تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797106371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین مخدرهای مصرفی نوجوانان/21 تا 24 سال، میانگین سن شروع مصرف موادمخدر - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
حمید رضا صرامی ستاد مبارزه با مواد مخدر
مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح توانمندسازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در آذربایجان غربی خبر داد. به گزارش ایسنا، حمید صرامی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: طرح توانمندسازی و ایمن سازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه درزمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در ۱۲ استان کشور آغاز می‌شود که در حال حاضر در 7 استان قم، قزوین، مرکزی، لرستان، سیستان بلوچستان، کرمان و امروز در آذربایجان غربی اجرا شده  و در  استانهای خراسان، گلستان، تهران، هرمزگان و خوزستان تا ماه آینده اجرا خواهد شد. وی تصریح کرد: در این طرح چند نکته از جمله کاهش تمایل به مصرف مواد در نوجوانان  براساس آموزش های تخصصی، افزایش دانش و آگاهی  دانش آموزان درباره تبعات و عوارض مصرف مواد از طریق آموزشهای مهارتی، ارتقای توانمندی روانی و اجتماعی و آموزش سبک فرزندپروری به پدر و مادر و آگاهی از شیوه‌های آموزش سبک فرزندپروری، دنبال می شود. صرامی با بیان اینکه توانمندسازی دانش آموزان، اولیاء و معلمان سه حلقه اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است خاطر نشان کرد: در این طرح به دنیال یکپارچه سازی خدمات پیشگیرانه در بین والدین، دانش آموزان و مدارس هستیم. وی اظهار کرد: درسال 90 آذربایجان غربی در حوزه اعتیاد در رتبه چهارم قرار داشت که خوشبختانه با اقدامات آموزش و پرورش و دستگاه های پیشگیرانه در سطح استان به رتبه 22 تنزل یافته است. مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: اقدامات خوبی در استان انجام شده اما کفایت نخواهد کرد مگر آنکه مسئولان استانی استمرار در انجام اقدامات پیشگرانه در این حوزه را به جد دنبال کنند. صرامی تصریح کرد: ماری‌جوانا، گل، حشیش، تریاک، قرص روانگردان، ریتالین به ترتیب بیشترین مصرف را در کشور به خود اختصاص داده که در آذربایجان غربی برخلاف این الگو در حوزه نوجوانان بیشترین  مصرف  به ترتیب قرص های روانگردان، تریاک، ماری جوانا، گل و حشیش بوده که نیاز است دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ای با ایجاد فرهنگ سازی از بروز اعتیاد در نوجوانان جلوگیری کنند. مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه میزان گرایش به اعتیاد در دانش آموزان در این استان از میانگین کشوری به شدت پایین است افزود: امیدواریم با استمرار طرح توانمندسازی شاهد ایمن سازی و مصونیت دانش آموزان استان در حوزه اعتیاد باشیم.
وی گفت: آموزش و پرورش یک تنه نمی‌تواند در مقابل اعتیاد بایستد و در سطح دانشگاه نیز باید متولیان در حوزه اعتیاد وارد عمل شده و در استمرار  فعالیتهای پیشگیرانه به طور جد تلاش کنند. صرامی در خصوص وضعیت کارگران صنعتی در رابطه با مصرف مواد مخدر گفت: در سطح کشور میانگین نرخ مصرف مواد مخدر تریاک و مواد سستی‌زا در سطح کارگران صنعتی 8.7 درصد بوده که در آذربایجان غربی 4.5 درصد است.  وی در ادامه همچنین به میانگین مصرف مصرف مواد مخدر شیشه و حشیش در بین کارگران صنعتی اشاره کرد و گفت: براساس گزارشات، میانگین مصرف شیشه در حوزه محیط صنعت8.3 درصد و در آذربایجان غربی 7 درصد و میانگین کشوری مصرف حشیش 6.8 درصد که در آذربایجان غربی 2.5 درصد بوده است. صرامی به تمایل مردم استان به خدمات پیشگیرانه مواد مخدر اشاره کردو افزود: تمایل به اقدامات پیشگیرانه در کشور  69 درصد و درآذربایجان غربی 77 درصد بوده که این آمار نشان می دهد مردم استان تمایل زیادی به بحث های مشارکتی، اجتماعی شدن و مداخله در سرنوشت خویش را دارند. وی با بیان اینکه براساس آمار 58 درصد معتادین زیر 34 سال سن دارند تصریح کرد: در تحقیقات اخیر میانگین سن شروع مصرف مواد 21 تا 24 سال بوده که  در آذربایجان غربی 23سال است لذا باید مسئولان به جد مراقب باشند تا با کاهش سن اعتیاد در استان مواجه نشویم. مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه مصرف چند ماده‌ای مواد مخدر در دانش آموزان مشاهده نمی‌شود افزود: خوشبختانه براساس اقدامات انجام شده سطح آگاهی دانش آموزان آهسته آهسته افزایش می یابد و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با نگاه ویژه برای زیر چتر قراردادن همه دانش آموزان در این طرح  موجب کاهش میل به مصرف مواد مخدر  و کاهش آسیبهای اجتماعی در بین نوجوانان شود.
انتهای پیام



سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن