محبوبترینها
قیمت دیگ بخار و تولیدکننده اصلی دیگ بخار
معروفترین هدیه و سوغاتی یزد مشخص شد!
آشنایی با انواع دوربین مداربسته ضد آب
پرداخت اینترنتی قبوض ساختمان (پرداخت قبض گاز، برق و آب)
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1797872493
۱۰ کنترلر ناموفقی که در سطحی کلان عرضه شدند
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
۱۰ کنترلر ناموفقی که در سطحی کلان عرضه شدند "ترجمه شده از وبسایت whatculture" در صنعت بازیهای رایانهای، شرکتهای مطرح زیادی وجود دارند که برای کنار زدن رقبا، تمام تلاش خود را به کار بسته و از ایدههای خلاقانه فراوانی استفاده میکنند. به عنوان مثال، شرکت نینتندو در ساخت کنسول Switch، ادعا دارد که از تمام کنترلرهایی که تاکنون ساخته، استفاده کرده است تا کنترلر Switch را سرهم کند؛ به عنوان مثال، دکمههای آنالوگ را از SNES، اهرمهای آنالوگ را از N64، قابلیت موشن-کنترل را از Wii و صفحه لمسی را از دسته Wii U قرض گرفته است. به هر حال، با وجود اینکه بعضی از این ایدهها موفق از آب درمیآیند، بعضیها نیز هیچ موفقیتی به دست نیاورده و برای شرکتها شکست محسوب خواهند شد. وبسایت whatculture بتازگی لیستی از 10 کنترل یا وسیله جانبی برای کنترل بازی را منتشر کرده که با وجود داشتن ایدههای جالب موفق از آب در نیامدند؛ در ادامه از شما دعوت میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید.
۱۰.کیکنت با وجود تبلیغات فوقالعاده و جذابیت ذاتی، از همان ابتدا برای بعضیها مشخص بود که کینکت احتمالا موفقیت خاصی برای مایکروسافت به ارمغان نخواهد آورد. تریلرهای ابتدایی که عرضه میشدند، همگی خانوادههایی را نشان میدادند که با شادی و خوشحالی در حال لذت بردن از دستگاه جدید مایکروسافت بودند و از آن لذت میبردند. اما زمان عرضه که رسید، کینکت چیز جالبی از آب در نیامد و یا بهتر است بگوییم از انتظاراتی که مردم داشتند فاصله داشت. نقصهای کینکت در قسمتهای رجیستر کردن و تشخیص دقیق، قابل چشمپوشی نبود. همچنین مشکلاتی از قبیل عدم دریافت و ثبت امواج حرارتی از پوستهای تیره را با خود به همراه داشت و به همین دلیل، میزان لذت بردن از کینکت، تا حدودی به قومیت و رنگ پوستتان بستگی داشت! در نتیجه مایکروسافت دست به ساخت کینکتی جدید برای کنسول ایکسباکسوان زد که دقت و امکانات بسیار بهتری در قیاس با مدل پیشین خود داشت اما یک نقطه ضعف بزرگ باعث شکست این کینکت جدید شد: عدم پشتیبانی بازیسازان در نهایت کینکتی که روزی رکوردهای فوقالعادهای از سرعت فروش در بازار را به نام خود ثبت میکرد، اکنون دیگر به طور کامل توسط شرکت مایکروسافت طرد شده است و مدلهای جدید کنسولهای این شرکت حتی درگاه کینکت را نیز درون خود قرار ندادهاند.
۹. گیمپد Wii U نینتندو در طراحی و عرضه چنین ایدهای به بازار، کمی عجله کرد. ایده اصلی این کنترلر، بازی کردن بازیهای Wii U بدون نیاز به روشن کردن تلویزیون بود؛ اما طراحی و کاربردش دارای نقصهای اساسی بود. کنترلر از لحاظ اندازه خیلی بزرگ بود و دست را اذیت میکرد و گاهی باعث درد و خستگی میشد. از لحاظ زیبایی نیز هیچ هنر و خلاقیت خاصی صورت نگرفته بود و کنترلر از نزدیک، چیز جالبی به نظر نمیرسید. پشت کنترلر یک چیز لب مانند هم قرار داشت که هنوز برای شخص من مشخص نشده که دقیقا چه کاربردی داشت! به طور کلی کنسول Wii U یک شکست بزرگ برای نینتندو بود و یکی از ایدههای ناموفق این کنسول شکست خورده همین گیمپد عجیبش بود.
۸. Sixaxis / Dualshock 3 این گزینه خیلی مهم و فریبنده است و باید توجه داشته باشید که ایرادات اساسی دستههای پلیاستیشن۳، مربوط به عدم تغییر نیست. در واقع عدم تغییر ظاهری چندان عیب بزرگی به حساب نمیآید و دو نسخه اول Dualshock، با وجود شباهت زیادی که به یکدیگر داشتند، از بهترین کنترلرهای سونی و یکی از دلایل مهم موفقیت PS1 و PS2 بودند. اما موضوع اصلی که باعث شده که این دسته در بین شکست خوردهها قرار داشته باشد، ایراد مهمی بود که در هنگام انتشار بازیکنان زیادی را ناراضی کرده بود. بگذارید این مشکل را بیشتر باز کنیم. سومین نسل از کنترلرهای سونی، که با نام Sixaxis شناخته میشد، دیگر از قابلیت ویبریشن و لرزش پشتیبانی نمیکرد و به جای آن، قابلیت موشنکنترل داشت که هیچوقت به طور درست حسابی به درد نخورد. اما خوشبختانه سونی بعد از آن، اشتباه خود را اصلاح کرد و کنترلر Dualshock 3 را معرفی و عرضه کرد که در آن قابلیت لرزش را به دسته اضافهکرده بود، هر چند لرزش کنترلر جدید، بسیار ضعیف و نچسب بود و علاوه بر آن، دکمههای دسته جدید بسیار کمی شل بودند اما به هر حال نباید فراموش کرد که قابلیت لرزش دسته به واقع یکی از لزومات اصلی یک دسته بازی است که خوشبختانه سونی نیز متوجه آن شد.
۷. دکمه آنالوگ Original PSP سونی هرگز نتوانست بازار کنسولهای دستی را به طور کامل تحت سلطه خود بگیرد. در نسخه اصلی PSP، به جای اهرم آنالوگ، یک چیز دیسک مانند قرار داشت به نام nub. استفاده از آن مانند کنترل کردن یک دیسک لغزنده بود که به خوبی هم کار میکرد اما نه به خوبی آنالوگهای معمول، و سوالی که برای هر بازیکنی ممکن بود پیش بیاید این بود که خب چرا به جای این دیسک، یک اهرم آنالوگ کوچک قرار ندادند تا بازیکنان تجربه بهتری از بازی با PSP کسب کنند؟ البته بعدها سونی، در کنسول دستی بعدی خود، PS Vita، این کار را انجام داد و nub را با آنالوگهای معمول خود جایگزین کرد، هرچند خود PS Vita نیز به یک شکست برای سونی بدل شد و هرگز نتوانست در مقابل رقیب خود، 3DS، شانسی برای پیروزی داشتهباشد.
۶. Wiimote و Nunchuk کنترلرهای Wiimote و Nunchuk، تحول بزرگی در صنعت گیم ایجاد کردند، اما در عمل، به جز بازی Wii Sports، در هیچ بازی دیگری کاربرد نداشتند و به درد نمیخوردند. در واقع، استفاده از کنترلری که به دو قطعه متفاوت تقسیم شده و هرکدام را باید در یک دست بگیرید و استفاده کنید، حس خوبی به انسان منتقل نمیکند. این کنترلر باعث شد یکی از بدترین نسخههای Zelda، یعنی Skyward Sword، ساخته شود. عمق فاجعه در حدی بود که خود میاموتو نیز در E3 سال ۲۰۱۰ نمیتوانست به خوبی با کنترلرها آن را بازی کند!
۵. نینتندو ۶۴ شاید خیلی از طرفداران نینتندو از کنترلرهای چنگالی شکل کنسول نینتندو ۶۴ دفاع کنند و آن را خلاقانه و منحصر به فرد بنامند؛ اما اگر متعصبانه برخورد نکنیم واقعیت چیز دیگریست و این کنترلر به هیچ وجه چیز جالب و کارامدی نبود. برای بسیاری از کسانی که بار اول این کنترلر را به دست میگرفتند، استفاده از این کنترلر بسیار آزاردهنده بود، چراکه شما مجبورید برخلاف عادت، با یک دست، یک طرف کنترلر را گرفته و با دست دیگر، وسط آن را بگیرید تا بتوانید از اهرم آنالوگ استفاده کنید و از سویی دیگر، از چهار دکمه برای کنترل دوربین بازی استفاده کنید. لازم است در اینجا از نینتندو به خاطر اختراع اهرمهای آنالوگ و از سونی بابت ساخت نخستین کنترلر استاندارد دارای اهرم آنالوگ تشکر کنیم!
۴. کنترلر ایکسباکس، Duke میتوان گفت کنسول نخست مایکروسافت، برخلاف ایکسباکس۳۶۰ که از خیلی جهات یکی از موفقترین کنسولهای بازی در تمام نسلها بوده، یک شکست برای این شرکت محسوب میشود. کنسولی که کنترلرهای ابتداییش به نام Duke، چندان تعریفی نداشت و در سایزی بسیار بزرگ ساختهشده بود. شاید برخیها برای توجیه بزرگی این کنترلرها دلایلی مطرح کنند، اعم از اینکه مایکروسافت میخواسته قشر بزرگسال و قدیمی بازیکنان را به کنسول خود جذب کند؛ اما کسانی که این دلایل را مطرح میکنند، این را در نظر نمیگیرند که همه بزرگسالان دستِ دیو ندارند! البته مایکروسافت بعدها کنترلری به نام S را طراحی و به بازار عرضه کرد و این کنترلر، به چنان محبوبیتی دست یافت که بعدها برای کنترلرهای کنسول ایکسباکس۳۶۰ و ایکسباکس وان نیز از همین طراحی الگوبرداری شد. جبران اشتباهات یکی از خصوصیات اصلی شرکتهای موفق است.
۳. کنترلر Phips CD-I با توجه به کنترل ویموت و این کنترلری که میخواهیم راجبش صحبت کنیم، متوجه میشویم شاید کلا ایده جالبی نباشد که دستههای بازی را شبیه کنترلهای تلویزیون بسازند. دستههای فیلیپس از لحاظ طراحی و کاربرد، بسیار بد ساخته شده بودند. در سال ۱۹۹۳، هنگامی که سازندگان سری زلدا راضی شدند بازی خود را روی پلتفرمی، جز پلتفرم نینتندو عرضه کنند، نتیجهاش شد دو نسخه نه چندان خوب از این بازی به نامهای Link: The Faces of Evil و Zelda: The Wand of Gamalon و نسخهای بسیار بدتر به نام Zelda’s Adventure!
۲. دسته Nintendo Power Glow ایده کار بسیار جذاب و جالب بود. روند ساخت آن نیز در نوع خود جالب و هیجانانگیز بود، طوریکه فیلمی نیز با الگوبرداری از آن و با حمایت مالی خود نینتندو به نام «The Wizard» ساختهشد؛ اما این کنترلر، یک شکست فوقالعاده بزرگ بود و هرگز نتوانست موفقیت چندانی به دست آورد. یکی از علل اصلی شکست این کنترلر، دو بعدی بودن اکثر بازیها در آن سالها (۱۹۸۹) بود و نینتندو باید میدانست که این کنترلر، به درد بازیهای دو بعدی نخواهد خورد. این کنترلر قابلیتهای فراوانی داشت، از جمله اینکه مثلا با تکان دادن یک انگشت، میتوانستید از یک سری قدرتها در داخل بازی استفاده کنید یا مثلا در بازی «Double Dragon»، با تکان دادن مچ دست، میشد پیکر فردی را برداشته و روی دوش قرار داد؛ اما همه اینها تنها زمانی جالب بودند که محیطی واقعا سه بعدی (مانند آنچه در هدستهای واقعیت مجازی شاهدش هستیم) وجود داشته باشد. البته موضوع به این چیزها ختم نمیشود و مشکلات دیگری نیز با این کنترلر به وجود میآمد و خیلی مواقع، از همین قابلیتها نیز، نمیشد به درستی استفاده کرد و با کوچکترین عمل غیر ارادی، اتفاقات غیرمنتظره و غیرقابل کنترل در بازی پیش میآمد. اما به طوری کلی میتوان این کنترلر خلاقانه نینتندو را در زمره محصولاتی قرار داد که از زمان خود پیشرفتهتر و جلوتر بودند! شاید ایدههای این کنترلر اکنون بسیار بدرد بازیهای واقعیت مجازی بخورد.
۱. Dreamcast علل مختلفی برای شکست کنسول Dreamcast نام میبرند، مانند بازاریابی ضعیف، زمان عرضه نامناسب و حمایت ضعیف سازندگان third-party، اما به نظرم مهمترین عاملی که میخی شد بر تابوت این کنسول، کنترلر ضعیف و بد آن بود. کنترلری که سایز بزرگ آن، باعث وزن بسیار زیاد آن شده بود و نگه داشتن آن در دست واقعا موجب آزار و اذیت بازیکنان میشد. دکمههای کنترلر بسیار ضعیف و بد طراحی شده بودند و اهرم آنالوگ آن بسیار لیز و لغزنده بود و به دل نمینشست. البته هنوز هم، حتی در این روزها، همچنان افرادی وجود دارند که معتقدند این کنسول از زمانه خود جلوتر بود و اگر در سالهای بعد ساخته میشد، قطعا میتوانست موفقتر باشد و این عقیده نیز قابل احترام است. خب دوستان به پایان این مقاله رسیدیم و اکنون از ریشسفیدهای سایت میخواهیم وارد گود شوند و تجربیات خود از کنسولهای قدیمی را برایمان به اشتراک بگذارند ... از نظر شما بدترین کنترلرهای ساختهشده تا به امروز چیست؟ و البته سوالی معکوس! بهترین کنترلری که تاکنون با آن بازی کردهاید چیست؟ مترجم: محمد قراجه داغی
9 ارديبهشت 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]
صفحات پیشنهادی
182 رستوران بین راهی متخلف و 446 مرکز عرضه قلیان تعطیل شدند
182 رستوران بین راهی متخلف و 446 مرکز عرضه قلیان تعطیل شدند مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد از اول اسفند تاکنون یک میلیون و 900 هزار بازرسی بهداشتی از اماکن عمومی انجام شده است و در این بازرسی ها 182 رستوران بین راهی متخلف و 446 مرکز عرضه قلبزرگان هنر مهمان تخیل مرحوم کلانتری شدند
تکرار به مناسبت زادروز مرحوم پرویز کلانتری بزرگان هنر مهمان تخیل مرحوم کلانتری شدند اکرمی درباره داستانهای مرحوم پرویز کلانتری گفت او درباره عباس کیارستمی علیاکبر صادقی زرینکلک فیروز شیروانلو مرتضی ممیز جعفر روحبخش و باتوجه به روحیات آنها دنیای پنهانشان را به صشهردار کلانشهر اراک: اکثر درختان پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ورزش اراک واکاری شدند
شهردار کلانشهر اراک اکثر درختان پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ورزش اراک واکاری شدند شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اینکه اکثر درختان پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ورزش اراک واکاری شدند گفت قطع تعداد کمی از درختان این پروژه نیز با مجوز کمیسیون ماده هفت صورت گرفته است به گزارش خبرگعرضه زعفران در بورس کالا به خرده مالکین کمکی نکرد/ واسطهها در عمل حذف نشدند
عضو شورای ملی زعفران در گفتوگو با ایلنا عرضه زعفران در بورس کالا به خرده مالکین کمکی نکرد واسطهها در عمل حذف نشدند حسینی نرخ هر کیلوگرم زعفران را بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتوگو با خبرنگار اجزئیات عرضه بنزین برند در کلانشهرها
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اشاره به آغاز عرضه بنزین برند از اول بهمن در برخی از کلانشهرهای کشور گفت در طرح جدید امکان عرضه بنزین زیر قیمت مصوب دولتی در جایگاهها وجود دارد به گزارش مهر منصور ریاحی درباره جزئیات طرح عرضه بنزین برند در جایگاههای سوخت کشور گفت اموافقت با عرضه 5 فیلم برای شبکه نمایش خانگی
موافقت با عرضه 5 فیلم برای شبکه نمایش خانگی شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 5 عنوان موافقت کرد به گزارش ایلنا در جلسه 8 اسفند شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد با عرضه فیلمهای" ما همه گناهکاریم" به تهیه کنندگی محسن آقامدیر صندوق: 2هزار و225 نفر توسط صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی صاحب شغل شدند
مدیر صندوق 2هزار و225 نفر توسط صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی صاحب شغل شدند مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجانغربی گفت امسال تاکنون برای 2 هزار و 225 نفر از جوانان جویای کار در این استان شغل ایجاد شده است جعفر قلیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارنشست خبری سخنگوی قوه قضائیه؛ از توضیح درباره چگونگی آزادی یاسین رامین تا نامه احمدینژاد به ترامپ/ ۶ متهم پرون
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه از توضیح درباره چگونگی آزادی یاسین رامین تا نامه احمدینژاد به ترامپ ۶ متهم پرونده سفارت عربستان روانه زندان شدند سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری آخرین وضعیت پروندههای استخدام مترو یاسین رامین تعاونی ثامن الحجج بابک زنجانی پلاسکو و را تشریح ومسافران پرواز تهران - جیرفت در کرمان پیاده شدند
مسافران پرواز تهران - جیرفت در کرمان پیاده شدند جیرفت - ایرنا - رئیس فرودگاه جیرفت گفت مسافران پرواز تهران - جیرفت که ساعت 10 روز پنجشنبه باید در جیرفت فرود می آمد به علت هوای نامساعد ساعت 13 و 40 دقیقه در فرودگاه کرمان به زمین نشست و مسافران در این فرودگاه پیاده شدند حسین روئکاپیتان و سرمربی استقلال با بازیکنان همراه شدند؟ :: ورزش سه
کاپیتان و سرمربی استقلال با بازیکنان همراه شدند کاپیتان و سرمربی تیم فوتبال استقلال امروز آخرین کسانی بودند که محل تمرین این تیم را ترک کردند به گزارش ورزش سه امروز بازیکنان استقلال با علیرضا منصوریان جلسه ای یک ساعته برگزار کردند که به گفته نصرالله عبداللهی در آن از شرایط م-
علم و فناوری
پربازدیدترینها