تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797872493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۰ کنترلر ناموفقی که در سطحی کلان عرضه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

۱۰ کنترلر ناموفقی که در سطحی کلان عرضه شدند "ترجمه شده از وب‌سایت whatculture" در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، شرکت‌های مطرح زیادی وجود دارند که برای کنار زدن رقبا، تمام تلاش خود را به کار بسته و از ایده‌های خلاقانه فراوانی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت نینتندو در ساخت کنسول Switch، ادعا دارد که از تمام کنترلرهایی که تاکنون ساخته، استفاده کرده‌‌ است تا کنترلر Switch را سرهم کند؛ به عنوان مثال، دکمه‌های آنالوگ را از SNES، اهرم‌های آنالوگ را از N64، قابلیت موشن-کنترل را از Wii و صفحه لمسی را از دسته Wii U قرض گرفته است. به هر حال، با وجود اینکه بعضی از این ایده‌ها موفق از آب در‌می‌آیند، بعضی‌ها نیز هیچ موفقیتی به دست نیاورده و برای شرکت‌ها شکست محسوب خواهند شد. وبسایت whatculture بتازگی لیستی از 10 کنترل یا وسیله جانبی برای کنترل بازی را منتشر کرده که با وجود داشتن ایده‌های جالب موفق از آب در نیامدند؛ در ادامه از شما دعوت می‌کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

۱۰.کیکنت با وجود تبلیغات فوق‌العاده و جذابیت ذاتی، از همان ابتدا برای بعضی‌ها مشخص بود که کینکت احتمالا موفقیت خاصی برای مایکروسافت به ارمغان نخواهد آورد. تریلرهای ابتدایی که عرضه می‌شدند، همگی خانواده‌هایی را نشان می‌دادند که با شادی و خوشحالی در حال لذت بردن از دستگاه جدید مایکروسافت بودند و از آن لذت می‌بردند. اما زمان عرضه که رسید، کینکت چیز جالبی از آب در نیامد و یا بهتر است بگوییم از انتظاراتی که مردم داشتند فاصله داشت. نقص‌های کینکت در قسمت‌های رجیستر کردن و تشخیص دقیق، قابل چشم‌پوشی نبود. همچنین مشکلاتی از قبیل عدم دریافت و ثبت امواج حرارتی از پوست‌های تیره را با خود به همراه داشت و به همین دلیل، میزان لذت بردن از کینکت، تا حدودی به قومیت و رنگ پوستتان بستگی داشت! در نتیجه مایکروسافت دست به ساخت کینکتی جدید برای کنسول ایکس‌باکس‌وان زد که دقت و امکانات بسیار بهتری در قیاس با مدل پیشین‌ خود داشت اما یک نقطه ضعف بزرگ باعث شکست این کینکت جدید شد: عدم پشتیبانی بازی‌سازان در نهایت کینکتی که روزی رکوردهای فوق‌العاده‌ای از سرعت فروش در بازار را به نام خود ثبت می‌کرد، اکنون دیگر به طور کامل توسط شرکت مایکروسافت طرد شده است و مدل‌های جدید کنسول‌های این شرکت حتی درگاه کینکت را نیز درون خود قرار نداده‌اند.

۹. گیم‌پد Wii U نینتندو در طراحی و عرضه چنین ایده‌ای به بازار، کمی عجله کرد. ایده اصلی این کنترلر، بازی کردن بازی‌های Wii U بدون نیاز به روشن کردن تلویزیون بود؛ اما طراحی و کاربردش دارای نقص‌های اساسی بود. کنترلر از لحاظ اندازه خیلی بزرگ بود و دست را اذیت می‌کرد و گاهی باعث درد و خستگی می‌شد. از لحاظ زیبایی نیز هیچ هنر و خلاقیت خاصی صورت نگرفته ‌بود و کنترلر از نزدیک، چیز جالبی به نظر نمی‌رسید. پشت کنترلر یک چیز لب مانند هم قرار داشت که هنوز برای شخص من مشخص نشده که دقیقا چه کاربردی داشت! به طور کلی کنسول Wii U یک شکست بزرگ برای نینتندو بود و یکی از ایده‌های ناموفق این کنسول شکست خورده همین گیم‌پد عجیبش بود.

۸. Sixaxis / Dualshock 3 این گزینه خیلی مهم و فریبنده است و باید توجه داشته باشید که ایرادات اساسی دسته‌های پلی‌استیشن۳، مربوط به عدم تغییر نیست. در واقع عدم تغییر ظاهری چندان عیب بزرگی به حساب نمی‌آید و دو نسخه اول Dualshock، با وجود شباهت زیادی که به یک‌دیگر داشتند، از بهترین کنترلرهای سونی و یکی از دلایل مهم موفقیت PS1 و PS2 بودند. اما موضوع اصلی که باعث شده که این دسته در بین شکست خورده‌ها قرار داشته باشد، ایراد مهمی بود که در هنگام انتشار بازیکنان زیادی را ناراضی کرده بود. بگذارید این مشکل را بیشتر باز کنیم. سومین نسل از کنترلر‌های سونی، که با نام Sixaxis شناخته می‌شد، دیگر از قابلیت ویبریشن و لرزش پشتیبانی نمی‌کرد و به جای آن، قابلیت موشن‌کنترل داشت که هیچوقت به طور درست حسابی به درد نخورد. اما خوشبختانه سونی بعد از آن، اشتباه خود را اصلاح کرد و کنترلر Dualshock 3 را معرفی و عرضه کرد که در آن قابلیت لرزش را به دسته اضافه‌کرده بود، هر چند لرزش کنترلر جدید، بسیار ضعیف و نچسب بود و علاوه بر آن، دکمه‌های دسته جدید بسیار کمی شل بودند اما به هر حال نباید فراموش کرد که قابلیت لرزش دسته به واقع یکی از لزومات اصلی یک دسته بازی است که خوشبختانه سونی نیز متوجه آن شد.

۷. دکمه آنالوگ Original PSP سونی هرگز نتوانست بازار کنسول‌های دستی را به طور کامل تحت سلطه خود بگیرد. در نسخه اصلی PSP، به جای اهرم آنالوگ، یک چیز دیسک مانند قرار داشت به نام nub. استفاده از آن مانند کنترل کردن یک دیسک لغزنده بود که به خوبی هم کار می‌کرد اما نه به خوبی آنالوگ‌های معمول، و سوالی که برای هر بازیکنی ممکن بود پیش بیاید این بود که خب چرا به جای این دیسک، یک اهرم آنالوگ کوچک قرار ندادند تا بازیکنان تجربه بهتری از بازی با PSP کسب کنند؟ البته بعدها سونی، در کنسول دستی بعدی خود، PS Vita، این کار را انجام داد و nub را با آنالوگ‌های معمول خود جایگزین کرد، هرچند خود PS Vita نیز به یک شکست برای سونی بدل شد و هرگز نتوانست در مقابل رقیب خود، 3DS، شانسی برای پیروزی داشته‌باشد.

۶. Wiimote و Nunchuk کنترلرهای Wiimote و Nunchuk، تحول بزرگی در صنعت گیم ایجاد کردند، اما در عمل، به جز بازی Wii Sports، در هیچ بازی دیگری کاربرد نداشتند و به درد نمی‌خوردند. در واقع، استفاده از کنترلری که به دو قطعه متفاوت تقسیم شده و هرکدام را باید در یک دست بگیرید و استفاده کنید، حس خوبی به انسان منتقل نمی‌کند. این کنترلر باعث شد یکی از بدترین نسخه‌های Zelda، یعنی Skyward Sword، ساخته شود. عمق فاجعه در حدی بود که خود میاموتو نیز در E3 سال ۲۰۱۰ نمی‌توانست به خوبی با کنترلرها آن را بازی کند!

۵. نینتندو ۶۴ شاید خیلی از طرفداران نینتندو از کنترلر‌های چنگالی شکل کنسول نینتندو ۶۴ دفاع کنند و آن را خلاقانه و منحصر به فرد بنامند؛ اما اگر متعصبانه برخورد نکنیم واقعیت چیز دیگریست و این کنترلر به هیچ وجه چیز جالب و کارامدی نبود. برای بسیاری از کسانی که بار اول این کنترلر را به دست می‌گرفتند، استفاده از این کنترلر بسیار آزاردهنده بود، چراکه شما مجبورید برخلاف عادت، با یک دست، یک طرف کنترلر را گرفته و با دست دیگر، وسط آن را بگیرید تا بتوانید از اهرم آنالوگ استفاده کنید و از سویی دیگر، از چهار دکمه برای کنترل دوربین بازی استفاده کنید. لازم است در اینجا از نینتندو به خاطر اختراع اهرم‌های آنالوگ و از سونی بابت ساخت نخستین کنترلر استاندارد دارای اهرم آنالوگ تشکر کنیم!

۴. کنترلر ایکس‌باکس، Duke می‌توان گفت کنسول نخست مایکروسافت، برخلاف ایکس‌باکس۳۶۰ که از خیلی جهات یکی از موفق‌ترین کنسول‌های بازی در تمام نسل‌ها بوده، یک شکست برای این شرکت محسوب می‌شود. کنسولی که کنترلرهای ابتداییش به نام Duke، چندان تعریفی نداشت و در سایزی بسیار بزرگ ساخته‌شده بود. شاید برخی‌ها برای توجیه بزرگی این کنترلرها دلایلی مطرح کنند، اعم از اینکه مایکروسافت می‌خواسته قشر بزرگ‌سال و قدیمی بازیکنان را به کنسول خود جذب کند؛ اما کسانی که این دلایل را مطرح می‌کنند، این را در نظر نمی‌گیرند که همه بزرگسالان دستِ دیو ندارند! البته مایکروسافت بعدها کنترلری به نام S را طراحی و به بازار عرضه کرد و این کنترلر، به چنان محبوبیتی دست یافت که بعدها برای کنترلرهای کنسول ایکس‌باکس۳۶۰ و ایکس‌باکس وان نیز از همین طراحی الگوبرداری شد. جبران اشتباهات یکی از خصوصیات اصلی شرکت‌های موفق است.

۳. کنترلر Phips CD-I با توجه به کنترل وی‌موت و این کنترلری که می‌خواهیم راجبش صحبت کنیم، متوجه می‌شویم شاید کلا ایده جالبی نباشد که دسته‌های بازی را شبیه کنترل‌های تلویزیون بسازند. دسته‌های فیلیپس از لحاظ طراحی و کاربرد، بسیار بد ساخته شده‌ بودند. در سال ۱۹۹۳، هنگامی که سازندگان سری زلدا راضی شدند بازی خود را روی پلتفرمی، جز پلتفرم نینتندو عرضه کنند، نتیجه‌اش شد دو نسخه نه چندان خوب از این بازی به نام‌های Link: The Faces of Evil و Zelda: The Wand of Gamalon و نسخه‌ای بسیار بدتر به نام Zelda’s Adventure!  

۲. دسته Nintendo Power Glow ایده کار بسیار جذاب و جالب بود. روند ساخت آن نیز در نوع خود جالب و هیجان‌انگیز بود، طوریکه فیلمی نیز با الگوبرداری از آن و با حمایت مالی خود نینتندو به نام «The Wizard» ساخته‌شد؛ اما این کنترلر، یک شکست فوق‌العاده بزرگ بود و هرگز نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد. یکی از علل اصلی شکست این کنترلر، دو بعدی بودن اکثر بازی‌ها در آن سال‌ها (۱۹۸۹) بود و نینتندو باید می‌دانست که این کنترلر، به درد بازی‌های دو بعدی نخواهد خورد. این کنترلر قابلیت‌های فراوانی داشت، از جمله اینکه مثلا با تکان دادن یک انگشت، می‌توانستید از یک سری قدرت‌ها در داخل بازی استفاده کنید یا مثلا در بازی «Double Dragon»، با تکان دادن مچ دست، می‌شد پیکر فردی را برداشته و روی دوش قرار داد؛ اما همه اینها تنها زمانی جالب بودند که محیطی واقعا سه بعدی (مانند آنچه در هدست‌های واقعیت مجازی شاهدش هستیم) وجود داشته باشد. البته موضوع به این چیز‌ها ختم نمی‌شود و مشکلات دیگری نیز با این کنترلر به وجود می‌آمد و خیلی مواقع، از همین قابلیت‌ها نیز، نمی‌شد به درستی استفاده کرد و با کوچکترین عمل غیر ارادی، اتفاقات غیرمنتظره و غیرقابل کنترل در بازی پیش می‌آمد. اما به طوری کلی می‌توان این کنترلر خلاقانه نینتندو را در زمره محصولاتی قرار داد که از زمان خود پیشرفته‌تر و جلوتر بودند! شاید ایده‌های این کنترلر اکنون بسیار بدرد بازی‌های واقعیت مجازی بخورد.

۱. Dreamcast علل مختلفی برای شکست کنسول Dreamcast نام می‌برند، مانند بازاریابی ضعیف، زمان عرضه نامناسب و حمایت ضعیف سازندگان third-party، اما به نظرم مهم‌ترین عاملی که میخی شد بر تابوت این کنسول، کنترلر ضعیف و بد آن بود. کنترلری که سایز بزرگ آن، باعث وزن بسیار زیاد آن شده بود و نگه داشتن آن در دست واقعا موجب آزار و اذیت بازیکنان می‌شد. دکمه‌های کنترلر بسیار ضعیف و بد طراحی شده بودند و اهرم آنالوگ آن بسیار لیز و لغزنده بود و به دل نمی‌نشست. البته هنوز هم، حتی در این روزها، همچنان افرادی وجود دارند که معتقدند این کنسول از زمانه خود جلوتر بود و اگر در سال‌های بعد ساخته می‌شد، قطعا می‌توانست موفق‌تر باشد و این عقیده نیز قابل احترام است. خب دوستان به پایان این مقاله رسیدیم و اکنون از ریش‌سفید‌های سایت می‌خواهیم وارد گود شوند و تجربیات خود از کنسول‌های قدیمی را برایمان به اشتراک بگذارند ... از نظر شما بدترین کنترلر‌های ساخته‌شده تا به امروز چیست؟ و البته سوالی معکوس! بهترین کنترلری که تاکنون با آن بازی کرده‌اید چیست؟ مترجم: محمد قراجه داغی



9 ارديبهشت 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن