تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797971848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی به غرب ایران رسید+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی به غرب ایران رسید+عکس
خبرگزاری فارس: دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی به غرب ایران رسید+عکس
در سالی که به عنوان «اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل» نامگذاری شده و استان لرستان هم به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده، شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و ناامیدی سرمایه‌گذاران در غرب کشور هستیم.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت بیان روز نوشت: اقتصاد مقاومتی واژه ای که امسال با توجه به نامگذاری که رهبر انقلاب ،امسال را باعنوان "اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل "داشته اند بیشتر  در محافل و تریبون ها مطرح می شود. نسخه شفاه بخشی که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و تورم می باشد. حمایت از تولید داخلی و حذف کالاهی خارجی در زندگی ایرانی اسلامی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر باشد موضوعی که نیاز به بستر سازی در کشور دارد . "رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعددی که با مسئولان و  اقشار مختلف مردم داشته اند به مانند همیشه موضوع اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید کنندگان را مهم و ضروری دانستند و گفتند: «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» این است که مسئولان باید برای یکایک بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه‌ریزی و آنها را به‌صورت واقعی اجرا کنند. ایشان حمایت از تولید داخلی را از ارکان اقتصاد مقاومتی برشمردند و افزودند: در پرتو این سیاست، دستگاههای دولتی باید ضمن حمایت از تولیدگران برای محصولات آنها بازار بوجود آورند و واردات محصولات مشابه خارجی را به دقت کنترل کنند." حمایت وفعال سازی واحدهای تولیدی از بسترهای مهم رونق اقتصادی و عدم وابستگی به خارج که می تواند در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی موثر باشد. دولت تدبیر در اقدامی قابل تحسین که نشان دهنده برنامه ریزی و درک محرومیت های استان های کمتر برخوردار،استان لرستان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد. انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در این میان ظرفیت مناسبی را برای جبران  محرومیت های استان و رونق فعالیت های تولیدی است که تا کنون بیشتر این مسئله به صورت تردد مسئولین ارشد دولتی به این استان نمود پیدا کرده است.

در این میان که لرستان در هیاهوی انتخاب به عنوان منطقه پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است،احمد علی الواری مدیر واحد تولیدی واحد مرغ تخم گذار که در سال های اخیر به عنوان واحد تولیدی نمونه انتخاب شده مجبور در سایه کم لطفی ها،واحد تولیدی خود را تعطیل کند.   احمد علی الواری تولید کننده واحد مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار بیان روز با اشاره به تعطیلی واحد تعطیلی خود اظهار داشت: طرح مرغ تخم گذار را از سال 85 آغاز کرده ایم و در سال 86به بانک ملت معرفی و در سال 87با بانک عقد قرار داد کردیم. وی با اشاره به طولانی شدن مدت مشارکت بانک بیان کرد:علی رغم طولانی شدن مدت زمان مشارکت ما و بانک،واحد تولیدی مرغ تخم گذار در سال 89به بهره برداری رسید. الواری با با بیان اینکه حدود 3میلیارد ریال بانک تسهیلات به این واحد اختصاص داده است ادامه داد:از این میزان 2میلیاردو600میلیون ریال به عنوان سرمایه ثابت و 400میلیون ریال هم سرمایه در گردش بوده است.

  این تولید کننده نمونه پلدختری اضافه کرد:با توجه به فعالیت خوبی که در سال های اخیر داشته ایم در سال های 89تا93 به عنوان تولید کننده نمونه استانی انتخاب شدیم. وی یادآورشد:به طوری که زمانی صداوسیما برای معرفی کارآفرین برتر به عنوان الگو به شهرستان سفر می کردند حتما سری به ما هم می زدند. الواری با اشاره به اینکه واحد تولیدی تخم گذار ما 20هزار قطعه ای بود افزود:میزان تولیدی این واحد 450تن که علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان به استان های همجوار هم تخم مرغ صادر می کردیم. این تولید کننده با اشاره به پرداخت 3میلیارد ریالی تسهیلات بانک عنوان کرد:هم اکنون 4میلیارد ریال معوقه بانکی با نرخ 18درصد داریم .

  وی ادامه داد:متاسفانه بانک ملت بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور،در قبال این واحد تولیدی ومصادره آن اجرائیه صادر کرده است. این شهروند پلدختری با انتقاد  از برخورد بانک ها با سرمایه گذاران تصریح کرد:زمانی این واحد تولیدی با 600میلیون تومان مشارکتی بین بانک و سرمایه گذار راه اندازی می شد ولی هم اکنون این واحد را نمی توان با 10میلیارد ریال هم راه اندازی کرد،چرا بانک به جای مصادره مرغداری مبادرت به مصادره ساختمان مسکونی ضامن های ما کرده است؟ [تعطیلی واحد مرغداری نمونه پلدختر] الواری افزود:به دلیل نبود سرمایه در گردش و صدور اجرائیه از اول امسال این واحد تولیدی تعطیل شده و حدود 400نفر هم بیکار شدند. این تولید کننده پلدختری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی وحمایت از تولید داخلی عنوان کرد:وقتی رهبر انقلاب راه را مشخص کرده چرا مسئولان حمایت نمی کنند . وی بیان کرد:اقتصاد مقاومتی فقط به جلسه وصحبت نیست ومسئولین واقعا باید دست تولیدکنندگانی مثل ما را بگیرند. الواری با بیان اینکه اشتغال دغدغه خانواده های منطقه محروم پلدختر است یادآورشد:این روزها که کار استخدامی دولتی نیست ،رونق این واحدهای تولیدی مهم و موثر به نوعی که دیگر نیاز نیست جوانان ما برای پیدا کردن شغلی به تهران یا شهر دیگری بروند. این تولید کننده نمونه لرستانی با اشاره به پرداخت فیش های نجومی ادامه داد:وقتی یک مدیر به راحتی 300میلیون یا بیشتر به عناوین مختلف حقوق دریافت می کند این مصداق بارز خیانت به اقتصاد کشور است. وی افزود:در منطقه محروم پلدختر،واحد تولیدی ما به خاطر نداشتن یک قلم از حقوق های نجومی باید تعطیل شود که این واقعا ظلم بزرگی در قبال بخش خصوصی است. وی با تاکید براینکه مسئولان به وعده های خود در حمایت از تولید کنندگان عمل کنند یادآور شد:انتظار داریم استاندار لرستان نسبت به فعال سازی این واحد تولیدی که در سال های اخر هم نمونه بوده همت کنند و از بیکاری تعداد زیادی از خانواده ها که به صورت مستقیم وغیر مستقیم از این مرغداری ارتزاق می کنند مساعدت داشته باشند.  به نظر می رسد که مسئولان استانی کمی باید واقع بینانه تر عمل کنند و نسبت به واقعیت های اقتصادی برنامه ریزی های لازم را داشته باشند زیرا انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی فقط برای یک بار می باشد وشاید دیگر تکرار نشود.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهاب پبام/

95/05/16 :: 14:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن