تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796436178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلنگر پیامبر (ص) به جوانان بیکار در پارک و سفره خانه ها! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: امروز در جامعه جوان کشور جوانان فراوانی مشاهده می شوند که حاضرند ساعت ها در باشگاه های بدنسازی و پارک ها و سفره خانه ها وقت بگذرانند...

پایگاه خبری تحلیلی تراز: سخنرانی روز نخست سال در جوار حریم رضوی توسط مقام معظم رهبری همه ساله به عنوان چراغ راه و راهنمایی برای حرکت رو به تعالی و اصلاح و رفع مشکلات کشور مورد توجه مردم و مسئولین قرار می گیرد. امسال نیز رهبر معظم انقلاب بر دو مساله تولید و اشتغال بیش از سایر امور تاکید داشتند. معظم له راه حل بهبود اوضاع اقتصادی را کشور و چگونگی حل آن ها از طریق تولید داخلی و ایجاد اشتغال را بیان کردند و به موضوع ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالفعل و بالقوه‌ کشور اشاره نمودند.
اشتغال موضوعی است که شرع مقدس اسلام روی آن حساسیت ویژه ای دارد و آن را عامل فلاح و رستگاری و به کمال رسیدن جامعه اسلامی می داند.
البته در طرف مقابل وجود بیکاری و تنبلی در جامعه را نیز عامل اساسی انحطاط فرد و جامعه می داند. لذا نقل می کنند وقتی رسول مکرم اسلام (ص) با جوانان سالم و نیرومند مواجه می گردید و اندام ورزیده آنان را مشاهده می نمود بلافاصله از وضع امرار معاش و اشتغالشان می پرسید. هرگاه در پاسخ می شنیدند که آن جوان بیکار است و به شغلی سرگرم نیست به شدت ناراحت شده و می فرمودند: «سَقَطَ مِنْ عَیْنی» یعنی از چشمم افتاد. بدین معنا که جوان بیکار هرچقدر خوش صورت و نیرومند باشد در نظر من ارزش و اعتباری ندارد!
می پرسیدند یا رسول الله (ص)، چرا این جوان قدرتمند و ورزشکار را دوست ندارید!؟ می فرمودند: «برای این که اگر مؤمن شغلی نداشته باشد که با آن امرار معاش کند، برای امرار معاش، از دین خود خرج خواهد نمود.» (بحارالانوار، ج 100، ص 10)
                                                                                                        ***
سه نکته:
* دو پیام مهم کلام نبوی
این نحوه برخورد و پاسخ پیام آور رحمت و رسول خاتم (ص) حاوی دو پیام مهم یکی برای تک تک افراد جامعه و دیگری برای مسئولین است. پیام نخست اینکه مبادا در جامعه مردم بجای دنبال شغل رفتن و تلاش برای کسب حلال به دنبال یافتن راهی برای پول در آوردن بدون تلاش و کار باشند. مساله ای که امروز جامعه جوان ما به شدت با آن مواجه است.
** تلنگر پیامبر (ص) به جوانانی که همه وقتشان را در پارک و سفره خانه می گذرانند!
امروز در جامعه جوان کشور جوانان فراوانی مشاهده می شوند که حاضرند ساعت ها در باشگاه های بدنسازی و پارک ها و سفره خانه ها وقت بگذرانند ولی برای امرار معاش کار نمی کنند و انتظار دارند با کمترین تلاش به بیشترین بهره برسند. وقتی هم که نتوانند متاسفانه ممکن است برای رسیدن به خواسته نفس دست به هر کاری –ولو نامشروع یا غیر قانونی- بزنند. در حقیقت یک عضو فعال و پر انرژی که از سرمایه ها و ذخایر خدادادی جامعه اسلامی است و باید به عنوان سرباز جامعه عمل کند، سربار جامعه خواهد شد! به همین دلیل پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بیکاری را برای یک جوان خطرناک می داند.
** هشداری که باید خواب را از چشم مسئولان برباید
اما پیام دوم و بسیار مهم دیگر کلام نبوی برای مسئولین است. اگر مسئولین به هوش نباشند بیکاری مانند خوره دین جامعه را به تدریج از بین می برد. وقتی حضرت می فرمایند: « اگر مؤمن شغلی نداشته باشد که با آن امرار معاش کند، برای امرار معاش، از دین خود خرج خواهد نمود» مفهومش این است که بیکاری جزو عوامل اصلی فساد و بی دینی در جامعه اسلامی است. یعنی تا فضا برای این معروف –کار مناسب- فراهم نباشد نمی توان انتظار ریشه کن شدن سایر منکرات را داشت. این هشدار پیامبر (ص) اگر مورد دقت قرار بگیرد بایستی خواب از چشم دست اندرکاران دولتی برباید!



تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 7 فروردين 1396 - 05:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن