگی‌های آثارش پرداخت و یادآور شد: بیشتر داستان‌هایم درون‌مایه انسانی دارد و اولین چیزی که در خلق یک داستان به آن توجه می‌شود، نیاز انسانی است که در سراسر دنیا یکی است. بنابراین در کتاب«خمره» نیاز به استفاده از وسیله‌ای برای آب خوردن  به عنوان خمره بیان شده است و همه بچه‌های دنیا با این نیاز آشنا هستند.
مرادی کرمانی در خصوص تصویرگری کتاب «مربای شیرین» هم توضیح داد: این کتاب توسط «مرتضی ممیز» تصویرسازی شده است و تصویر یک شیشه مربا که جمعیتی را در خود جای داده نشان می‌دهد که همه درگیر یک ماجرا شده‌اند.
وی با بیان این‌که برای نوشتن داستان «مربای شیرین» سختی زیادی کشیده‌ام، گفت: برای نوشتن کتابی مانند «مربای شیرین» باید تجربه داشت و من وقایع را تصویری و با جزییات می‌نویسم. لذا باید ابتدا مواد اولیه را به دست آورد و سپس ماجرا ساخت، برای همین ابتدا ۴۷۰ صفحه نوشتم و بعد حجم مطلب را کم کردم.
وی در ادامه گفت: از طرفی در داستان‌هایم آموزش نمی‌دهم و داستان‌هایم مانند ویتامین میوه است که با خواندن، نکات ریز داستان کم کم خودش را نشان می‌دهد.
خالق «قصه‌های مجید» در این نشست تاکید کرد: شما باید واژه «چرا » را در ذهن  خودتان  پررنگ کنید، زیرا تفاوت انسان در همین سوال‌های ایجادشده است و درون هر ماجرای غم‌انگیزی داستان طنزی نهفته است. وی تصریح کرد: «قصه‌های مجید» هم نمونه دیگری از داستان‌های طنز است. بنابراین طنز باید به لب، لبخند، به دل درد و به ذهن فکر بیاورد. در ابتدای این نشست نیز طاهره حمیدی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب که آثار مرادی کرمانی مرزهای جغرافیایی را برداشته است گفت: آثار او برای همه گروه‌های سنی نوشته شده و به اکثر زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با اشاره به این که ادبیات طنزآمیز از بهترین و موثرترین راه‌های ایجاد شادمانی و شور و تحرک در کودکان و نوجوانان است، تاکید کرد: مطالعه کتاب‌های خوب با مایه‌های طنز و شوخ‌طبعی، به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا غیر مستقیم افکار و احساسات و روحیات خود را بشناسند.
بر اساس این خبر، دعوت از شاعران و نویسندگان و دیدارهای چهره به چهره اعضای علاقه‌مند به کتاب و نویسندگی در قالب نشست‌های دو پنجره ادبی فرصتی است که مراکز کانون در سراسر کشور از آن بهره می‌گیرند تا کودکان و نوجوانان در یک گفت‌وگوی صمیمی به نقد آثار نویسندگان بپردازند و نویسندگان را به شنیدن آثارشان دعوت کنند.
در پایان این نشست ادبی، هوشنگ مرادی کرمانی شنونده آثار داستانی اعضای آفرینش‌های ادبی کانون خراسان جنوبی شد . انتهای پیام


سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن