تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796892010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایستگاه سلامت دانشجویان افغاستانی در گلشهر مشهد بر پا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ایستگاه سلامت دانشجویان افغاستانی در گلشهر مشهد بر پا شد
خبرگزاری فارس: ایستگاه سلامت دانشجویان افغاستانی در گلشهر مشهد بر پا شد
نخستین همایش عملی دانشجویان افغانستانی با شعار «بهبود زندگی» با برپایی ایستگاه سلامت، غرفه کتاب و مشاوره حقوقی در منطقه «گلشهر» مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) نخستین سلسله همایش‌های عملی «بهبود زندگی» با برپایی غرفه‌های سلامت، کتاب و کتاب خوانی و مشاوره حقوقی در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در «گلشهر» مشهد افتتاح شد. در نخستین روز برپایی این همایش، غرفه سلامت دانشجویان افغانستانی که در بخش‌های مختلف به ارائه خدمات برای افغانستانی‌ها و ایرانی‌ها پرداختند با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. در این ایستگاه خدمات کنترل و اندازه گیری قند خون، کنترل فشار خون، کنترل وزن و قد و آموزش و مشاوره در بخش‌های مختلف برای افراد و خانواده‌ها به صورت رایگان انجام می‌شد. «سُمیَه کلانی» دانشجوی افغانستانی و دبیر این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، جزئیات بیشتری از فعالیت‌های این همایش علمی تشریح کرد.

وی افزود: این همایش در رشته‌های مختلف علمی و فرهنگی به شکل عملی روز جمعه افتتاح شد و تا 3 روز دیگر بر پا خواهد بود. وی برپایی غرفه سلامت را از مهم‌ترین بخش‌های این همایش عنوان کرد و گفت: این غرفه توسط تعدادی از دانشجویان افغانستانی در رشته‌های مختلف پزشکی، هوشبری، مامایی، پرستاری و با حضور برخی از پزشکان مهاجر بر پا شده و قرار است که به شکل دوره‌ای هر سه ماه در تمام مناطق محروم مشهد برای افراد نیازمند افغانستانی و ایرانی خدمات ارائه بدهند. وی در ادامه ضمن تشکر از شهرداری منطقه 5 مشهد به خاطر همکاری در برگزاری این همایش افزود: سالن ورزشی «شهدای مدافع حرم» توسط شهرداری در اختیار ما قرار گرفت و در سایر بخش‌ها هیچ کمکی از جایی به ما نشد و تمام هزینه‌های این همایش توسط خود دانشجویان افغانستانی پرداخت شد و حتی امکانات پزشکی نیز با کوشش خود آنان فراهم شد.

دبیر این همایش در مورد سایر غرفه‌ها افزود: از بخش‌های دیگر همایش غرفه کتاب است که در این بخش ما یک نوآوری انجام دادیم و از دانش‌آموزان و دانشجویانی که به کتاب‌های درسی خود نیازی ندارند، خواستیم آنها را در اختیار غرفه کتاب قرار دهند و دانش آموزان و دانشجویانی که به آن کتاب‌ها نیاز دارند از آنها استفاده کنند. وی در مورد برپایی نمایشگاه گل و گیاه توسط دانشجویان افغانستانی افزود: امروز نمایشگاه گل و گیاه توسط تعدادی از دانشجویان افتتاح شد و علاوه بر نمایش گل و گیاه، یکی از دانشجویانی که در این رشته تخصص دارد در مورد آموزش انواع گل و گیاه به علاقمندان مشاوره خواهد داد. کلانی در ادامه افزود: برپایی مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این همایش است که از فردا در رشته‌های مختلف آغاز و در روز اختتامیه برندگان معرفی خواهند شد و اداره تربیت بدنی و شهرداری مشهد در اجرای این برنامه با ما همکاری دارند.

«آمنه صابری» دانشجوی پزشکی مشهد و از اعضای گروه غرفه سلامت در مورد استقبال از غرفه سلامت، گفت: در همین ساعت اول استقبال فوق‌العاده بود و الان اکثر افراد در نوبت هستند تا وارد سالن شوند و ما هم خوشحالیم که به مردم نیازمند این منطقه خدمات ارائه می‌دهیم. وی در مورد بخش‌های غرفه سلامت افزود: در این غرفه بخش‌های مختلفی وجود دارد مانند آزمایشگاه که در 5 رشته مختلف به مراجعان خدمات و مشاوره می‌دهیم. بخش سل شناسی را داریم که افراد را با علائم این بیماری و راه‌های جلوگیری از آن آشنا می‌کنیم. صابری در ادامه افزود: در بخش خون شناسی، انواع کم خونی و علائم کم خونی و در بخش کودکان در مورد بیماری کودکان برای افراد مشاوره‌های لازم صورت می‌گیرد و اگر افرادی بیمار تشخیص داده شوند توسط پزشک گروه، ویزیت و برای آزمایش‌های تخصصی‌تر به آزمایشگاه معرفی خواهند شد. وی در ادامه به بخش ویروس شناسی اشاره کرد و افزود: در این بخش خانواده‌ها را با علائم بیماری ایدز آشنا می‌کنیم و راه‌های انتقال و پیشگری از این بیماری را معرفی و مشاره‌های لازم را در مورد این بیماری ارائه می‌دهیم.

«حبیب رضایی» یکی از اهالی گلشهر که برای بررسی وضعیت سلامتی خود آمده بود، به خبرنگار فارس گفت: تشکر می‌کنم از پزشکان و دانشجویان افغانستانی که در این منطقه محروم هم برای مهاجرین و هم برای انصار در گلشهر بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای خدمت می‌کنند.    وی افزود: در مناطق محروم به خاطر فقدان امکانات مردم کمتر به پزشک و مشاوره‌های پزشکی مراجعه می‌کنند و ایجاد چنین پایگاه‌هایی می‌تواند سطح آگاهی مردم منطقه را بالا ببرد و در بهبود زندگی آنان تاثیر خوبی داشته باشد. انتهای پیام/ح

95/05/16 :: 13:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن