تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797863709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی علت درد در قسمت های مختلف شکم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: شناسایی علت درد در قسمت های مختلف شکم
درد در قسمت پایین ناف می تواند نشانه ای از عفونت دستگاه ادراری یا بیماری التهابی روده باشد.
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "تایم‌اوت پرو"، بسیاری از عملکردهای ضروری بدن انسان در ناحیه شکم رخ می دهند و پایانه های عصبی متعددی نیز در این قسمت وجود دارند که به معنای آن است اگر بتوانیم محل درد را دقیق مشخص کنیم، می توانیم تا حدود زیادی به علت آن پی ببریم. در ادامه برخی نکات که به شناسایی علت درد در ناحیه شکم کمک می کنند، ارائه شده اند.
شناسایی علت درد در نواحی مختلف شکم
چپ میانه اگر در سمت چپ قسمت میانی ناحیه شکم خود احساس درد می کنید، این می تواند نشانه ای از عفونت کلیه یا سنگ کلیه باشد. افزون بر این، اگر درد با یبوست یا دفع ادرار دردناک همراه است باید به سرعت به پزشک مراجعه کنید. اگر این گونه نیست درد می تواند با قسمت کمری ستون فقرات مرتبط باشد. مرکز میانه  آپاندیسیت می تواند موجب درد مبهم درست در بالای ناف شود، و همچنین ممکن است احساس تهوع و ناتوانی در خروج گاز را تجربه کنید. از سوی دیگر، اگر استفراغ می کنید ممکن است با پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) مواجه باشید. راست میانه درد در سمت راست قسمت میانی شکم می تواند نشانگر بیماری کلیوی یا یبوست باشد. با این وجود، این درد می تواند به دیورتیکولیت، رشد زوائدی روی دیواره روده بزرگ، اشاره داشته باشد. چپ پایین اگر در سمت چپ قسمت پایینی شکم خود احساس درد می کنید، این شرایط می تواند به واسطه مشکلات روده ای شکل گرفته باشد. درباره بانوان، آنها گرفتگی های عضلانی قاعدگی را نیز در این ناحیه تجربه می کنند. مرکز پایین درد در قسمت پایین ناف می تواند نشانه ای از عفونت دستگاه ادراری یا بیماری التهابی روده باشد. درباره بانوان، آنها ممکن است با یک بیماری مربوط به اندام های تناسلی مواجه باشند. راست پایین اگر در سمت راست قسمت پایینی شکم خود درد احساس می کنید، این می تواند نشانه ای از فشردگی عضله باشد، اما اگر اغلب با آن مواجه می شوید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. از سوی دیگر، اگر با دردی تیز که با گذشت زمان وخیم‌تر می شود در این قسمت از شکم مواجه هستید احتمال آپاندیسیت وجود دارد و بر همین اساس، باید نشانه های دیگر این شرایط بررسی شود. چپ بالا تجربه درد در سمت چپ قسمت بالایی شکم می تواند با مشکلی در معده مرتبط باشد و همچنین می تواند نشان دهنده اولسر یا مشکلاتی در لوزالمعده باشد. گرفتار شدن سنگ کیسه صفرا در مجرای صفراوی نیز می تواند محرک دردی شدید در این ناحیه باشد که به سرعت وخیم‌تر می شود. مرکز بالا  بازگشت اسید معده به مری به طور معمول درد در قسمت بالای شکم را موجب می شود. همچنین، این درد می تواند نشانه ای از اولسر یا سنگ کیسه صفرا باشد. راست بالا زخم دوازدهه، زخمی که در روده کوچک شکل می گیرد، می تواند درد در سمت راست قسمت بالایی شکم را موجب شود و به طور معمول ترشح بیش از اندازه شیره معده را به همراه دارد. در صورتی که درد در ناحیه شکم به مدت چند روز ادامه یافت برای بررسی دلیل و کشف علت دقیق آن مراجعه به پزشک را فراموش نکنید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن