تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796407289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد در انتظار خاطره جاودانه نصف‌جهان از ریو 2016


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهددر انتظار خاطره جاودانه نصف‌جهان از ریو 2016
خبرگزاری فارس: در انتظار خاطره جاودانه نصف‌جهان از ریو 2016
المپیک ریو 2016 در حالی آغاز شد که دو ورزشکار اصفهانی در جمع مدال‌آوران احتمالی ایران قرار داشته و می‌توانند به حسرت دیرینه مدال نداشتن ورزش نصف‌جهان در این رویداد بزرگ خاتمه بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی ریو آغاز شد و ورزشکارانی از 206 کشور جهان در رشته‌های جهان با یکدیگر رقابت‌ خواهند کرد. حضور ورزشکاران اصفهانی در مسابقات المپیک از رقابت‌های 1964 توکیو آغاز شد که رضا استکی در رشته وزنه‌برداری و حسین غفوری‌زاده در رشته دوومیدانی نخستین ورزشکاران استان بودند که فرصت شرکت در این رویداد را به دست آوردند. شرکت ورزشکاران نصف‌جهان در این رقابت‌ها تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است که در المپیک ریو، تعداد ورزشکاران اصفهانی به پنج‌نفر افزایش پیدا کرده است. *حسرتی به بلندای المپیک ورزشکاران اصفهانی تاکنون تجربه کسب مدال المپیکی را نداشته‌اند و سهم ورزش این دیار از بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی جهان تنها حسرت بوده است، حالا چشم ورزش‌دوستان اصفهانی به پنج ورزشکاری است که از این استان راهی سرزمین قهوه شده‌اند. در بین ورزشکاران اصفهانی اعزامی به المپیک، سهراب مرادی و سجاد مردانی دو ورزشکاری هستند که در لیست مدال‌آوران احتمالی ایران قرار دارند و هر دو ورزشکار اگر در شرایط اوج خود باشند، کسب مدال طلا نیز دور از دسترس نخواهد بود.

*دومین حضور المپیکی رضا قاسمی، نخستین ورزشکار اصفهانی بود که موفق شد سال گذشته در مسابقات گزینشی قزاقستان، سهمیه حضوردر المپیک را به دست آورد. وی که بعد از حضور در المپیک لندن، باید در ریو دومین تجربه المپیکی خودش را پشت سر بگذارد، برای نخستین بار توانست تیم ایران را در آسیا در دوهای سرعت، صاحب عنوان کرده و پرچم کشورمان را به اهتزار درآورد. این ورزشکار اصفهانی تلاش می‌کند در رقابت‌های دوی 100 متر، بتواند از خود رکورد بر جای بگذارد، دونده ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های دوی 100 متر روزهای 23 و 24 مرداد به میدان می‌رود.

*امیدواری به مدال طلا سجاد مردانی، نخستین حضور خود را در المپیک را تجربه می‌کند، با این حال بسیاری امیدوار هستند که با توجه به عملکرد خوب سجاد مردانی در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی، بتواند بار دیگر برای ایران افتخار آفرینی کند. این تکواندوکار وزن+87 اصفهانی در حال حاضر رقبای بسیار قدرتمندی در وزن چهارم دارد اما تلاش دارد در این مسابقات نتیجه زحماتش را بگیرد. رقابت‌های وزن چهارم تکواندو هم روزهای 30 و 31 مرداد برگزار می‌شود.

*بانوی رکوردساز اصفهانی گلنوش سبقت‌الهی نخستین بانوی اصفهانی است که با کسب سهمیه، در این رویداد بزرگ شرکت خواهد کرد. سبقت‌اللهی سال گذشته و به هنگام برگزاری مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا در کشور هند و در فینال رشته تپانچه 10 متر بانوان با قرار گرفتن بر روی پله چهارم این رقابت‌ها توانست سهمیه المپیک ریو 2016 را کسب کند. انتظار مدال‌آوری از این بانوی تیرانداز اصفهانی وجود ندارد اما امیدوار هستیم که نتیجه ایده‌آلی را به ثبت برساند.

*شانس اول طلا در وزنه‌برداری این وزنه‌بردار لنجانی دسته 94 کیلوگرم تیم ملی تلاش می‌کند که با حضور پرقدرت در این رقابت‌ها، به جبران مافات المپیک لندن بپردازد که با ناکامی پایان یافت. مرادی بامداد روز یکشنبه 24 مرداد به روی تخته می‌رود و با توجه به رکوردهای ثبت شده، کسب مدال طلای وی در ریو قطعی به نظر می‌رسد.

*در اندیشه کار بزرگ والیبالی بدون شک حضور امیر غفور در این رقابت‌ها به عنوان سهمیه اصفهانی المپیک، افتخار بزرگی برای والیبال نصف‌جهان است که توانسته در نخستین تجربه المپیکی والیبال، نماینده داشته باشد. تیم ملی والیبال ایران امیدوار است با صعود از مرحله گروهی شانسی به جمع 4 تیم برتر المپیک راه پیدا کند، کاری که سخت و دشوار است اما ناممکن نیست.  رقابت‌های والیبال المپیک از روز 18 مرداد با نبرد ایران و آرژانتین برای ورزش ایران آغاز می‌شود.

* هت‌تریک سجاد مرادی در المپیک محمد طلایی نخستین ورزشکار اصفهانی است که توانسته در دوره متوالی دوبنده تیم ملی کشتی آزاد را در این رقابت‌ها بر تن کند. طلایی در المپیک 1996 آتلانتا در ترکیب تیم کشتی آزاد کشورمان در وزن 57 کیلوگرم با حریفانش مبارزه کرد و در پایان در رده ششمی قرار گرفت. طلایی چهار سال بعد با تجربه بیشتری این بار در وزن 63 کیلوگرم، به روی تشک رفت و در یک قدمی مدال از کسب این مهم بازماند. هت‌تریک حضور در المپیک نیز به سجاد مرادی دونده باسابقه کشورمان اختصاص دارد. مرادی در المپیک‌های آتن 2004، 2008 پکن و لندن 2012 حضور داشته است و یکی از پر سابقه‌ترین المپین‌های ایرانی به شمار می‌رود. رضا قاسمی و سهراب مرادی نیز دو ورزشکار دیگر اصفهانی هستند که برای دومین بار سهمیه حضور در المپیک را دریافت کرده‌اند و این روزها در ریو حضور دارند.

انتهای پیام/63077/صا40

95/05/16 :: 09:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن