تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797989919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از دو دستاورد سازمان انرژی اتمی و سه مرکز مهم هسته ای با حضور رییس جمهوری + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: رونمایی از دو دستاورد سازمان انرژی اتمی و سه مرکز مهم هسته ای با حضور رییس جمهوری + تصاویر

رییس جمهور


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور روز یکشنبه و در مراسم یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای که با حضور نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد، از دو دستاورد مهم سازمان انرژی اتمی رونمایی کرد.
به گزارش آخرین نیوز، طراحی و ساخت سانتریفیوژ سنگ و طراحی، ساخت و تست پمپ کندانس دمای بالا RG مورد نیاز واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر، دو دستاورد مهم سازمان انرژی اتمی هستند که در این مراسم رونمایی شد.
سانتریفیوژ سنگ از این سانتریفیوژ در حوزه نفت و اکتشافات، به منظور ارزیابی میادین نفتی، نمونه سنگی از این میدان موردنظر نمونه برداری شده و با حرکت دورانی، پارامترهایی از جمله تراوایی نسبی و فشار مویینگی سیال درون نمونه را اندازه گیری می کند و از این طرق ویژگی های نفتی میدان را تخمین می زند.

طراحی، ساخت و تست پمپ کندانس دمای بالا RG طراحی، ساخت و تست پمپ کندانس دمای بالا RG مورد نیاز واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با کارفرمایی مدیریت بومی سازی شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی است که ساخت این نوع پمپ کندانس دمای بالا برای اولین بار در داخل کشور و با هزینه یک چهارم قیمت نمونه خارجی انجام گرفت. بهره برداری از سه مرکز مهم هسته ای همچنین در  این مراسم، سه مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای سیکلوترون  در استان البرز، مرکز بومی پرتودهی صنعتی در قزوین و پروژه خردایش و پرعیارسازی سنگ اورانیوم مجتمع معدنی ساغند روز یکشنبه  با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس بهره برداری شد. مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای سیکلوترون  در استان البرز مرکز پژوهش و تولید رادیوداروهای سیکلوترون که از مهم ترین پروژه های ملی سازمان انرژی اتمی محسوب می شود، با همکاری طرف های اروپایی و مطابق الزامات GMP طراحی و ساخته شده است. این مرکز شامل ۷۵۰ متر مربع فضای اداری، HVAC و تاسیسات و ۳۵۰ متر مربع فضای کلین روم است.

مهمترین محصول این مرکز، رادیوداروی  FDG است که جهت تصویربرداری پت مورد استفاده قرار می گیرد و  نیاز بیش از ۱۰ بیمارستان را تامین کند. دیگر محصول  مهم و استراتژیک این مرکز، ژنراتور ژرمانیوم-گالیوم (پارس گالوژن) است که با تولید آن، ایران به عنوان پنجمین کشور تولید کننده جهانی و تنها تولید کننده آسیایی این محصول شناخته شده است. مرکز بومی پرتودهی صنعتی در قزوین این مرکز با اولین شتاب دهنده بومی و  ارائه چهار باریکه خروجی متفاوت در راستای افقی و عمودی با انرژی های ۵ و ۱۰ مگا الکترون و حداکثر توان ۱۰۰ کیلووات ، آماده ارائه خدمات در کاربردهای مختلف بوده و علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم ۵۰ نفر ، نقش زیادی در افزایش تولید واحدهای نیازمند به خدمات پرتودهی و در نتیجه اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

پروژه خردایش و پرعیارسازی سنگ اورانیوم مجتمع معدنی ساغند یزد  به منظور افزایش راندمان کارخانه تولید کیک زرد اردکان و کاهش هزینه های حمل ماده معدنی از معدن به کارخانه فرآوری، لازم است تا سنگ معدن استخراج شده از معادن زیرزمینی و روباز مجتمع ساغند خردایش، دانه بندی و پرعیارسازی گردد. به این منظور پروژه خردایش و پرعیارسازی (رادیومتریک سورتینگ) مجتمع معدنی ساغند طراحی، ساخت و اجرا گردید. بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی رییس جمهوری همچنین در حاشیه این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران در یازدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای بازدید کرد و با توضیح مهندسان، مدیران و متخصصان صنعت هسته ای کشور در جریان آخرین دستاوردها و پیشرفت های دانشمندان کشورمان در حوزه های مختلف انرژی اتمی قرار گرفت.

اتصال ماشین سانتریفیوژ IR8 به خط خوراک جهت تزریق گاز UF6، طراحی و ساخت یاتاقان مغناطیسی فعال، طراحی و ساخت موتور الکتریکی سانتریفیوژ اولترا با سرعت ٨٠ هزار دور در دقیقه، طراحی و ساخت اولترا سانتریفیوژ سنگ، طراحی و ساخت اولترا سانتریفیوژ آزمایشگاهی، آماده سازی اولین پایلوت تحقیقاتی جداسازی ایزوتوپ های پایدار در سایت فردو، واحد خردایش و پرعیارسازی کانسنگ اورانیوم مجتمع معدنی ساغند، طراحی و ساخت سیستم گمانه نگاری دیجیتال اسپکترال گاما برای تعیین پرتوزدایی در لایه های زمین، بهره برداری از مرکز تولید و توسعه رادیو داروهای سیکلوترون در استان البرز، تولید و توسعه رادیو داروها، سامانه لیزری ضد حساسه و ردیاب الکترونیک، طراحی و ساخت دستگاه طیف سنجی جرمی با روش شمایش گاما، تجهیزات مربوط به نگهداری آب سنگین، ارتقا کیفیت و خلوص آب سنگین تولید شده در پسابرجام، طراحی و ساخت مجتمع مجازی سوخت صفحه ای جدید راکتورهای تحقیقاتی و طراحی و تولید نسل اول تابلوهای بومی تغذیه و کنترل زنجیره های غنی سازی از جمله دستاوردهای سازمان انرژی اتمی کشور در سال ٩٥ است که در این نمایشگاه مورد بازدید رییس جمهوری قرار گرفت.


 

 یک قدم تا سلامتی


یکشنبه, 20 فروردين 1396 ساعت 10:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن