تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796773213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند
بالقواهای ترد و شیرین «نادر گولو» مشتریان زیادی دارند از جمله رهبران جهان که شیفته و مشتری پروپاقرص این باقلواها هستند می توان به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، رجب طیب اردوغان رییس جمهروی ترکیه، باراک اوباما رییس جمهوری سابق امریکا و ملک عبدالله اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز : نادر گولو در استانبول چهره معروفی است. سایت تحلیلی «میدل ایست آی» با انتشار گزارشی درباره این استاد درست کردن باقلوا در استانبول به کسب و کار او پرداخته است.


میدل ایست آی می نویسد:«باقلواهای او در زمره بهترین ها در ترکیه هستند. اگرچه او سخت گیری هایش به شدت سخت گیری سلاطین عثمانی بر روی بندگان نبوده است با این حال، همانند یک فرمانده مستبد کسب و کار باقلوای خود را رونق بخشیده و کارکنانش مطیع او هستند. او که از نسل پنجم خانواده اش در تولید باقلوا است می گوید ما دسر نداریم ما باقلوا داریم. 

باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند



او باقلوا را یکی از وعده های غذایی سلاطین عثمانی می داند. کسب و کار خانوادگی او در سال ۱۸۲۰ میلاید در جنوب شرقی ترکیه در غازیان تپ آغاز شد جایی که فاصله چندانی با حلب سوریه ندارد. اجداد او هنر درست کردن باقلوا را در سوریه در جریان سفر حج به مقصد مکه کشف کردند. در سال ۱۹۴۹ میلادی پدر گولو به نام مصطفی به استانبول نقل مکان کرد و یک مغازه کوچک را به نام Karakoy Gulluoglu باز کرد که در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده بود و در آن هنر باقلوا پزی اشپزهای قرن هفدهمی سلاطین عثمانی دنبال می شد. از آن زمان تاکنون این کسب و کار گسترش یافته و اکنون ۱۶۰ نفر کارکنان این مغازه و فروشگاه را تشکیل می دهند. 


گولو می گوید که می خواهد تنها یک مغازه و یک شعبه داشته باشد چرا که حفظ کیفیت محصولاتش برایش اولویت دارد. گولو ۴۰ سال است که در این حرفه مشغول به کار است و ده ها جایزه و مدال را دریافت کرده است. او کار اموزش چگونگی تهیه باقلوا را نیز انجام می دهد. او می گوید که کارآموزانش از سرتاسر جهان به استانبول می آیند. او می گوید از اخرین بازماندگانی است که سنت واقعی درست کردن باقلوا را می دانند اگرچه آن را با سلیقه امروزی ترکیه تطبیق داده است. او بسیار میهن پرست است و می گوید تنها به کارآموزان اموزش می دهد که به پرچم ترکیه احترام بگذارند».



باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند



گولو می گوید اردوغان، عبدالله گل، اوباما، ملک عبدالله و پوتین مشتریان مغازه اش هستند. در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی «جیل بایدن» همسر «جو بایدن» معاون رییس جمهوری سابق امریکا به مغازه گولو رفت و ۴۰ کیلو باقلوا خرید.


میدل ایست آی در ادامه اشاره می کند که در محل تولید باقلوا شبیه یک ازمایشگاه است و می نویسد:«همه چیز در آنجا تمیز است. بهداشت اولویت اصلی است و هیچ یک از کارکنان و بازدیدکنندگان نمی توانند بدون پوشیدن لباس سفید و پوشاندن موها وارد شوند. برای لذت بردن از تماشای چکونگی درست کردن باقلوا اتاق هایی شیشه ای ساخته شده اند که اجازه می دهند تا فرایند آن را تماشا کرد. او می گوید اگر تنها یک نفر از کارگران باعث شوند یکی از فرایندها اشتباه طی شود کل فرایند درست کردن باقلوایی خوب به هم می خورد. 

باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند

کارکنان او هشت ساعت در روز کار می کنند بدون اشتباه. تاخیر در کار نیز پذیرفتنی نیست. گولو حتی بر روی میزان خواب کارکنانش نیز تمرکز می کند و می گوید این کار طاقت فرسا است و برای هر دو ساعت کار باید دو ساعت بخوابند. در یک بخش از کارگاه کارگران ارد گندم و خمیر تهیه شده از آن را اماده کرده و ورز می دهند تا نازک شود. 


هر ورق باید نازک تر از ۰.۱ میلی متر باشد. او برای ازمایش سکه ای را از جیبش در می آورد و می گوید که اگر سکه باعث باز شدن خمیر شود یعنی آن که به اندازه کافی نازک شده است. او می گوید یک سال کامل طول می کشد تا چگونگی تهیه خمیر ورقه ای مناسب باقلوا اموزش داده شود. پس از آن مواد لازم ریخته می شود در این فرایند از کره مایع استفاده می شود و باقلوا در درجه حرارت ۵۵ درجه سانتی گراد قرار می گیرد. برای پخت حدود ۱۰۰ باقلوا فرایندی چهار ساعته لازم است. گولو می گوید تمام مواد را با دقت انتخاب می کند. پسته های مورد نیاز از غازیان تپ می آیند».

باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند

او می گوید محال است بتوان باقلوایی خوب را کمتر از ۶۰ لیر (۱۶ دلار) بازای هر کیلو تهیه کرد. او می گوید در یک روز معمولا بین یک تا دو تن باقلوا تولید می شود. در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد که ترکیه حدود ۹۵۰ تن باقلوا در روز تولید کرده است. میزان مشتریان فروشگاه کاراکوی گول اوغلو به قدری بالاست که در تعطیلات آخر هفته به ۱۰ هزار نفر نیز می رسد. طبق ارزیابی های انجام شده هر شهروند ترک به طور میانگین ۴.۴ کیلوگرم باقلوا در سال مصرف می کند. گولو می گوید که اکنون تقاضا برای باقلوا متنوع تر شده است.

باقلواهایی که پوتین، اردوغان، اوباما و ملک عبدالله را شیفته خود کرده اند

 بسیاری از ترک ها باقلواهای سبک تر با کره کمتر را می خواهند. او می گوید برای تطبیق دادن کسب و کارش با تقاضای مشتریان حدود بیست نوع باقلوا درست می کند که تمام سلیقه ها را در بر گیرد. او حتی از بیست سال پیش باقلواهایی را برای بیماران دیابتی تولید می کند که در آن به جای شربت های شیرین یک شیرین کننده طبیعی در ساخت اش استفاده می شود. هم چنین در آن فروشگاه باقلواهای فاقد گلوتن و باقلواهایی مناسب افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز فروخته می شوند. هم چنین وب سایت این فروشگاه با زبان های عربی، ترکی و انگلیسی امکان سفارش انلاین مشتریان بین المللی را فراهم ساخته است.





۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن