تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796781631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا مارین لوپن به ترامپ فرانسه تبدیل می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آیا مارین لوپن به ترامپ فرانسه تبدیل می‌شود؟
روز نو : پیش‌بینی می‌شود امروز بیش از ۷۰ درصد از شهروندان دارای حق رای در فرانسه پای صندوق‌های رای‌گیری بروند تا رییس جمهور این کشور را برای پنج سال آینده از میان یازده نامزد برگزینند، یازده نامزدی که در میان آنها یکی یعنی مارین لوپن بیش از بقیه همتایان اروپایی فرانسه را نگران کرده‌است، هر چند که لوپن تنها نامزد ضد اتحادیه اروپا در این انتخابات نیست و ژان لوک ملانشون از حزب چپ یا فرانسوا اسلینو نامزد راستگرا هم شعار فرکزیت سر می‌دهند، اما واقعیت اینجاست که هیچ کدام از دیگر نامزدها به اندازه مارین لوپن نتوانسته‌اند پایگاه اجتماعی برای خود دست و پا کنند.
درست یک روز مانده به انتخابات آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مارین لوپن توانسته‌است بهبود قابل توجهی در آرایش به دست بیاورد. او درست مانند دونالد جی ترامپ در ایالات متحده پایه‌های کارزار انتخاباتی‌اش را بر خشم شهروندان فرانسه نسبت به سیاست‌های حاکم از سوی احزاب میانه‌روی جریان اصلی بنیان نهاده‌است.
در عین حال یک حمله تروریستی که پنج‌شنبه شب در خیابان مشهور شانزه‌لیزه پاریس انجام شد و بر اثر آن یک مامور پلیس فرانسه کشته و سه مامور دیگر زخمی شدند، باعث افزایش حمایت از مارین لوپن شده‌است که با شعارهای ضد مهاجرت و اسلام‌ستیزانه‌اش بخش اعظم بار ناامنی‌های دو سال گذشته در فرانسه را بر عهده مهاجران مسلمان این کشور گذاشته‌است و به نوعی با قطبی کردن جامعه فرانسه بخش غیرمسلمان و فرانسوی‌های مخالف مهاجرت را برای بیرون راندن یا محدود کردن مسلمانان و مهاجران تحریک کرده‌است.
انتخابات امروز دور اول از انتخاباتی است که به احتمال زیاد به دور دوم کشیده می‌شود و دو نامزدی که در این مرحله بیشترین آرا را کسب کنند، دو هفته دیگر، یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در دور دوم روبروی هم قرار می‌گیرند. «فرانسوا فیون» از حزب راست میانه جمهوری‌خواه، «امانوئل ماکرون» از جنبش به پیش، «مارین لوپن» از حزب راست افراطی جبهه ملی، «بنوا آمون» از حزب چپ میانه سوسیالیست و «ژان لوک ملانشون» نامزد چپگرای افراطی حزب چپ ۵ نامزد معروف این انتخابات و «فیلیپ پوتو» از حزب چپ‌گرای ضدسرمایه‌داری نو، «ژان لاسل» با گرایش میانه، «ژاک شومینو» با گرایش میانه از حزب «ایستادگی»، «فرانسوآ اسلینو» با گرایش راست و ضد اتحادیه اروپا از حزب «اتحادیه جمهوری خواه خلق»، «نیکلا دوپون اینان» با گرایش راست از حزب «فرانسه سربلند» و «ناتالی آرتو» از حزب چپ کارگری 6 نامزد غیرمعروف حائز صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه هستند.
بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از سوی موسسه اودوکسا (Odoxa) روز جمعه منتشر شد مارین لوپن، شانه با شانه با امانوئل ماکرون نامزد میانه رو قرار دارد، نتیجه‌ای که نسبت به نظرسنجی‌های هفته پیش یک جهش ناگهانی برای خانم لوپن نشان می‌دهد. تحلیل‌گران معتقدند که حمله تروریستی پنج‌شنبه شب در پاریس احتمالا به بالا رفتن میزان حمایت از این نامزد راست افراطی کمک کرده‌باشد. پیش از این دونالد جی ترامپ رییس جمهور آمریکا در پیام تسلیتی که نسبت به حادثه تروریستی پاریس صادر کرده‌بود پیش‌بینی کرده‌بود که این حادثه تروریستی تاثیری «بسیار بزرگ» بر انتخابات پیش روی فرانسه خواهد گذاشت.
اما همچنان مشخص نیست که چه کسی برنده نهایی این انتخابات خواهد بود. به گزارش نیوزویک نزدیک به یک سوم از رای دهندگان هنوز تا آخرین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات امروز تصمیم نهایی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام نکرده‌بودند. در شرایطی که دونالد ترامپ گفته‌است که تصور می‌کند حملات شانزه‌لیزه به لوپن کمک خواهد کرد، باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا در تماس تلفنی روز پنج‌شنبه خود با امانوئل ماکرون برای او آرزوی موفقیت کرد. هر چند که هم اوباما و هم ترامپ از حمایت رسمی از یکی از نامزدهای انتخابات فرانسه خودداری کرده‌اند.
به نوشته نیوزویک بسیاری از رای دهندگانی که هنوز تصمیم به رای دادن نگرفته‌اند، گرایش به سمت مارین لوپن دارند، موضوعی که درست شبیه به شرایط پیش آمده برای دونالد ترامپ در روزهای پیش از رای‌گیری در آبان ماه سال گذشته در ایالات متحده آمریکا است. 
شباهت دیگری که می‌توان میان انتخابات فرانسه و ایالات متحده آمریکا دید این است که بسیاری از رای دهندگان در انتخابات امروز دچار خستگی از صندوق‌های رای شده‌اند و اغلب آنها از نامزدهای معرفی شده برای انتخابات اظهار ناامیدی می‌کنند. گابریل روبروا یک کارمند دولت ۶۱ ساله انتخابات یک‌شنبه را در گفتگو با اسوشیتدپرس با سیرک مقایسه کرده‌است و می‌گوید: «من حتی درک نمی‌کنم که اکثر این نامزدها چرا در انتخابات شرکت کرده‌اند.»
مارین لوپن ادبیاتی مشابه ترامپ دارد و برخی از شعارهایش از حمله شعارهای ضد مهاجرتی‌اش یادآور برنامه‌های ترامپ است. از جمله اینکه می‌خواهد مرزهای فرانسه را برای آنچه جلوگیری از جریان خارج از کنترل ورود مهاجران به خاک فرانسه می‌نامد، محکم‌تر کند. او در عین حال ادعا کرده‌است که «مسلمانان افراطی» قصد دارند «میراث مسیحی-یهودی» فرانسه را به ریشه‌کن کنند و همچنین وعده داده‌است در صورت انتخاب به عنوان ریاست جمهوری افراد مشکوک به تندروی مذهبی را از کشور اخراج کند.
بر خلاف مارین لوپن، اگر نامزد پیشتاز نظرسنجی‌ها یعنی امانوئل ماکرون بتواند پیروز این انتخابات باشد، می‌توان نتیجه انتخابات را به نوعی رای اعتماد فرانسه با ماندن در اتحادیه اروپا دانست. باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا که پنج‌شنبه با ماکرون تماس تلفنی گرفت، در دوران ریاست جمهوزی‌اش از شهروندان بریتانیا هم خواسته‌بود تا در همه‌پرسی برکزیت رای به ماندن در اتحادیه اروپا بدهند. در برابر دونالد ترامپ از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا استقبال کرده‌بود و پیش‌بینی کرده‌بود که تعداد بیشتری از کشورهای اروپایی تصمیمی مشابه بگیرند. هر چند که روز پنج‌شنبه رییس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت که اعتقاد دارد «یک اروپای قوی‌تر برای ایالات متحده آمریکا بسیار بسیار مهم است.» حال باید دید که شهروندان فرانسوی با انتخاب لوپن پیش‌بینی ترامپ را در قلب اروپا عملی می‌کنند یا اینکه یکی از ستون‌های اصلی اتحادیه اروپا باز هم به این اتحادیه رای اعتماد می‌دهد.




تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن