تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796633906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثروتمندترین کابینه آمریکا؛ حلقه میلیاردرهای ترامپ را بشناسید/میلیاردرهایی که یک درصد جمعیت نیویورک را تشکیل می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ترامپ جمعی از میلیونر‌ها و میلیاردرها را اطراف خود جمع کرده است
ثروتمندترین کابینه آمریکا؛ حلقه میلیاردرهای ترامپ را بشناسید/میلیاردرهایی که یک درصد جمعیت نیویورک را تشکیل می‌دهند
ویلبر راس وزیر بازرگانی ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه دارد. استفن شوارتزمن از دیگر مشاوران ترامپ ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه دارد و استفن فینبرگ مشاور دیگر او ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که همه آنان ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری بانکی بدست آورده اند.
روز نو : ویلبر راس وزیر بازرگانی ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه دارد. استفن شوارتزمن از دیگر مشاوران ترامپ ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه دارد و استفن فینبرگ مشاور دیگر او ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که همه آنان ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری بانکی بدست آورده اند.
 نشریه نیوزویک اشاره می‌کند که کابینه ترامپ، ثروتمندترین کابینه امریکاست چرا که او جمعی از میلیونر‌ها و میلیاردرها را اطراف خود جمع کرده است. 


به گزارش روز نو، این نشریه این پرسش را مطرح می‌کند که ترامپ به مردانی که همه چیز دارند چه می‌تواند بدهد و در ادامه می‌نویسد: «پاسخ ممکن است در ضرب‌المثل معروف ایتالیایی باشد که درباره اشراف در حال زوال سیسیلی بود: «هر چیزی را باید تغییر دهید اگر می‌خواهید همه چیز را نگهدارید». این بهترین هدیه ترامپ به دوستان منهتنی و ثروتمند خود بود که کل سیستم را به لرزه درآورد بدون آن که سرمایه دوستانش تحت تاثیر مقررات فدرال و یا افزایش مالیات قرار گیرند. او کمتر از سه ماه از ریاست‌جمهوری‌اش بی‌سر و صدا برنامه حذف نظارت دولت بر بخش مالی، سلب قوانین تغییرات اقلیمی و آب و هوایی اوباما علیه تولید‌کنندگان سوخت‌های فسیلی را اعمال کرده و در حال کاهش مالیات است که به‌نفع‌میلیاردها خواهد بود. این میلیاردرها بیشتر به الیگارشی روسیه و حاکمان پترودلاری نیجریه شباهت دارند تا به آمریکایی‌های عادی. در نتیجه، آنان به ترامپ کمک می‌کنند تا امریکا را به مثابه یک کسب و کار اداره کند که در آن شهروندان مصرف‌کننده و ترامپ فروشنده کالاست».



این افراد دوست دارند که درباره مقدار سرمایه‌شان صحبت کنند. آنان اعضای نسل دهه ۸۰ میلادی هستند که همچون ترامپ از اوراق قرضه استفاده کردند و با استفاده از هدیه بزرگ رونالد ریگان به وال استریت که همانا مقررات‌زدایی پس از رکود بزرگ بود، وضعیت خود را بهبود بخشند. کارل ایکان مشاور ترامپ سرمایه‌ای به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار دارد و گفته شده که یکی از الگوهای مایکل داگلاس برای بازی در فیلم به عنوان گرگ وال استریت بود. ویلبر راس وزیر بازرگانی ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه دارد. استفن شوارتزمن از دیگر مشاوران ترامپ ۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه دارد و استفن فینبرگ مشاور دیگر او ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که همه آنان ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری بانکی بدست آورده اند.»


نیوزویک در ادامه به فهرست افراد بیشتری که حلقه اطرافیان ثروتمند ترامپ را تشکیل می‌دهند اشاره می‌کند و می‌نویسد: «اکنون استفن روث با سرمایه ۱.۱ میلیارد دلاری و ریچارد لفراک با سرمایه ۶.۵ میلیارد دلاری به ترامپ مشاوره ارائه می‌دهند. آنان از جمله صاحبان بزرگ املاک و مستغلات در نیویورک هستند و در این حوزه فعالیت دارند و زندگی‌شان در برج‌ها و زمین گلف خلاصه شده است. میلیاردرهای حلقه ترامپ یک درصد از جمعیت نیویورک را تشکیل می‌دهند. آنان مالیات زیادی پرداخت نمی‌کنند و نسبت به جامعه هم احساس وظیفه‌ای نمی‌کنند که باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. آنان از مقررات دولتی در زمینه مالیات بیزارند و به شدت به رقابت باور دارند. «هالی پترسون» روزنامه‌نگار تحقیقی می‌گوید که آنان یکدیگر را می‌شناسند؛ یکدیگر را تامین مالی می‌کنند و در همان حال با همدیگر رقابت می‌کنند. او می‌گوید آنان مانند سگ رو به روی یکدیگر سر و صدا می‌کنند». 


برخی از اعضای حلقه ترامپ مانند خود او از پدران ثروتمندی بوده‌اند و برخی دیگر شرایط‌شان این‌گونه نبوده است. استراتژیست حلقه ترامپ، پدرش صاحب یک فروشگاه در پنسیلوانیا بود و اکنون خود در املاک و ویلاها در پالم بیچ و فلوریدا وقت می‌گذراند. ایکان به دبیرستان دولتی می‌رفت». 


این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که میلیاردرهای نیویورکی گاهی اوقات دوست دارند ژست نجیب‌زادگی به خود بگیرند و کارهای خیریه انجام دهند و خود را انسان‌دوستان اجتماعی‌مدار نشان دهند و در این‌باره می‌نویسد: «برای مثال، «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق (هشتمین مرد ثروتمند جهان با ارزش دارایی ۴۷.۸ میلیارد دلار) نام و پول خود را در توصیه به کنترل تسلیحات و حمایت از محیط زیست در دوران عهده‌داری منصب شهرداری گذاشت. پیتر پترسون شریک سابق شوارتزمن یک میلیارد‌دلار برای راه‌اندازی یک اندیشکده اقتصادی در نظر گرفت. در کنار بیل گیتس، وارن بافت و ۴۰ نفر از میلیاردهای دیگر متعهد به ارائه کمک مالی به موسسات خیریه شدند. شوارتزمن به کتابخانه عمومی نیویورک ۱۰۰ میلیون دلار کمک کرد با این حال، نشریه نیویورکر او را مسخره کرد و نوشت که چقدر خسیس است و کم کمک کرده است». 


این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که «استیو منوخین» وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ با ارزش دارایی ۵۰۰ میلیون دلاری هر‌چند که یک میلیاردر نیست با این حال سود مالی افسانه‌ای کسب کرده است. نیوزویک اشاره می‌کند که پس از بحران مالی و فروپاشی مسکن در سال ۲۰۰۸ میلادی او بانکی در کالیفرنیا خریداری کرد و هزاران نفر افراد مسن و کهنه‌سربازان جنگی تظاهراتی را در مقابل عمارت او در لس‌آنجلس برگزار کردند. اگر بسیاری از آمریکایی‌ها در جریان آن بحران ورشکسته شدند و مجبور به زندگی در ماشین شدند، برای این میلیاردها بحران مالی یک فرصت برای فرار از مقررات و ثروتمندتر‌شدن بود. 


وارن بافت یکی دیگر از ثروتمندان حلقه ترامپ، خود به اندازه یک معلم مدرسه مالیات پرداخت کرده است. ترامپ نیز خود در طول سال‌های متمادی از پرداخت مالیات طفره رفته است. کاهش مالیات و لغو طرح اوباماکر نیز اگرچه به ضرر ۲۴ میلیون فرد مسن و فقیر تحت پوشش بیمه تمام شد اما سود حفظ ۱۵۸ میلیارد دلاری پول ناشی از فرار از مالیات را برای سرمایه‌گذاران ثروتمند داشت. طبق طرح ترامپ یک درصد ثروتمند بالایی جامعه آمریکایی می‌توانند ۶.۵ درصد از مالیات را ذخیره کنند در حالی که این میزان برای افراد طبقه متوسط و پایین ۱.۷ درصد خواهد بود. این برخلاف سیاست اوباماست. در سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی که اوباما قصد سر و سامان دادن به قانون اخذ مالیات را داشت شوارتزمن در جلسه هیئت مدیره در ژوئیه ۲۰۱۰ میلادی گفت که این جنگ است مثل زمانی که هیتلر به لهستان در سال ۱۹۳۹ میلادی حمله کرد.





تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن