تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797854091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قالیباف یا رئیسی؛ کدام‌یک کناره می‌کشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: قالیباف یا رئیسی؛ کدام‌یک کناره می‌کشد؟
مهمترین موضوع در این زمینه عدم هرگونه شباهت بین آقایان قالیباف و رئیسی از بعد ایدئولوژیک و خواستگاه فرهنگی می‌باشد. رئیسی منتسب به بخش تند جناح راست با تفکرات سنتی در مباحث فرهنگی و روحیه تهاجمی مقابله با غرب می‌باشد در صورتیکه قالیباف از بعد فرهنگی و همچنین نوع نگاه به غرب در فاصله دوری به این پایگاه قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : رضا احمدی- امروزه همزمان دو موضوع در خصوص نسبت فعالیتهای انتخاباتی قالیباف و رئیسی مطرح است؛ اول اینکه قالیباف را کاندیدای پوششی رئیسی می‌دانند و یاور او در مناظرات که در نهایت به‌نفع او کنار خواهد رفت. دوم اینکه قالیباف و رئیسی تا چند روز مانده به انتخابات در کنار هم و مجزا البته بدون تخریب همدیگر به فعالیتهای انتخاباتی ادامه داده و سپس بر اساس نظر‌سنجی یکی از دو نفر به نفع آن دیگری کنار رود.


به‌‌نظر می‌رسد، فقط بخشهای از دو ایده مطرح شده از جمله حضور مکمل در مناظرات و همچنین عدم تخریب اجرائی شده و سایر ایده‌ها اجرا نخواهد شد و در نهایت چه بر اساس طرحی که پنهانی توافق شده و یا جبر و تحلیل فضای انتخاباتی آینده،‌ هیچکدام به‌نفع دیگری کناره‌گیری نخواهد کرد.


1-  مهمترین موضوع در این زمینه عدم هرگونه شباهت بین آقایان قالیباف و رئیسی از بعد ایدئولوژیک و خواستگاه فرهنگی می‌باشد. رئیسی منتسب به بخش تند جناح راست با تفکرات سنتی در مباحث فرهنگی و روحیه تهاجمی مقابله با غرب می‌باشد در صورتیکه قالیباف از بعد فرهنگی و همچنین نوع نگاه به غرب در فاصله دوری به این پایگاه قرار دارد.


2-   عدم سابقه همکاری مشترک و تضاد قابل توجه در سوابق رویارویی‌های قبلی قالیباف و حلقه اطرافیان آقای ریسی نیز قابل توجه می‌باشد. یاوران و استراتژیستهای ستاد آقای ریسی طیفی از سعید جلیلی و همکاران سابق احمدی‌نژاد و نحله فکری جبهه پایداری را شامل می‌شوند که خود مشخص است که هیچ قرابت و نزدیکی فی‌مابین این طیف و قالیباف مشاهده نمی‌شود. اگر قرار به همکاری بود است می‌بایست در انتخابات 92 بین جلیلی و قالیباف اتفاق می‌افتاده است. که اینطور نشده است و در هیچ زمانی جبهه پایداری و اعضای دولت احمدی‌نژاد که فعالان ستاد رئیسی می‌باشند به قالیباف روی خوش نشان نداده‌اند. در زمان تشکیل دولت توسط همین طیف و تصدی شهرداری توسط قالیباف تنشها و تضادهای بیشتری از دولت یازدهم شاهد بوده‌ایم که یکی از علتهای اصلی آن نیز همین تفاوت اصلی و بنیادین فرهنگی و اختلافات دیگر طرفین است. 


قالیباف به جز انتساب خود به جبهه اصولگرایان که به‌خاطر دیدگاه فردی و محصول حضور وی در سپاه در زمان دولت اصلاحات می‌باشد از بعد فرهنگی و سوابق اجرائی کمترین قرابتی با این جناح نداشته و ندارد و از سوی سران این جبهه در بهترین حالت بیشتر به عنوان شخصیتی بدون اصالت فرهنگی منتسب به این جریان شناخته می‌شود. قالیباف نیز در ادوار گذشته به دلیل ذات و شخصیت خود و همچنین برخی فعالیتهای سینوسی بر این فاصله دامن زده است و سعی نموده خود را فردی عملگرا اما با خواستگاه راستگرائی معرفی نماید. که نتیجه این دوری رشد فزاینده دشمنی و عدم اعتماد فیمابین می‌باشد که در حواشی رای انتخاب به قالیباف در شورای شهر دوم و سوم و پشت‌پرده‌های مرتبط در انتخابات شورای شهر سوم و چهارم و افتراق این دو طیف قابل مشاهده می‌باشد.


3-   به دلایل پیش گفته پایگاه رای این دو طیف راستگرا نیز با یکدیگر متفاوت است. در صورت صرفنظر از تحلیل رای استان خراسان رضوی که زادگاه این دو نامزد می‌باشد، بقیه پایگاه رای رئیسی و قالیباف تقریبا از هم جدا می‌باشد. رئیسی چشم به رای سازمانی برخی نهادها دارد که یکبار در سال 84 چند روز قبل از انتخابات از قالیباف روی گردان شده و سبب پیروزی احمدی‌نژاد را فراهم نموده و دیگر نیز به سمت او گرایش پیدا نکرده‌اند. انصراف جلیلی و حضور وی در این ستاد نیز به همین دلیل تحلیل می‌شود. علاوه بر این با اقداماتی از جمله توزیع آرد متبرک و سرکشی به محرومان و از سوی دیگر، عدم حضور احمدی‌نژاد، جلب نظر این طیف را نیز نشانه رفته‌اند.


 این در حالی است که صرفنظر از عدم اقبال رای سازمانی برخی نهادها به قالیباف، به دلیل نمایش وجه پر زرق و برق این شهردار تهران و خلبان هواپیما، نمی‌توان به حمایت رای اقشار ضعیف و طرفداران روشهای توزیع آرد و سیب زمینی امید بست. قالیباف در بهترین حالت می‌تواند نقش کارگزاران جناح راست را بازی نموده و بخشی از بدنه متوسط جامعه که شاید به امید سابقه عملکرد قالیباف در شهرداری و پلیس را بهانه نموده و به او رای دهند.


با تحلیل فوق در صورت انصراف هرکدام به نفع دیگری به سختی بتوان انتظار داشت طرف مقابل توانایی انگیزش و جذب این آرا را داشته باشد، برعکس به نظر می‌رسد کمترین بهره حاصل شود. به همین دلیل به نظر می‌رسد اصولگرایان با توجه به همبستگی جناح اصلاح‌طلب و همچنین توجه به دو انتخابات 92 و 94 و شرایط جاری، انتظار شکست روحانی در مرحله اول را ندارند و از سویی با اجتناب از استراتژی انتخابات سال 1380 که تعداد زیادی از نامزدان آماده و ناآماده را به خط نمود‌ه‌اند، تنها با دو ژنرال که هر کدام بخشی از آرای روحانی را هدف گرفته‌اند -با حذف جریان احمدی‌نژاد کاهش آرای روحانی در مرحله اول و شکست نصاب 50 درصدی او را هدف گرفته- تا در مرحله دوم با ایجاد فضای مناسب و تجمیع همه ظرفیت خود شکست او را رقم بزنند. شاید این نکته‌ایی است که بتوان سردی فضای انتخاباتی را تفسیر نمود. 


بنابراین به نظر نمی‌رسد قالیباف و یا رئیسی به نفع یکدیگر کناره‌گیری نموده و با حفظ همکاری مخصوصا در مناظرات پیش رو احتمالا توامان به نبرد با روحانی برخواهند خواست.




۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن