تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797512743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

Scorpio مرز‌های سخت‌افزاری کنسول‌ها را به سطحی کاملا جدید خواهد رساند


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

مقاله‌ی ترجمه‌ای از Digital-foundry با اندکی دخل و تصرف سال 2005 بود که مایکروسافت xbox 360 را به بازار عرضه کرد. قطعه‌ی سخت‌افزاری‌ای که حداقل یکسال از استاندارد‌های تکنولوژی زمان خود جلو‌تر بود. playstation 3 نیز یکسال بعد با معرفی پردازنده‌های چند هسته‌ای و قدرتمند‌ترین قابلیت‌های گرافیکی پا به میدان مبارزه گذاشت. با وجود این حضورِ قدرتمند، Xbox 360 همچنان به حضور درخشان خود ادامه داد. کنسولی که حاصل کارِ مهندسین کمپانی‌ای بود که برای ساخت قدرتمند‌ترین کنسول‌های بازی به هر کار و تلاشی دست می‌زدند. پس از آنکه Xbox One بدلیل برخی قدم‌ها و سیاست‌های اشتباه پیشتازی خود در بازار را از دست داد اکنون Preject Scorpio با قدرت هرچه‌تمام‌تر بازگشته تا بهترین کنسولِ ممکن را به بازار بازی‌های کامپیوتری معرفی کند. این کنسول، دقیقا همان واکنشیست که امید و انتظارِ آن را از تیم Xbox داشتیم. دعوتِ Digital Foundry توسط مایکروسافت برای بررسی مشخصات این کنسول بشکلی انحصاری را می‌توان حرکتی بسیار شجاعانه و حاصل از اعتماد بسیار زیاد سازندگان به قدرت سخت افزاری این کنسول دانست. تصمیمی در راستای ادامه‌ی استراتژی "مطلع‌ کردنِ کاربران بشکلی دقیق در گذر زمان" و درست نقطه‌ی مقابل تاکتیکِ استفاده شده در E3. تقریبا هفته‌ی پیش بود که در محوطه‌ی وسیع Redmond کمپانی مایکروسافت توانستم با طراحان سخت‌افزاری، معماران سیلیکون، معاونین و همچنین مدیر  xbox ، "فیل اسپنسر (Phil Spencer)" دیداری داشته باشم. بشخصه بیاد نمی‌آوردم که تابحال با چنین سطحی از دسترسی به اطلاعات پیش از عرضه یک سخت‌افزار مواجه شده باشم. سیاست مایکروسافت در قبال سخت‌افزار تازه بگونه‌ایست که بعید می‌دانم عرضه‌ی اسکورپیو تاثیر زیادی بر روی فروش سخت‌افزار فعلی (Xbox One) بگذارد و احساس می‌کنم در نهایت تفاوت قیمت (و هزینه‌ی بسیار بالاتر خرید Scorpio نسبت به اکس‌باکس‌وان) بگونه‌ای باشد که افراد بسیار کمتری، به نسبت کسانی که از PS4 به PS4 Pro مهاجرت کردند، از سمت کنسول حال حاضر مایکروسافت به سمت Scorpio حرکت کنند و این حرف بنده بدین معناست که این کمپانی با عرضه‌ی این غول سخت‌افزاری در واقع طیف کاملا متفاوت (و یا حتی تازه‌ای) از مصرف‌کنندگان را مورد هدف قرار داده است. هنگامی که از دیدار‌های مذکور (با دست‌اندرکاران مایکروسافت) فارق شده و به جمع همکارانم بازگشتم معمولا با سوالاتی مواجه شدم که یا نمی‌توانستم پاسخ آن‌ها را بدهم یا بطور کل در موردشان اطلاعی نداشتم: "این کنسول از نظر ظاهری چگونه است؟"، "از اندازه اندازه چطور؟" ، "بازی‌های آن چگونه هستند؟" ، "نام اصلی چیست"؟ ، "قیمت این سخت‌افزار چقدر خواهد بود"؟ با محاسبه‌ی برخی از اطلاعات موجود و همچنین چاشنی کردن حدس و گمان می‌توان به پاسخی کاملا تقریبی در مورد قیمت احتمالی این دستگاه رسید. PS4 PRO با قیمت 399 دلار در بازار عرضه شد. اسکورپیو پردازنده‌ای بزرگ‌تر و قوی‌تر (که گران‌ترین قطعه‌ی واحد در کنسول نیز محسوب می‌شود)، 4 گیگابایت حافظه‌ی پردازشی بیشتر، هارد درایوِ سریع‌تر، درایو UHD Blu-ray و همچنین پیشرفته‌ترین و بروز‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده‌ی موجود وارد بازار خواهد شد. با همه‌ی اوصاف ذکر شده، احتمالا (و باز هم تاکید میکنم، این فقط یک حدس است) این کنسول با قیمت 499 دلار در بازار‌های جهانی عرضه شود. اینکه نام این دستگاه چه خواهد بود نیز سوالیست که هیچ سرنخِ دقیقی برای پاسخ به آن وجود ندارد. تنها می‌دانیم که طبف گفته‌ی خودِ مسئولین مایکروسافت این دستگاه بخشی از محصولاتِ خانواده‌ی Xbox One خود پس فکر می‌کنم خیلی تعجب‌آور نباشد اگر نام این دستگاه نیز همانند دیگر دستگاه‌های این خانواده انتخاب شده باشد. نکته‌ی اصلی اینجاست که اسکورپیو شانه به شانه‌ی سخت‌افزارِ فعلی، بازی‌هایی کاملا یکسان با Xbox One  و ساختاری کاملا مشابه در گیم‌پلی را به مخاطبین عرضه خواهد کرد. وجه تمایز اصلی این این دو کنسول نه فقط در رزولوشن و کیفیتِ اجرایی متفاوت بلکه در تعهد خریداران و مخاطبین به مالکیتِ بروز‌ترین (و قوی‌ترین) سخت افزارِ موجود نهفته است. (اشاره به همانِ موضوع ذکر شده در بابِ هدف‌گیری طیف خاصی از مخاطبان)

با وجود مقیاسِ بزرگِ رونمایی‌های امروز، هنوز به طور قطع از تفاوت‌های مرتبط با نرم‌افزارِ مولتی‌-پلتفرمِ میان کنسول‌های Scorpio و Playstation 4 مطمئن نیستیم. ما از 6 ترافلاپ قدرتِ پردازنده‌ی گرافیکی و افزایش بسیار زیاد پهنای حافظه مطلع بودیم و حدسمان در مورد 12 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 نیز درست بود اما پیشبینی‌مان در رابطه ما پردازنده‌ی گرافیکی آهسته‌تر و در عوض با پهنای حافظه‌ی بیشتر (بمنظور رسیدن به 6‌ترافلاپ قدرت) با شکست مواجه شد. در عوض مایکروسافت محدودیت‌های نسلِ حاضر را به چالش طلبید و با تعریف سبکِ تازه‌ای از طراحی کنسول و همچنین افزایش "سرعتِ کلاک" و نزدیک‌تر کردن آن به پردازنده‌های گرافیکی کامپیوتر، به دستاوردی بسیار قابل‌توجه و درخشان دست‌پیدا کرد. بعنوان یک نتیجه‌ی مقدماتی، ما عناوین Thirld Partyای را پیشی‌بینی می‌کنیم که در آن‌ها Scorpio رزولوشن و جزییات بسیار بالاتری را به نمایش بگذارد اما نتیجه‌گیری قطعی تنها زمانی ممکن است که بازی‌های مذکور (و اجرای آن‌ها بر روی scorpio و دیگر کنسول‌های فعلی) را از نزدیک مشاهده کنیم. بهترین سناریوی ممکن برای مایکروسافت این است که پردازنده و گرافیک این کنسول تفاوتی بزرگ و محسوس در مقایسات، حتی بیشتر از چیزی که بار‌ها در عناوین کراس-پلتفرم‌ِ دستگاه‌های Xbox One / PS4 دیده‌ایم، را به ما نشان دهند. اگر اطلاعیه‌ی مایکروسافت را جدی بگیریم، هیچ دلیلی وجود ندارد که عناوین و بازی‌های 1080p فعلی، براحتی بر روی اسکورپیو و با کیفیت 4k اجرا نشوند (و دموی Forza motorsportای که بنده مشاهده کردم سرنخ‌های قانع‌کننده‌ای مبنی بر این ادعا را نشان می‌داد) اما در مورد اجرای 4k برخی بازی‌های third-party که بر روی کنسول فعلی مایکروسافت با کیفیت 900p  اجرا می‌شوند سوالاتی در ذهن ما و هواداران وجود دارند. گرچه مایکروسافت با اشاره به موضوع پورتِ این عناوین تاکید کرده که هیچ مشکلی برای اجرای آن دسته‌ از بازی‌ها با کیفیت 4k نیز بر روی Scorpio وجو نخواهد داشت. سوال بزرگ اینجاست: با فاکتور گرفتنِ رزولوشنِ بالاتر (که بی‌شک خود گزینه‌ای تاثیرگذار است) ، آیا تفاوت محسوس دیگری میان بازی‌های PS4 Pro و Scorpio وجود خواهد داشت؟ قطعا پاسخ با توجه به محتوای مقطعی (بازی‌ها) متفاوت خواهد بود اما چیزی که PS4 Pro تا به امروز اثبات کرده این است که checkerboarding، تنظیمات و تکنیک‌های anti-aliasing پیشرفته، super-sampling مقطعی و رزولوشن‌های داینامیک فاصله‌ی میان وضوح‌های ultra HD (پایین‌تر از 4k واقعی) و TRUE 4k (که مایکروسافت قصد دستیابی به آن را دارد) را تا حد زیادی کاهش داده‌اند. بااینجال، از طرفی دیگر این دستاوردِ سونی یک موفقیت "کامل" به حساب نمی‌آید. تابحال عناوین زیادی با رزولوشن 1440p برای کنسول PS4 Pro منتشر شده‌اند در حالی که تعداد بازی‌های first party 2160p اجرا شده بر روی این کنسول بسیار کمتر‌ بوده‌اند. در حداقلی‌ترین حالت ممکن، تفاوت میان دو کنسول تنها به رزولوشن و فریم‌ریت محدود خواهد شد، یعنی یک نسخه‌ و اجرای دوباره‌ی نسل قعلی Xbox One/PS4 اما اینبار با کیفیت 4k. اما در اینصورت نیز باز کفه‌ی ترازو به سمت مایکروسافت سنگینی خواهد کرد. بهیچ عنوان اهمیتِ "حافظه‌ی اضافی" را دست‌کم نگیرید. باقت‌های 4k تفاوت‌های کاملا محسوسی در عناوینی همچون Rise of the Tomb Raider ایجاد می‌کنند، موضوعی که حتی برای حالت Ultra HD رزولوشن 1080p نیز صدق می‌کند.

نزدیک ترین معادل برای پردازنده‌ی گرافیکی Playstation 4 Pro در دنیای کامپیوترهای شخصی، صرفا از نظر عملکرد، Radeon RX 470 یا یک RX 480 آندرکلاک شده است که هر دوی آن‌ها نیز کارت گرافیک‌های متداولی هستند. گزینه دوم از اوورکلاک برای رسیدن به عملکرد شش ترافلاپی مشابه با پروژه اسکورپیو استفاده می‌کند. با این حال قیاس ترافلاپ اینجا هیچ چیزی را راجع به عملکرد در دنیای واقعی دستگیرمان نمی کند. به جز یکی الی دو استثناء می‌توان به راحتی گفت که تکنیک‌های ارتقاء یافته "نسل جدید"ی که در PS4 PRO استفاده شده در دنیای کامپیوترهای‌شخصی وجود ندارد- و حتی در کامپیوترهای‌شخصی ارتقاء یافته که توانایی اجرای‌بالایی دارند، شاهد حضور این تکنیک‌ها تنها در چند بازی خاص و محدود هستیم. با این حال مسئله اینجاست که کنسول‌ها قادر به ساخت تصاویر زیبای‌4K هستند، حتی اگر از نظر تکنیکی واقعا نتوانند یک تصویر قابل قبول با وضوح Ultra HD حقیقی را به نمایش بگذارند. این مسئله به معنای‌تهاجمی دیگر از سوی کنسول‌های‌بازی، به سمتِ کیف پول شماست. مسئله‌ی‌اصلی این است که که شش ترافلاپِ اسکورپیو پا را از حیثِ قیاس با قطعات کامپیوترهای‌شخصی بسیار فرارتر نهاده است. من از مایکروسافت سوالاتی را در این خصوص پرسیدم و آن‌ها جواب‌های قانع کننده‌ای را به من ارائه دادند. کومپایلر سایه زن آن‌ها در قیاس با کامپیوترهای‌شخصی بسیار به صرفه تر است (سایه زن‌ها را به چشم GPU ببینید) و نهایتا آن‌ها به نرم افزار بهینه سازشان، PIX اشاره کردند، ابزاری برای بررسی عملکرد کنسول که در کامپیوترهای‌شخصی وجود ندارد. تا جایی که من مشاهده کردم، شواهد زیادی مبنی بر این موضوع وجود دارد که عملکرد 4K واقعی اسکورپیو می‌تواند سخت افزارهایی همچون Nvidia"s GTX 1070 و یا AMD"s Fury X-class را به چالش بکشد. من به عینه کنسول جدید مایکروسافت را در حال اجرای Forza Motorsport 6 با رزولوشن 4k و حالت 60 فریم در ثانیه (بشکلی پایدار) مشاهده کردم، وضعیتی کاملا مشابه رایانه‌های شخصیِ قدرتمند. ما Forza 6 Apex را با تنظیمات مشابه 4K بر روی GTX 1060 و با رزولوشن‌های 1070-1080 اجرا کردیم. بر روی GTX 1060 شاهد افت فریم بودیم (مخصوصا وقت‌هایی که وضعیت آب و هوایی مرطوب می‌شد.)، در حالی که GTX 1070 تا زمانی که بارندگی بسیار شدید نمی‌شد بدون نشان دادن کوچکترین مشکلی به عملکرد کاملا قابل‌قبول خود ادامه می‌داد. تنها GTX 1080 توانست از تمامی تست‌ها سر بلند بیرون بیاید. کلیت این مسئله جای بحث زیادی دارد اما به هیچ عنوان صدمه‌ای به اعتبار اسکورپیو  نمی‌زند: Forza 6 Apex به خاطر کیفیتش در پورت کامپیوتر‌های شخصی بسیار تحسین شد. بازی‌های‌ کامپیوترهای‌ شخصی نیاز دارند به بگونه‌ای در طول زمان رشد کنند که بهینه‌تر از 4K استفاده نمایند، موشوعی که باعث می‌شود تا قیمت GPU ها به طور چشم گیری پایین‌تر بیاید و مسیر داشتن یک تصویر Ultra HD برای کاربران هموارتر شود. بهترین عناوین کنسول‌ها این راه را باز کردند و بنا به سنت قدیمی، انتظار داریم که ادامه این مسیر را با پروژه اسکورپیو ببینیم. اگر بازی‌های سوم‌شخص بتوانند موفقیت‌های بازی های اول‌شخصی را که تا کنون مشاهده کردیم کسب کنند، وقتی بازی‌های 900p و 1080p به 4k واقعی تبدیل شوند، قیاس سخت افزارهای کامپیوترهای‌شخصی دیدنی می‌شود. اگر GPU اسکورپیو بتواند 4K واقعی را نمایش دهد و نتایج بسیار بهتری از GTX 1070 ارائه کند، بدون شک این عملکرد بسیار موفقیت آمیزی برای یک کنسول خواهد بود.

پیش از انتشار اطلاعات سخت افزاری دقیق، "Mike Ybarra (مایک ایبارا)"، نایب رئیس اکس‌باکس و پلتفرم گیمینگ ویندوز، اطلاعاتی‌ را درباره "چهار ستون" پشت اسکورپیو منتشر کرد: اینکه این کنسول قلب و ذهن توسعه دهندگان را کسب خواهد کرد، قدرت کافی برای تجربه 4K واقعی را در دسترس همگان قرار خواهد داد، قابلیت همساز شدن با سخت افزار و نرم افزارهای جدید را دارا خواهد بود (و بازی‌های قدیمی را بهتر اجرا خواهد کرد) و نهایتا اینکه این کنسول می‌تواند "روشنایی" (از نظر میزان وضوحِ واقعی) راه به تلویزیون‌های 1080p برگرداند. مایکروسافت هنوز انتظار دارد که اکس‌باکس وان های بیشتری به نسبتِ اسکورپیوها بفروشد و تکنولوژی قدیمی‌تر احتمالا گزینه‌ی بهتری برای صفحه نمایش‌های فول اچ دی باشد، اما دارندگان این پلتفرم مطمئنا نگاهی به PlayStation 4 Pro و قدرت بالای آن در اسکرین موجود 1080p آن انداخته و (شاید) تصمیم به نجدیدِنظر در استراتژی‌های خود بگیرند. در مراسم E3 سال گذشته، مدیر مسئول اکس باکس "Phil Spencer (فیل اسپنسر)"  از اسکورپیو به عنوان کنسولی که بیشتر تمرکزش روی 4K است نام برد، با این حال نظرات مختلف بعدها تعادلی در نکات مثبت و منفی استفاده از صفحات نمایش متداول فعلی بوجود آوردند. از آن جایی که به نظر من اکثریتِ گیمرها ترجیح میدهند کنسول‌های خود را آپدیت کنند تا صفحه نمایش‌هایشان را، این عملی بسیار خوب و هوشمندانه بود.  با عرضه عناوینی از PS4 pro صدای اعتراض ما نسبت به مدهای بعضی بازی‌ها که فقط در برخی صفحات نمایش خاص قابل اجرا بودند بلند شد. اگر عنوانی یک مد با وضوح تصویر بالا داشته باشد، باید حالت ساده سازی بسیار قوی در اختیار کاربران صفحات نمایش 1080p قرار بگیرد- چیزی که همیشه حتی در بازی‌های شخص اول Sony نیز دیده نمی‌شود. بخشی از تلاش مایکروسافت برای این است که این قابلیت ساده سازی را در اختیار کاربران 1080p قرار دهد. اگر عنوانی از اسکورپیو بر روی وضوح بالاتر اجرا می‌شود، حتما باید قابلیت ساده سازی آن برای صفحه نمایش‌های هم Full HD وجود داشته باشد. به همین صورت، فریم ریت داخل بازی‌ها باید هم‌اندازه و یا سریعتر از عناوین استاندارد Xbox One باشد. خوشبختانه در این زمینه قرار استشاهد عملکردی نرم‌تر باشیم. در بحث سخت افزار، مایکروسافت کاملا به کیفیت بالارونده‌ای که در پردازنده‌ی تصویری Scorpio نهادینه شده اطمینان دارد. این پردازنده با استفاده از شش-تپ فیلتر عمودی و افقی لانکزوس توانسته از پس پهنای باند و کیفیت مورد نیاز 4k بربیاید. در قیاس با خروجی 1080 واقعیِ Xbox One S،  قابلیت ساده‌سازیِ بوجودآمده بسیار خارق العاده است: کیفیت آنتی آلیزینگ بی همتاست، همان کیفیت سابق فیلترینگ تکستچرها با رزولوشن بالاتر ارتقاء پیدا کرده است و با وجود تکسچرهای پرجزئیات، بخش هنری کنسول هم بسیار غنی‌تر از قبل است. اصرار مایکروسافت بر ساده سازی برای 1080p خیلی بیشتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و این یک خبر خوب برای دارندگان هر نوع صفحه نمایشی است.در برخی از بازی‌های PS4 Pro عملکردِ بهتر بر روی حالت 1080p زمانی ممکن (و در دسترس) بوده که خروجی اصلی بر روی Full HD قرار داده شده است. عناوینی همچون No man’s sky و The last guardian دو نمونه‌ی واضح از این مسئله هستند. اگر Proی شما بر روی حالت 4K تنظیم شده باشد،شاید حتی متوجه نشوید که انتخاب دیگر، با عملکرد بهتری وجود دارد. با اسکورپیو، تمام مدهای بازی‌ها –وضوح، عملکرد و غیره- باید بدون توجه به اینکه کنسولشان به چه صفحه نمایشی متصل است در دسترس باشد. این فلسفه، نمایی دور دست در دنیای دیجیتال را نشان می‌دهد و امید می‌رود که در آینده عناوین PS4 Pro هم از این قابلیت برخوردار باشند.

این همان نقطه‌ای است که ما به تفاوت بین ایدئولوژی سونی و مایکروسافت پی‌ می‌بریم. سال پیش، مارک سرنی (Mike Cerny) از شرکت سونی، به طور مشخص اعلام کرد که کنسول پلی‌استیشن۴ پرو و پلی‌استیشن۴ اصلی، هردو در یک نسل قرار دارند و بازی‌ها همگی بر روی هردو کنسول عرضه خواهد شد. وی اعلام کرد که در کنسول جدید تنها شاهد تغییراتی در CPU، GPU، مموری و میزان فضای ذخیره‌سازی خواهیم بود. اما در نقطه مقابل، مایک ایبارا (Mike Ybarra) از کمپانی مایکروسافت معتقد است که کاربران و بازیکنان، بسیار تمایل دارند که از کنسولی استفاده کنند که از بروزترین سخت‌افزارها بهره‌مند باشد. به نظر کارشناسان ما، منطق آقای مایک سرنی منطقی است ایده‌آل و سنتی و نظر وی، در جهت برآورده‌کردن انتظارات کاربران قدیمی کنسول‌هاست؛ اما آقای ایبارا نظری دیگر دارد و معتقد است کنسول‌ها باید سریع‌تر به‌روز شوند و فاصله‌گرفتن آن‌ها از تکنولوژی، به نفعشان نخواهد بود. به نظر می‌آید که نظر آقای ایبارا تا حدود زیادی درست‌ است؛ چراکه قانون مور (Moore’s law: قانونی که آقای مور، بنیان‌گذار شرکت اینتل، درباره روند پیشرفت تکنولوژی مطرح کرده است. این قانون بیان می‌کند که باپیشرفت تکنولوژی، حداکثر ظرفیت ترانزیستورهایی که‌ می‌توانند در یک چیپ سیلیکونی قرار بگیرند، سالانه دو برابر می‌شود.) کم کم دارد بی ارزش و ناکارامد می‌شود و ۶ یا ۸ برابر شدن قدرت کنسول‌ها در هر ۵ سال، دیگر کارامد به نظر نمی‌رسد و آپگرید کردن کنسول‌ها هم باید از لحاظ زمانی سریع‌تر انجام شود و نیز باید میزان افزایش قدرت آن‌ها در هر آپگرید بیشتر باشد. به نظر وی، عرضه یک کنسول جدید با ۲ یا ۳ برابر قدرت کنسول قبلی در هر ۳ یا ۴ سال، ایده‌ی بهتر و منطقی‌تری است. به طور معمول، دو فاکتور در ارتقای قدرت کنسول مطرح است: طراحی خلاقانه، توانایی کوچک‌سازی ترانزیستورها. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس‌وان درسال ۲۰۱۳، با چیپ‌های ۲۸ نانومتری عرضه شدند، در حالیکه از این چیپ‌های ۲۸ نانومتری، نخستین بار در سال ۲۰۱۱ و در ساخت کارت‌های گرافیک آن سال استفاده شده بود. حال پس از ۵ سال، چیپ‌هایی که در نسخه‌ پلی‌استیشن۴ پرو و اسکورپیو به کار گرفته شده، ۱۶ نانومتری‌ شده است. این در حالی است که هم‌اکنون، چیپ‌ّهای ۱۰ نانومتری عرضه شده‌اند، هرچند فعلا استفاده از چنین چیپ‌هایی در کنسول‌ها منطقی به نظر نمی‌آید. نتیجه عرضه کنسولی جدید در میانه نسل را باید در طولانی مدت بررسی و تحلیل کرد، اما اگر همین الآن را بخواهیم بسنجیم، به نظرم لزوم ارتقای کیفیت تصاویر به 4k، دلیل بسیار خوبی برای رونق بازار کنسول‌هایی چون Pro و Scorpio خواهد بود. برای کسانی که همچنان در خرید کنسول‌های جدید مردد هستند و نمی‌توانند برای خرید آن‌ها تصمیم خود را قطعی کنند، پیشنهاد می‌کنم که حتما بازی Horizon Zero Dawn را با بهره‌گیری از قابلیت HDR روی یک نمایشگر 4K LG OLED انجام دهند تا به عظمت و زیبایی آن پی ببرند. من هنوز به اینکه پروژه اسکورپیو، پروژه‌ای موفق خواهدبود یا خیر، شک دارم. درست‌است که کنسول Xbox One S، فراتر از آنچیزی بود که از یک طراحی اسلیم انتظار می‌رفت و مایکروسافت در ساخت آن، بسیار خوب عمل کرد، اما دیگر همه قبول دارند که شرکت مایکروسافت، در نسل کنونی، عرصه رقابت بین کنسول‌ها را به رقیب خود، سونی، باخت و پروژه اسکورپیو، دقیقا همان واکنشی است که می‌شد از تیم ایکس‌باکس انتظار داشت. همچنان باید صبر کرد و دید که اسکورپیو چگونه خواهد توانست آن‌جایی که باید، خودی نشان‌دهد.



19 فروردين 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن