تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796405884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشایی: بقایی شباهت‌های بسیاری به احمدی‌نژاد دارد/ منظورم از احتمال ایجاد دوقطبی خطرناک در صورت رد‌صلاحیت بقایی تهدید نظام نیست/ کاملا امیدواریم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مشایی: بقایی شباهت‌های بسیاری به احمدی‌نژاد دارد/ منظورم از احتمال ایجاد دوقطبی خطرناک در صورت رد‌صلاحیت بقایی تهدید نظام نیست/ کاملا امیدواریم
مشایی با اشاره به تحلیل بعضی از رسانه ها از اظهارات او درباره طرح مساله ایجاد دوقطبی خطرناک در صورت رد صلاحیت بقایی و اینکه گفته می شود این اظهارات به منزله تهدید اصولگرایان و نظام است گفت: من چه تهدیدی کردم؟ من گفتم این شکل اگر جلو برود دو قطبی خطرناک شکل خواهد گرفت که به مصلحت کشور نیست. مگر خود رهبری نگفتند که به مصلحت کشور نیست؟ یعنی رهبری تهدید کردند؟ چه کسی را تهدید کردند؟
آفتاب‌‌نیوز : اسفندیار رحیم مشایی مغز متفکر جریانی است که خودش آن را جریان منصوب به احمدی نژاد یا «احمدی نژادی‌ها» می خواند. او در کنفرانس خبری احمدی نژاد در ردیف اول حضار نشسته بود و تمام مدت زیر لب چیزهایی می‌گفت. او در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره این مساله سوال کرد برآشفته شد اما در نهایت گفت: زیر لب می‌گفتم «زنده باد بهار، زنده باد ایران».


آیا شما قصد دارید چیزی را به من القا کنید؟


اسفندیار رحیم مشایی در گفت‌وگو با ایلنا در حاشیه کنفرانس خبری احمدی‌نژاد با اصحاب رسانه که روز چهارشنبه برگزار شد، در واکنش به سوالی در خصوص اینکه اظهارات او درباره احتمال ایجاد یک دوقطبی خطرناک در صورت ردصلاحیت حمید بقایی و برخی اظهارات مطرح شده از سوی احمدی‌نژاد در خلال کنفرانس مبنی بر اینکه در صورت رد صلاحیت بقایی «بدون شک راه‌هایی را در نظر داریم» و اینکه آیا این گزاره‌ها به منزله تهدید نظام است یا خیر؟ بعد از یک لبخند طولانی گفت: آیا شما قصد دارید چیزی را به من القا کنید؟ 


گاهی وقت‌ها لازم است که جامعه درباره حرف‌هایی که می‌زنیم فکر کند 


او در واکنش به درخواست خبرنگار برای شفاف‌سازی منظور خود از «دو قطبی خطرناک» گفت: گاهی اوقات آدم چیزهایی می‌گوید برای اینکه دیگران راجع به آن فکر کنند. گاهی وقت‌ها لازم است که جامعه درباره حرف‌هایی که می‌زنیم فکر کند. 


احمدی‌نژاد از تمایل بقایی برای حضور در انتخابات اطلاع نداشت


مشایی با اشاره به نامه احمدی‌نژاد درباره عدم حمایت از هیچ یک از کاندیداها حتی نزدیکان خودش در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیش از اعلام کاندیداتوری بقایی، مساله عدم اطلاع احمدی‌نژاد از تمایل بقایی برای حضور در انتخابات را تایید کرد و گفت: اگر از روز اول بقایی نسبت به تمایل‌اش برای کاندیداتوری خبر داده بود احمدی‌نژاد اصلا آن نامه را نمی‌نوشت. 


بقایی برای حضور در انتخابات با من مشورت کرد


او در خصوص اینکه آیا بقایی برای حضور در انتخابات با او مشورت کرده یا خیر گفت: بله با من مشورت کرد. من قطعا از حضور او استقبال کردم چرا که ایشان انسان شایسته ایست. بقایی بسیار به احمدی نژاد شباهت دارد.


احمدی‌نژاد یک شخصیت شاخص در کشور و امید مردم است 


مشایی با بیان اینکه احمدی‌نژاد امروز یک شخصیت شاخص در کشور و امید مردم است، گفت: این به معنای آن نیست که اگر یک نفر دیگر هم مورد علاقه مردم باشد ما او را نفی کنیم. 


آزادی بیان را باید پاس داشت


او با اشاره به جلسه پرسش و پاسخ احمدی‌نژاد گفت: در این جلسه خبرنگاران دیدگاه‌های سیاسی‌شان را مطرح کردند. این آزادی را باید پاس داشت. من اگر امروز شما را مورد تخطئه قرار دهم بقیه هم همین کار را می‌کنند و نتیجه این خواهد شد که نباید حرف بزنیم. 


انقلاب کردیم آدم‌ها آزاد باشند


مشایی با طرح این سوال که چرا نباید حرف بزنیم؟ چرا باید از حرف‌ها ترسید؟ چرا باید از اسم یک نفر بترسیم؟ اظهار داشت: باید حرف بزنیم. اگر حرف نزنیم انقلاب ما از دست می‌رود. اگر حرف نزنیم شجاعت پاسداشت خون شهیدان از بین می‌رود. ما اگر جسارت حرف زدن نداشته باشیم نمی‌توانیم از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم. یک جوان اگر نتواند حرف بزند پس چطور انتظار داریم نسل آینده حافظ و میراث دار انقلاب باشد؟ ما انقلاب کردیم آدم‌ها آزاد باشند و جسارت حرف زدن داشته باشند. 


اگر احمدی‌نژاد نظرش را اصلاح کند، چه ایرادی دارد؟ 


او با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در کنفرانس خبری درباره تناقض‌های موجود در اظهارنظرهای احمدی‌نژاد درباره حمایت و عدم حمایتش از کاندیدای خاص در انتخابات گفت: خبرنگاران می‌گویند تو به چه حقی یک ماه پیش چنین گفتی و الان چیز دیگری می‌گویی؟ خب چرا ناراحتید؟ احمدی‌نژاد یا هرکس دیگری، اگر امروز چیزی بگوید و شب درباره آن مطالعه کند و نظرش را اصلاح کند، چه ایرادی دارد؟ 


مشایی ادامه داد: من در تلگرام دیدم یکی از حامیان احمدی‌نژاد نوشته بود آقای احمدی‌نژاد با مردم پیمان بستند که از کسی حمایت نکنند. کی آقای احمدی‌نژاد پیمان بسته است؟ ایشان به مردم خبر دادند و گفتند نظر من این است که نمی‌خواهم از کسی حمایت کنم؛ روز بعد نظرش عوض شد.


احمدی‌نژاد آدم شجاعی است


او افزود: امام می‌گفت حرف مرد دو تاست. اتفاقا شجاعت ایجاب می‌کند آدم وقتی به حقیقتی رسید آن را بیان کند.  شاید اگر من بودم می‌گفتم اگر نظرم را عوض کنم به من می‌گویند او دروغ گفت. اما احمدی‌نژاد آدم شجاعی است و وقتی به یک حقیقتی برسد آن را بیان می‌کند.


مشایی با بیان اینکه بقایی اگر قبل از نامه اعلام کرده بود می‌خواهد بیاید قطعا احمدی‌نژاد آن نامه را نمی‌نوشت، یادآور شد: قبل از بقایی دوستان دیگری هم مطرح شده بودند اما با بررسی‌های احمدی‌نژاد مشخص شد توان پذیرش این مسئولیت را نداشتند.


احمدی‌نژاد سوال را حلاجی می‌کند


مشایی در پاسخ به سوالی در خصوص مخاطب احمدی‌نژاد در سخنرانی معروفش در اهواز با توجه به اینکه احمدی‌نژاد در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی گفته بود منظور او را باید از حاضران در جلسه پرسید و مشایی نیز در این جلسه حضور داشته است، گفت: گاهی وقت‌ها یک بله یا خیر خیلی صریح است ولی کسی را اقناع نمی‌کند.


او با بیان اینکه اگر احمدی‌نژاد بگوید مخاطب من دولت بود می‌گویند عقب‌نشینی کرده است، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد یک عادتی دارند و آن اینکه سوال را حلاجی می‌کند. از این جهت احمدی‌نژاد در پاسخ به آن خبرنگار خارجی مطلب را ارجاع داد و گفت اگر شما به دنبال مخاطب این حرف‌ها هستید؛ کافی است جمعیت و فضای قبل و بعد از سخنرانی را نگاه کنید تا مخاطب را متوجه شوید. 


او ادامه داد: بعضی ها دوست دارند موضوع درست کنند. احمدی‌نژاد چرا باید در این موضوع درست کردن کمک کند؟ 


مشایی بار دیگر در پاسخ به درخواست خبرنگار ایلنا برای شفاف‌سازی منظور خود درباره معنای دوقطبی خطرناک و اینکه این دوقطبی بین چه گروه‌هایی خواهد بود؟ گفت: شما پرسیدید آیا طرح مساله ایجاد «دو قطبی خطرناک» در صورت رد صلاحیت بقایی تهدید نظام است یا خیر؟ من می‌گویم این چه تهدیدی دارد؟


کسی را تهدید نکردم


او در خصوص اینکه برخی معتقدند دوقطبی برای کشور خطرناک است، گفت: اسم این را نمی‌شود تهدید گذاشت. من که تهدید نمی‌کنم. این «دو قطبی» است که تهدید می‌کند. بین اینها فرق وجود دارد .


مشایی با اشاره به تحلیل بعضی از رسانه‌ها از اظهارات او و اینکه گفته می‌شود این اظهارات به منزله تهدید اصولگرایان و نظام است، گفت: من چه تهدیدی کردم؟ من گفتم این شکل اگر جلو برود، دو قطبی خطرناک شکل خواهد گرفت که به مصلحت کشور نیست. مگر خود رهبری نگفتند که به مصلحت کشور نیست؟ یعنی رهبری تهدید کردند؟ چه کسی را تهدید کردند؟


او افزود: اگر از من توضیح و تفسیر دو قطبی را بخواهید من می‌گویم بعضی چیزها را آدم می‌گوید که دیگران فکر کنند. من اگر آخر خط را بگویم برخی دیگر نیازی به فکر کردن نمی‌بینند؛ در نتیجه من گذاشتم برعهده شما که روی آن کار کنید و ببینید اگر یک دو قطبی‌ای بدون «احمدی‌نژادی‌ها» در انتخابات شکل بگیرد اولا دو قطبی چیست و بعد چرا خطرناک است؟  


احمدی‌نژاد و جریان منصوب به او حرف دارند


مشایی با اشاره به اینکه شاید من اشتباه کنم و اصلا این دو قطبی خطرناک نباشد، گفت: ما همیشه معتقدیم کسانی که حرفی برای گفتن دارند باید محیط را به آرام‌ترین و مناسب‌ترین فضا برای حضور و انتقال مفاهیم تبدیل کنند؛ احمدی‌نژاد و جریان منصوب به او حرف دارند. وقتی حرف دارند باید علاوه بر اینکه خودشان تلاش می‌کنند محیط مناسبی برای انتقال پیام وجود داشته باشد؛ خودشان هم مراقب باشند دیگرانی که علاقه‌مندند از آب گل آلود ماهی بگیرند از این فرصت استفاده نکنند. 


ان‌شالله هیچ رد صلاحیتی نخواهیم داشت 


او تاکید کرد: ان‌شالله هیچ رد صلاحیتی نخواهیم داشت و ما کاملا امیدواریم. 


هیچ جریان سیاسی‌ از تشنج در کشور سود نمی‌برد 


مشایی در پایان اظهار داشت: بیگانه‌ها می‌خواهند مملکت در تشنج باشد. بعضی از افراد هم در جامعه هستند که ناراضی‌اند و فکر می‌کنند دشمن هر فرصتی بدهد همین که وضع عوض شود خوب است. اینها باید بدانند اگر از مسیر قانونی و منطقی برای اصلاح اقدام نکنیم و فضای جامعه را مشوش کنیم؛ هیچ جریان سیاسی‌ای منفعت نمی‌برد و مطمئن باشید جز دشمن هیچ کسی از این فضا نفع نمی برد.








۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن