تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797133152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب بیش از ۳۱۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۵


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جذب بیش از ۳۱۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۵
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جذب بیش از ۳۱۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۵ خبر داد.
روز نو : به گزارش ایلنا، اکبرترکان از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۵ بیش از ۵۰۷۰ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد هفت‌گانه کشور صورت گرفته که مقایسه آمارهای سال ۹۴ و ۹۵، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد و این موضوع، نشان‌دهنده توجه شورای‌عالی مناطق آزاد به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است.
ترکان افزود: براساس آمارها در سال ۹۱ فقط در مناطق آزاد کیش و قشم جذب سرمایه خارجی صورت گرفته بوده که جمع این سرمایه‌گذاری کمتر از ۳۳ میلیون دلار بود در حالی‌که در پایان سال ۹۵، مجموع سرمایه خارجی جذب شده در این مناطق به بیش از ۲۷۰۰ میلیون دلار رسید.
وی این افزایش را ناشی از توجه دولت تدبیر و امید به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: سال ۹۵ بیشترین جذب سرمایه خارجی در منطقه اقتصادی قشم صورت گرفته که بیش از ۲۶۰۰ میلیون دلار را وارد چرخه اقتصادی این منطقه و کشور کرده است.
ترکان علت افزایش جذب سرمایه‌های خارجی در مناطق آزاد کشور را اجرای جهت‌گیری‌های کلان شورای‌عالی مناطق آزاد بیان کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم و با تاکیدات رئیس‌جمهور، توسعه و تسریع در عمران و آبادانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراه با توانمند سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این مناطق در دستور کار قرار گرفت و هدف این بود که مناطق آزاد به پیشتازان توسعه و الگویی برای کشور تبدیل شوند.
دبیر شورای عالی مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: تلاش کردیم ارکان مختلف حاکمیت به  قابلیت‌های مناطق آزاد به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای تقویت اقتصاد ملی باور داشته باشند که می‌توانند به افزایش سهم اقتصاد درحال گذار به اقتصاد پیشرفته و مقاوم از اقتصاد بین الملل بینجامند.
ترکان گفت: در این راه در ابتدا به شناسایی پیش روی تحقق این اهداف پرداختیم و سه دسته چالش سیاسی، نهادی و محدودیت‌های زیرساختی شناخته شد. چالش‌های سیاسی توسعه مناطق آزاد عمدتا ناشی از جریان ایران هراسی و تحریم‌های اقتصادی محدود کننده همکاری‌های اقتصادی بین المللی کشور بود که با به سرانجام رسیدن برجام به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای دولت، کمرنگ تر شد.
وی برخی مقررات بازدارنده و عدم پایبندی برخی دستگاه‌ها و نهادها به الزامات و تکالیف قانونی را از جمله چالش‌های نهادی پیش رو در ابتدای دوره فعالیت دولت‌یازدهم برشمرد و گفت: تدبیر شخص رئیس‌جمهور و تلاش‌های مجموعه همکاران در شورای‌عالی مناطق آزاد و همکاری نهادها و سازمان‌های ذیربط باعث شد این چالش نیز تا حد زیادی مرتفع شود.
مشاور رئیس جمهور درباره محدودیت‌های زیرساختی مناطق آزاد نیز گفت: دولت یازدهم مناطق آزاد را در شرایطی تحویل گرفت که طرح های توسعه ای و زیرساختی فراوانی در این مناطق به صورت نیمه تمام باقی مانده بود و طولانی شدن فرایند تکمیل و توسعه این مناطق، اعتماد را از سرمایه گذاران خارجی سلب کرده بود. در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفت تا ضمن رفع این محدودیت ها و باز تعریف نقش هر یک از مناطق آزاد، اعتماد سازی مجدد انجام شود که جذب بیش از ۳۱۰۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۵ در این مناطق، حاکی از موفقیت ما است.
ترکان مجموع هزینه‌های عمرانی (سرمایه‌ای) انجام شده در این مناطق در سال ۹۵ را بیش از ۹.۱۹۸.۰۰۹ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: به عقیده ما هزینه‌های عمرانی در مناطق آزاد نوعی سرمایه گذاری است که به جذب بیشتر سرمایه خارجی در این مناطق می انجامد و بیان این نکته اهمیت دارد که کل این هزینه های انجام شده، از محل منابع داخلی سازمان های مناطق آزاد بوده است.






تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن