تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797845170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت پوسیدگی دندان‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: علت پوسیدگی دندان‌ها
استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد، گفت: مسواک زدن و نخ دندان باید از همان بچگی انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر سید حسین اینانلو در خصوص علت پوسیدگی دندان ها و درمان آنها، اظهارداشت: مهمترین فاکتور در درمان دندان های خراب، این است که علت پوسیدگی را بشناسیم و بعد آن را درمان کنیم چون خیلی از بیماران زمانی که مراجعه می کنند و در مورد پوسیدگی صحبت می شود همان ذهنیت قدیم را دارند که دندان کرم خورده و هیچ درکی از نحوه و ایجاد پوسیدگی که علت اصلی آن وجود باکتری و فعال شدن باکتری ها است، ندارند.


عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، افزود: بسیاری از مردم زمانی که مسواک و نخ دندان می زنند آن هم در ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه فکر می کنند با از بین بردن و برداشتن مواد غذایی روی دندان ها بهداشت را کامل انجام داده اند در صورتی که متوجه نیستند علت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به دلیل برداشتن پلاک باکتریایی است که روی دندان یا لای دندان ها قرار دارد نه حذف مواد غذایی و باید این پلاک ها به خوبی برداشته شود چون ممکن است باکتری ها را فعال کرده و عامل پوسیدگی از همان جا شروع می شود.


این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ادامه داد: این پوسیدگی ها چون به چشم دیده نمی شوند باید هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه شود تا پوسیدگی های جدیدی که هنوز دیده نشدند و به درد نرسیدند توسط دندانپزشک تشخیص و درمان شوند.


اینانلو اظهار داشت: در ۶ ماهگی که اولین دندان در دهان رشد می کند، این باکتری ها هم فعال می شوند که می تواند از مادر بچه به دهان بچه منتقل شود و باید از همان موقع بهداشت دهان را شروع کنیم چون از همین سن پوسیدگی دندان ها شروع می شود.


وی افزود: از ۶ ماهگی که دندان های شیری در دهان رویش پیدا می کند باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم و درست انجام دهیم و با این کار می توانیم ریسک پوسیدگی را در دهان فرد پایین بیاوریم و هر چه بهداشت از همان ابتدا کمتر باشد ریسک پوسیدگی بالاتر می رود بخاطر اینکه باکتری هایی که عامل پوسیدگی هستند در دهان آن فرد بیشتر می شود و نوع بزاق و نوع شرایط دهان به سمتی می رود که اسیدی تر می شود و باعث می شود پوسیدگی ها بیشتر و راحت تر ایجاد شود.


اینانلو تاکید کرد: مسواک زدن و نخ دندان و بهداشت باید از همان بچگی انجام شود چون از ابتدا است که می توانیم پیشگیری و مانع از ایجاد پوسیدگی دندان ها شویم.


استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد افزود: خیلی از روش های بهداشتی را بیماران اطلاع ندارند و فقط از مسواک و نخ دندان استفاده می کنند در صورتی که همین دو آیتم را هم درست انجام نمی دهند و درصد خیلی بالایی از افراد هستند که مسواک می زنند اما روش صحیح آن را بلد نیستند.


به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که بهداشت دهان و دندان فقط به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ختم نمی شود، گفت: می توان از دهان شویه ها که خاصیت ضد پوسیدگی دارند مثل فلوراید، وارنیش ها، دهانشویه های فلوراید و واتر ژل ها و دستگاه هایی که آب و با فشار بالا پمپ می کنند به فضاهای داخل دندان مانع از رشد این باکتری ها شد استفاده کنند و همه این موارد باید با توجه به ریسک پوسیدگی که در دهان هست ارزیابی شود و این روش ها برای بیمار توضیح داده شود و با توجه به شرایط بیمار توصیه شود از چه روشی استفاده کند.


اینانلو در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که در دهان روکش، بریچ و یا ارتودنسی و دست دندان پارسیل دارند بیشتر باید به بهداشت دندان ها اهمیت بدهند تا ریسک پوسیدگی در دهان فرد کمتر شود.








۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن